Beantwoord

Poortforwarding Experiabox V10 ZTE H369A

  • 5 januari 2016
  • 8 reacties
  • 4286 keer bekeken

Gisteren is vanwege de overstap naar KPN een Experia V10 (ZTE H369a) geinstalleerd.

Op de vorige modem was een poortforwarding actief voor het benaderen van een 

DVR (camerasysteem) van buitenaf. De volgende instellingen zijn nu ook toegepast op de

nieuwe experia v10 modem;

- UPnP IGD                 "on"

- DMZ                       "on"    (input mode: IP adres,  LAN host: "betreffend intern ip adres dvr" )

- Poort forwarding       tcp and udp 80-80, tcp and udp 554-558 (benodigde poorten)

Ondanks bovenstaande instellingen is het systeem niet via het externe ip adres te benaderen.

Niet via de app, maar ook niet webbased. Via het interne ip adres is deze wel via beide benaderbaar. 

Iemand suggesties? Alvast dank!

icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 5 januari 2016, 17:00


Safability schreef op 5 jan '16 om 16:55u


RobinFlikkema schreef op 5 jan '16 om 16:24u
De screenshots zien er goed uit. Kloppen de poorten?

En staat het apparaat (00:16:6c...) wel tussen Status > Advanced > WiFi / LAN?

Gebruik je misschien repeaters, routers waar de DVR op aangesloten is?

Is het apparaat lokaal nog benaderbaar?

Robin

 


De DVR is direct bekabeld op de Experia aangesloten op LAN3 (192.168.2.91).

De betreffende poorten zijn 80 (web) 554-558 (beeld/geluid).

Ook in de dvr is het IP adres als statisch ingevoerd (zie onderstaande screenshots)

Voor de veranderingen zoals in vorig bericht genoemd, stond dvr wel in de lijst "LAN client status"

Nu DHCP binding en forward op MAC is toegepast, zie ik deze niet meer terug.

Het apparaat is lokaal zowel via app als webbased bereikbaar.

Maar extern nog steeds niet Smiley Verdrietig

proto.jpgdvr verbinding.jpg



Hoi,

  • Je wilt OF een DHCP Binding gebruiken, Of een Static IP in de DVR.
  • De Gateway op de laatsts screenshot is foutief, tenzij je het LAN IP van de Experiabox hebt aangepast.
  • Kan je 'es een forwarding maken met TCP 80, TCP 554-558, en UDP 8000-8160? Hiermee test je of de UDP 8000 poorten ook nodig zijn, maar ik verwacht het niet.
Robin

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Safability schreef op 5 jan '16 om 14:36u

Gisteren is vanwege de overstap naar KPN een Experia V10 (ZTE H369a) geinstalleerd.

Op de vorige modem was een poortforwarding actief voor het benaderen van een 

DVR (camerasysteem) van buitenaf. De volgende instellingen zijn nu ook toegepast op de

nieuwe experia v10 modem;

- UPnP IGD                 "on"

- DMZ                       "on"    (input mode: IP adres,  LAN host: "betreffend intern ip adres dvr" )

- Poort forwarding       tcp and udp 80-80, tcp and udp 554-558 (benodigde poorten)

Ondanks bovenstaande instellingen is het systeem niet via het externe ip adres te benaderen.

Niet via de app, maar ook niet webbased. Via het interne ip adres is deze wel via beide benaderbaar. 

Iemand suggesties? Alvast dank!



Hoi,

DMZ wil je niet voor een IPCamera gebruiken (en UPnP is niet nodig voor de camera als je handmatig forward). Je wilt de poorten forwarden (het liefst op basis van MAC adres zoals in deze handleiding) en dan is er geen probleem.

Lukt het nog niet, plaats dan screenshots van:

  • Status > Advanced > UPnP IGD
  • Settings > Port Fowarding > De forwarding
  • Settings > Port Forwarding > De Applicatie 
Robin

Beste Robin,

Dank voor je reactie.

