Beantwoord

Poorten openzetten niet meer mogelijk bij KPN ?

• 25 juli 2018
  • 15 reacties
  • 3445 keer bekeken

Zojuist KPN klantenservice gebeld,
De vraag is hoe ik mij Nas en camera's buitenaf kan bereiken.
Dit heeft KPN afgesloten was het antwoord... belachelijk. ??
Ze geven aan dat poorten openzetten niet meer mogelijk is bij KPN !
Klopt dit ??

Specs:
Synology NAS bedraad op de Experiabox V9
icon

Beste antwoord door Raymondt 25 juli 2018, 13:58

Hoi Patweb,

Poorten open zetten is inderdaad gewoon mogelijk. Hoe dat gaat bij een experiabox v9 kun je o.a. hier lezen.

De DMZ-functie die Peter noemt kan ook wel, maar raad ik af. Als je niet voor de volle 100% weet wat er achter hangt, op welke poorten dat zoal luistert en hoe dat allemaal afgeschermd is, kan dat een hoop beveiligingsproblemen opleveren.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +13
nee klopt niks van hier werkt alles met een v10 dmz naar eigen router
kpn blokkeert geen poorten

leg eerst even uit wat en hoe je probeert extern binnen te komen
en hoe en wat je allemaal gebruikt app's / software nas merk camera merk of camera via nas alleen nas benaderen enz. enz.
dat geeft meer duidelijkheid voor de mede forum gebruikers
Reputatie 6
Badge +9
Hoi Patweb,

Poorten open zetten is inderdaad gewoon mogelijk. Hoe dat gaat bij een experiabox v9 kun je o.a. hier lezen.

De DMZ-functie die Peter noemt kan ook wel, maar raad ik af. Als je niet voor de volle 100% weet wat er achter hangt, op welke poorten dat zoal luistert en hoe dat allemaal afgeschermd is, kan dat een hoop beveiligingsproblemen opleveren.
Reputatie 7
Badge +13
ja helemaal gelijk even toevoegen gebruik dmz nooit als je geen verstand van netwerken hebt
dmz houd in dat hij alle poorten dus ook echt alles open gooit naar dat apparaat
ik gebruik dmz voor mijn netgear r9000 router en deze router regelt alles hier
de poorten wat ik open wil hebben regel ik in de netgear en ook de beveiliging
zet dmz nooit open naar een gewone pc bijvoorbeeld
Ok mensen, gelukkig !
dns aangemaakt en gekoppeld aan mijn ip-adres en zo probeer ik mijn nas te bereiken.

Ik heb het eerst geprobeerd met een airport pro op mijn V9...geen succes.
Nu de Nas direct op de V9 gezet, poorten 80 en 5000 geopend en de NAS was bereikbaar via poort 80.
Niet ok natuurlijk, maar het werkte. mijn camera's staan op de NAS (wel poorten geopend op de V9 via portforwarding)
Alles werkte , maar nu is het ip adres versprongen en werkt het niet meer.
Hoe kan ik zorgen dat ik mijn Nas via een DNS via internet kan bereiken ?
Reputatie 7
Badge +13
Ip adres versprongen ik heb al jaren het zelfde ip adres bij kpn
maar goed je gebruikt een synology
Je kunt dan een quick connect account aan maken op de synology is een optie
Gebruik je dscam app voor je camera
Ik ben niet zo van apple maar die airport
Als je dmz door zet naar deze router moet je in die airport alles regelen dus hier op de poorten naar jou synology open zetten
Reputatie 7
Badge +13
Experiabox dmz
Ik ga er van uit dat je de airport als hoofd router wil gebruiken en hier alles achter komt/zit
Maak een dhcp binding aan op de experabox 192.168.2.1. Deze moet dan ook dmz zijn
weet zeker dat dit het wan adres van de airport dit adres heeft
nu gaat alle verkeer door naar de airport ga nu de instelling in de Airport met poorten open zetten naar je synology
dit zou moeten werken
hoop dat je mijn uitleg een beetje begrijpt
Bedankt voor je uitleg, maar deze uitleg zit de airport nog.
Deze heb ik er nu tussen uitgehaald (achteraf is deze naar mijns inzien overbodig)

