Poorten openzetten V9 ivm NAS

• 15 februari 2016
  • 17 reacties
  • 492 keer bekeken

Ivm met mijn NAS (WD my cloud mirror) wil ik de volgende poorten openzetten: 20, 21 80, 443 om op deze manier toegang te krijgen tot mijn video's buitenshuis via 4G.

Ben de gele avond bezig geweest maar krijg de poorten niet open.... Wie helpt mij??
(Experiabox v9)

Admin: Titel aangevuld

17 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Uh, wat je heb je al gedaan? Heb je eventueel screenshots van de forwardings?

Wat is het IP van de NAS (en onthoud het MAC address)

Robin
Oeps heb alles weer teruggezet omdat het niet werkte.
Ip is 192.168.2.13, Mac adres staat op de NAS.
Gaarne een voorbeeld hoe ik een poort kan forwarden? (Ben een beginneling)
Ook begrijp ik dat ik de firewall niet kan wijzigen???
Reputatie 7
Badge +30

Lekkerkerker1 schreef op 15 feb '16 om 12:01u
Ook begrijp ik dat ik de firewall niet kan wijzigen???

Waarom denk je dat het nodig is deze te wijzigen?

Lekkerkerker1 schreef op 15 feb '16 om 12:01u
Oeps heb alles weer teruggezet omdat het niet werkte.
Ip is 192.168.2.13, Mac adres staat op de NAS.
Gaarne een voorbeeld hoe ik een poort kan forwarden? (Ben een beginneling)

Hier heeft wjb uitgelegd hoe je op de V9 poorten forward: http://forum.kpn.com/t5/Internet/PortForwarding-ZTE-H368N/m-p/181613/highlight/true#M17905

Robin

Robin,

Ik heb begrepen als je de firewall niet kan wijzigen dat je ook geen poorten kunt openen.....

Kun je 1 voorbeeld geven hoe ik bijvoorbeeld poort 443 kan opzetten. Wat moet ik dan invullen??
Reputatie 7
Badge +30

Lekkerkerker1 schreef op 15 feb '16 om 12:33u
Ik heb begrepen als je de firewall niet kan wijzigen dat je ook geen poorten kunt openen.....

Dat is de grootste onzin

Lekkerkerker1 schreef op 15 feb '16 om 12:33u
Kun je 1 voorbeeld geven hoe ik bijvoorbeeld poort 443 kan opzetten. Wat moet ik dan invullen??

Nouja waarschijnlijk wil je TCP poort 443 forwarden. Maar dat maak ik niet uit je bericht op. Je klikt dus op "Click here to add an application", dan vul je een naam in zodat je de forwarding makkelijk herkent, dan selecteer je het protocol (TCP) en voer je (4x) de poort in (443). En dan klik je op add

Die "Application" wijs je dan toe aan het IP adres van je NAS (in het scherm waar je ook op "Click here to add an application" klikte.

Robin

Thanx Robin, ga vanavond direct aan de slag
Hé Robin,

Ik heb poort 80 + 443 opengezet.
Nu zie ik dat het onder 192........ (Mijn intern ip-adres nog steeds gesloten is, maar onder 77..... (mijn extern ip-adres wel open staat??????

De app Infuse werkt echter nog steeds NIET over 3G/4G.

Leverancier van mijn NAS verwijst me naar Infuse en Infuse verwijst me naar WD........

De app van WD: my Cloud werkt echter wel over 3G/4G.....(alleen doet soms het geluid het niet en ik kan dan geen ondertiteling automatisch bijvoegen)

Heb je nog meer tips of iemand anders????

Alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +30
Huh, maar hij staat dus gewoon open. Je kan geen poorten openen naar een intern IP.

Voor Infuse hoef je helemaal geen poorten te openen. Hoe voeg je de WD precies toe aan Infuse?

Robin
Ik had gelezen dat ik die poorten moest openen.

Ik heb WD in Infuse verwijderd en opnieuw toegevoegd in Infuse:

WMDC (SMB)

Naam: WMDC (SMB)
Protocol: SMB
Adres: WMDC
Workgroup: WORKGROUP
Gebruiker: admin
Wachtwoord: xxxxxxx

Maar wederom, het werkt perfect over WiFi, maar niet over 3G4G

Hellup
Reputatie 7
Badge +30
Maar, dit is een Samba (Samba = SMB) share. Samba is ontwikkeld voor gebruik binnen je eigen netwerk. En werkt daarom ook niet (goed) via een externe verbinding.

Maar die poorten die je openen wilde, dat doet vermoeden dat je ook via FTP op WebDAV toegang hebt

Robin
Hé Robin,

Via FTP heb ik het nu draaiende.
Ga het nu nog via Webdav uitvogelen....

Heel erg bedankt voor je serieuze hulp, blij mee
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Hoe je WebDAV werkend krijgt zou ik helaas niet weten. Wel weet ik dat FTP en WebDAV (via HTTP) niet encrypted zijn.
Nu moet je zelf bepalen wat je wel en niet wil. Maar er is nu dus een kans dat iemand ergens afluistert welke bestanden je streamt. FTPS en WebDAV via HTTPS zijn wel encrypted maar hier ben je SSL certificaten voor nodig.

Voor Infuse via FTP of WebDAV ben je wel de benodigde poorten nodig mocht je de NAS extern willen benaderen.

Als je WebDAV werkend hebt kan je de NAS ook (via WebDAV) als netwerkshare toevoegen aan Windows Verkenner zodat je bij je bestanden kan.

Robin
He Robin,

Avonden bezig geweest met WebDav, maar helaas niet gelukt.
Ik ben geschrokken dat ftp niet veilig is (had uk het eindelijk draaiende...)
Heb jij enig idee waar ik m'n vraag kan stellen om Infuse buitenshuis te kunnen gebruiken???
Reputatie 7
Ik heb hier ook een WD My Cloud staan en die benader ik met de WD My Cloud app op Android devices.

Met wat voor een apparaten wil jij jouw WD vanaf Internet kunnen benaderen?

Kan jij hier een screenshots posten van:

1. De netwerk instellingen zoals deze op de WD ingesteld zijn. (Instellingen -> Netwerk)
  2. De DHCP binding voor de WD op de V9.
  3. De externe toegang zoals deze op de WD ingesteld is. (Instellingen -> Externe toegang)
  4. De port-forwardings die je op de V9 gemaakt hebt.
ik gebruik ook WD My Cloud voor iOS, maar ik gebruik veel losse ondertiteling en dat kan dat programma niet aan. Vandaar dat ik films en series nu met Infuse bekijk, deze app kan dat wél aan. De maker zegt ook dat streaming over 3G/4G mogelijk is, maar die stuurt mij door naar WD en WD zegt wij supporteren alleen onze eigen apps....

Ik ben een beginneling op dit gebied.

Mag ik morgen op de vragen terugkomen, want ik heb nu visite......
Reputatie 7
Bij welke provider heb je jouw 3/4G abonnement lopen, KPN?

Kan jij wel alle gewenste functionaliteit op jouw WD benaderen als het apparaat via jouw wifi thuis aangesloten is?

Kan jij in plaats van via 3/4G dit ook eens testen via een wifi verbinding buiten de deur?

Ja, KPN COMPLEET
JA over WiFi gaat het uitstekend!
Buiten de deur, bij mijn zoon lukt het niet, alleen heb ik het via FTP geprobeerd zie antwoorden van en dan lukt het wel over 3G/4G

Reageer