Ik heb daarnet even het volgende gedaan:

-DHCP binding toegepast met toen nog forward op basis van ip adres    (geen resultaat)

-UPnP IGD en en DMZ op "off" gezet (geen resultaat)

-Forward op basis van MAC adres ipv IP adres (geen resultaat)

Onderstaand de screenshots.

Alvast bedankt! @RobinFlikkema

Groet, Steef

UPnP IGD.jpgforwarding en app.jpg

Reputatie 7
Badge +30
De screenshots zien er goed uit. Kloppen de poorten?

En staat het apparaat (00:16:6c...) wel tussen Status > Advanced > WiFi / LAN?

Gebruik je misschien repeaters, routers waar de DVR op aangesloten is?

Is het apparaat lokaal nog benaderbaar?

Robin
RobinFlikkema schreef op 5 jan '16 om 16:24u
De screenshots zien er goed uit. Kloppen de poorten?

En staat het apparaat (00:16:6c...) wel tussen Status > Advanced > WiFi / LAN?

Gebruik je misschien repeaters, routers waar de DVR op aangesloten is?

Is het apparaat lokaal nog benaderbaar?

Robin
 
De DVR is direct bekabeld op de Experia aangesloten op LAN3 (192.168.2.91).

De betreffende poorten zijn 80 (web) 554-558 (beeld/geluid).

Ook in de dvr is het IP adres als statisch ingevoerd (zie onderstaande screenshots)

Voor de veranderingen zoals in vorig bericht genoemd, stond dvr wel in de lijst "LAN client status"

Nu DHCP binding en forward op MAC is toegepast, zie ik deze niet meer terug.

Het apparaat is lokaal zowel via app als webbased bereikbaar.

Maar extern nog steeds niet :(

proto.jpgdvr verbinding.jpg

Reputatie 7
Badge +30

Safability schreef op 5 jan '16 om 16:55u


RobinFlikkema schreef op 5 jan '16 om 16:24u
De screenshots zien er goed uit. Kloppen de poorten?

En staat het apparaat (00:16:6c...) wel tussen Status > Advanced > WiFi / LAN?

Gebruik je misschien repeaters, routers waar de DVR op aangesloten is?

Is het apparaat lokaal nog benaderbaar?

Robin

 


De DVR is direct bekabeld op de Experia aangesloten op LAN3 (192.168.2.91).

De betreffende poorten zijn 80 (web) 554-558 (beeld/geluid).

Ook in de dvr is het IP adres als statisch ingevoerd (zie onderstaande screenshots)

Voor de veranderingen zoals in vorig bericht genoemd, stond dvr wel in de lijst "LAN client status"

Nu DHCP binding en forward op MAC is toegepast, zie ik deze niet meer terug.

Het apparaat is lokaal zowel via app als webbased bereikbaar.

Maar extern nog steeds niet Smiley Verdrietig

proto.jpgdvr verbinding.jpg



Hoi,

  • Je wilt OF een DHCP Binding gebruiken, Of een Static IP in de DVR.
  • De Gateway op de laatsts screenshot is foutief, tenzij je het LAN IP van de Experiabox hebt aangepast.
  • Kan je 'es een forwarding maken met TCP 80, TCP 554-558, en UDP 8000-8160? Hiermee test je of de UDP 8000 poorten ook nodig zijn, maar ik verwacht het niet.
Robin

RobinFlikkema schreef op 5 jan '16 om 17:00u
Safability schreef op 5 jan '16 om 16:55uRobinFlikkema schreef op 5 jan '16 om 16:24uDe screenshots zien er goed uit. Kloppen de poorten?

En staat het apparaat (00:16:6c...) wel tussen Status > Advanced > WiFi / LAN?

Gebruik je misschien repeaters, routers waar de DVR op aangesloten is?

Is het apparaat lokaal nog benaderbaar?

Robin
 De DVR is direct bekabeld op de Experia aangesloten op LAN3 (192.168.2.91).

De betreffende poorten zijn 80 (web) 554-558 (beeld/geluid).