De Nas staat nu rechtstreeks op de V9, maar ik denk dat ik daar iets niet goed heb gedaan want het 192. nummer verspringt steeds, dus ik kan de NAS niet lang bereiken via het internet (buiten wifi)
Reputatie 7
Badge +13
wat verspringt ? het ip adres van de nas
ik zet deze altijd vast (voorstanders doen dit via dhcp binding)
als dit het geval is
maak in je experiabox een dhcp binding van bv 192.168.2.100 voor je synology
ik zet vaste apparaten altijd met een vast ip adres in het apparaat zelf
behalve mobile dat doe ik via dhcp binding
Reputatie 7
Badge +13
in de experiabox even zoeken naar dhcp binding
en dan het mac adres van jou synology in stellen staat vaak in een lijstje in de experiabox weer gegeven
Ok, ik ben hier niet bekend mee.
Maar heb het opgezocht en gevonden, de NAS stond er al in bij dhcp server
Ik heb het zelfde 192 nummer gebruikt voor de binding.
Word nu automatisch dhcp binding met het externe ip adres gekoppeld?
Reputatie 7
Badge +13
als het goed is verspringt het 192 nummer nu niet meer
daar is de dhcp binding voor je reserveert het ip adres voor je nas zeg maar
alles werkt weer, bedankt voor je uitgebreide uitleg !!
Nu hopen dat het niet meer verschiet
Thanks !!!!
Reputatie 1
Badge
Kan je het "verpsringen van 192" iets duidelijker uitleggen? Ik begrijp het niet helemaal. Hopelijk is het opgelost! ☺

dns aangemaakt en gekoppeld aan mijn ip-adres en zo probeer ik mijn nas te bereiken.
Eéntje via een serviceprovider zoals NO-IP.com bedoel je?

Hoe kan ik zorgen dat ik mijn Nas via een DNS via internet kan bereiken ?
Dan je DNS domeinnaam koppelen aan je WAN IP-adres.

Word nu automatisch dhcp binding met het externe ip adres gekoppeld?
Nee, bij extern(e IP-adres) heb je niet met DHCP te maken. Dat is enkel voor je thuisnetwerk (lokaal). Je kan de poort die hoort bij je Synology NAS apparaat openzetten in de Experiabox V9.
Probeer dat eens via UPnP-service (Universal Plug and Play) (in plaats van DMZ). Dan doet de Experiabox het automatisch voor je. Dat activeer je zowel in je NAS als de Experiabox. ( 💡 Let er op dat je bij meer dan 1 apparaat voor elk apparaat een andere poort configureert. )

DMZ-functie en Apple Airport router heb ik geen verstand van en hoeft volgens mij ook niet (meer) gebruikt te worden als ik de voortgang in dit topic zie. 😉

Ik gebruik zelf naast UPnP (voor twee camera's) nog een virtuele server voor de webinterface van mijn melkrobot.

Leuke services trouwens van Synologie, dat QuickConnect en DS cam app (+ Surveillance Station). ☺
Reputatie 6
Badge +9
Het verspringen van 192 kan slaan op het interne ip-adres dat aan de NAS uitgedeeld wordt, die van tijd tot tijd wisselt (als de nas wel eens uit staat kan dat gebeuren). Het is dan handig om het interne ip voor de nas vast te leggen.

Ook UPnP gebruik kan de nodige gevaren met zich meebrengen en raden we in geval van een NAS of server af als het niet nodig is.
Reputatie 7
Badge +13
het gaat hier ook om het thuisnetwerk
dat had ik al begrepen uit verspringen van 192.x
als deze via dhcp gaat veranderd deze daar is de dhcp binding voor
om deze te reserveren voor de nas
ik zelf zet altijd het ip adres vast in het apparaat zelf
en gebruik dhcp binding uiterlijk voor mobile apparaten zoals laptop
vast ip in apparaat zelf dat is alleen belangrijk als je kennis hebt van netwerken
en vaak switcht van router inmiddels de netgear reeks gehad en nu de r9000
maar nogmaals voor een gewoon huis gebruiker is dhcp binding een prima optie

mooi dat het nu werkt

Reageer