Ook in de dvr is het IP adres als statisch ingevoerd (zie onderstaande screenshots)

Voor de veranderingen zoals in vorig bericht genoemd, stond dvr wel in de lijst "LAN client status"

Nu DHCP binding en forward op MAC is toegepast, zie ik deze niet meer terug.

Het apparaat is lokaal zowel via app als webbased bereikbaar.

Maar extern nog steeds niet Smiley Verdrietig

proto.jpgdvr verbinding.jpg

Hoi,

  • Je wilt OF een DHCP Binding gebruiken, Of een Static IP in de DVR.
  • De Gateway op de laatsts screenshot is foutief, tenzij je het LAN IP van de Experiabox hebt aangepast.
  • Kan je 'es een forwarding maken met TCP 80, TCP 554-558, en UDP 8000-8160? Hiermee test je of de UDP 8000 poorten ook nodig zijn, maar ik verwacht het niet.
Robin

 
Hey Robin,

Ik heb de DVR nu ingesteld op Dynamic IP.

De gateway was daardoor direct niet meer handmatig in te stellen.

Maar..... Hij doet het nu... Ook via 4G :)

Super bedankt!

Groet, Steef

Reputatie 7
Badge +30

Safability schreef op 5 jan '16 om 17:14u


RobinFlikkema schreef op 5 jan '16 om 17:00u


Safability schreef op 5 jan '16 om 16:55u


RobinFlikkema schreef op 5 jan '16 om 16:24u
De screenshots zien er goed uit. Kloppen de poorten?

En staat het apparaat (00:16:6c...) wel tussen Status > Advanced > WiFi / LAN?

Gebruik je misschien repeaters, routers waar de DVR op aangesloten is?

Is het apparaat lokaal nog benaderbaar?

Robin

 


De DVR is direct bekabeld op de Experia aangesloten op LAN3 (192.168.2.91).

De betreffende poorten zijn 80 (web) 554-558 (beeld/geluid).

Ook in de dvr is het IP adres als statisch ingevoerd (zie onderstaande screenshots)

Voor de veranderingen zoals in vorig bericht genoemd, stond dvr wel in de lijst "LAN client status"

Nu DHCP binding en forward op MAC is toegepast, zie ik deze niet meer terug.

Het apparaat is lokaal zowel via app als webbased bereikbaar.

Maar extern nog steeds niet Smiley Verdrietig

proto.jpgdvr verbinding.jpg



Hoi,

  • Je wilt OF een DHCP Binding gebruiken, Of een Static IP in de DVR.
  • De Gateway op de laatsts screenshot is foutief, tenzij je het LAN IP van de Experiabox hebt aangepast.
  • Kan je 'es een forwarding maken met TCP 80, TCP 554-558, en UDP 8000-8160? Hiermee test je of de UDP 8000 poorten ook nodig zijn, maar ik verwacht het niet.
Robin

 


Hey Robin,

Ik heb de DVR nu ingesteld op Dynamic IP.

De gateway was daardoor direct niet meer handmatig in te stellen.

Maar..... Hij doet het nu... Ook via 4G Smiley Vrolijk

Super bedankt!

Groet, Steef



Hoi,

Top dat het werkt! Mocht je nog vragen of problemen hebben in de toekomst kan je die altijd kwijt op het forum!

Overigens, wanneer je Dynamic IP gebruikt, krijgt de DVR automatisch de gateway gepusht (via DHCP)

Robin

Reputatie 3
Badge
Let Op! als je Port-Forwardings maakt op MAC-adres (is nieuw) dan wordt de port-forwarding gezet op het IP-adres wat op dat moment aan dat MAC-adres is gekoppelt. De Port-Forwarding gaat niet mee met het MAC-adres. Dat betekent dat als dat MAC-adres op een later tijdstip een ander IP-adres krijgt, de Port-Forwarding niet meer goed staat. Dus 2 opties geef een apparaat waar een Port-Forwarding heen gaat een vast IP-adres of maak in de V10 een permanente lease aan. Overigens geldt dat ook voor een DMZ.

Reageer