Vraag

Pop-up bericht, spam?

  • 3 July 2019
  • 30 reacties
  • 28621 keer bekeken

Beste KPN klant, Gefeliciteerd!

KPN organiseert een verjaardagspromotie gedurende de komende 7 dagen ( 3.Juli -> 10.Juli ) om jouw loyaliteit te bedanken voor het kiezen voor ons als internetprovider.
We selecteren elke dag 10 gelukkige gebruikers die een exclusief geschenk van ons winnen, waaronder een gratis Apple iPhone X, Samsung Galaxy S10, Apple Watch , omdat jij voor ons hebt gekozen En uw IP-adres**** is geselecteerd geweest.
Je moet simpelweg onze anonieme vragenlijst hier onderaan beantwoorden om jouw prijs te winnen. Schiet op! 8 gebruikers hebben deze uitnodiging ontvangen en er zijn maar 2 prijzen om te winnen.
Ben je tevreden met KPN?
Erg Tevreden
Tevreden
Ontevreden

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Welkom@Sukero

Valse e-mails/berichten met KPN Logo zie https://forum.kpn.com/storings-en-phishingsmeldingen-25/valse-e-mails-berichten-met-kpn-logo-475247

Reputatie 7
Badge +24

NIET OP KLIKKEN !!11!!!!

Reputatie 7
Badge +24
Op een serieuze noot: het is spam, nep, fake nieuws. Niets mee doen, verwijderen. 🙂
Heeft iemand enig idee hoe ik deze popup kan verwijderen? Ik heb een iphone 10xs en de popup komt als ik naar rtl nieuws ga via chrome?
Reputatie 7
Badge +11
Welkom@Bigdude1

Zie dit topic https://forum.kpn.com/android-smartphones-tablets-20/meldingen-samsung-galaxy-s9-474248
Reputatie 7
Badge +21
Heeft iemand enig idee hoe ik deze popup kan verwijderen? Ik heb een iphone 10xs en de popup komt als ik naar rtl nieuws ga via chrome?
Hoi @Bigdude1
Probeer dit eens…
Verwijder de chrome-app op de normale manier, vasthouden tot hij begint te schudden en verwijder hem met het kruisje.
Echter de gegevens staan nog wel in het geheugen.
Ga naar 'Instellingen - Algemeen - Profiel en kies voor Profiel verwijderen.
Vul je wachtwoord in en tik nogmaals op verwijderen.
Niet bang zijn, het klinkt eng maar het gaat goed komen
Start nu je iPhone geforceerd op.
De iPhone X, Xr, Xs en de 8 en de 8+ geforceerd herstarten
• Druk de volume omhoog knop in en laat direct los
• Druk de volume omlaag knop in en laat direct los
• Druk vervolgens de aan/uit-knop (zijknop) in tot het Apple logo verschijnt
De iPhone wordt nu geforceerd herstart.
Ga nu naar de appstore en down de app opnieuw.
Dankjewel huisteiger, dit was de oplossing!
Bij mij komt dit bericht ook op Safari op mijn iPad tijdens het bezoeken van verschillende sites. Ik moet dan iedere keer de site opnieuw openen in een nieuw tabblad en na een paar minuten opnieuw het zelfde probleem. Ellende!!
Hmm, iPhone, iPad... Apple is toch niet zo waterdicht als ze wel willen beweren.
Reputatie 7
Badge +21
Kun je de app Safari verwijderen @Benfran ?
Als je IOS te oud is dan kan dat n.l. niet.
Kun je het wel dan kun je dezelfde methode gebruiken die ik hierboven heb beschreven voor de Chromeapp.

Als je een verouderd IOS draait en geen virusscanner dan loop je ook met Apple een groot risico.
Draai in elk geval KPNveilig als je een oud IOS hebt.
Ik ben sterk tegen KPN-veilig, maar als men het IOS niet wil of kan updaten dan zou ik dat toch maar eens installeren.
Ook een virusscanner uit de appstore kan dan helpen.
Reputatie 7
Badge +21
Hmm, iPhone, iPad... Apple is toch niet zo waterdicht als ze wel willen beweren.

Klopt Peter,
Gelukkig valt het reuze mee met Apple, als men het systeem maar up-to-date houdt.
Maar de hackers worden steeds slimmer.
Men heeft er normaal gesproken weinig belang bij om Apple of Linux te hacken omdat ze met Microsoft een veel groter publiek bereiken.
Maar dat mag de Apple of Linux-gebruiker niet doen besluiten om zich geheel veilig te voelen en beslist oplettend te blijven,
En de Apple-gebruiker moet ook geen apps downen die niet uit de Applestore komen, want alleen deze apps zijn grondig getest door Apple.
Alles is te kraken alleen je moet het ze niet te gemakkelijk maken.
Reputatie 7
Ik ben sterk tegen KPN-veilig, ...
Helemaal mee eens, op mijn apparaten geen KPN Veilig (F-Secure). ☺️
Reputatie 7
Badge +21

Ik ben sterk tegen KPN-veilig, ...Helemaal mee eens, ...

Ik geloof dat ik dit ga inlijsten 😎😋

Ik ben sterk tegen KPN-veilig, ...Helemaal mee eens, op mijn apparaten geen KPN Veilig (F-Secure). ☺️


Hoi @wjb en @huistijger
Waarom niet ?
Reputatie 7
Omdat die "virusscanners" zich met veel meer bemoeien dan het schoonhouden van mijn apparaat. Daarbij komt dat F-Secure minder goed uit de tests komt. Voor Windows heb je tegenwoordig ook geen aparte virusscanner meer nodig nu Windows Defender zich in de top van de virusscanners genesteld heeft.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @genetic
Ik denk dat mijn reden geheel anders is dan die van wjb, maar dat mag hij zelf vertellen.
Op een Mac heb je geen KPN-veilig nodig, je hebt er alleen maar last van.
Als je zorgt dat je het besturingsysteem up-to-date houdt en eventueel nog voor de zekerheid een virusscanner uit de appstore downt dan ben je veilig genoeg.
Ik gebruik iSecure, er is nog nooit een virus gevonden bij mij, oh da's niet waar, iemand stuurde mij een exe windows file waarop mijn scanner gelijk alle bellen deed rinkelen, maar dat was dan ook het enige.
Wjb heeft geen Apple dus die zal een andere reden hebben neem ik aan.
Reputatie 7
Badge +11
@Benfran

Pop-upvensters blokkeren in Safari zie https://support.apple.com/nl-nl/HT203987

word doodziek van deze ongewenste spam,hoe kan ik voorkomem dat ik deze spam niet meer ontvang.Mijn addblocker houd deze spam niet tegen.
Badge
KPN, loyaliteit, bedanken.. klinkt te mooi om waar te zijn 😉
zo te lezen is er niet echt een oplossing. Mijn ipad air heeft ios 12.3.1 en dat zal de laatste wel blijven vrees ik. of misschien toch het advies van huistijger proberen. Hoop dat wel dat de chrome- of safari app weer in te laden is via de app store?
Reputatie 6
Badge +8
Normaalgesproken is met dit soort pop-up meldingen het volledig wissen van de Safari cache op IOS voldoende. Chrome heb je er zelf opgezet en kun je er ook weer gewoon afhalen/herinstalleren.

Beste KPN klant, Gefeliciteerd!

KPN organiseert een verjaardagspromotie gedurende de komende 7 dagen ( 3.Juli -> 10.Juli ) om jouw loyaliteit te bedanken voor het kiezen voor ons als internetprovider.
We selecteren elke dag 10 gelukkige gebruikers die een exclusief geschenk van ons winnen, waaronder een gratis Apple iPhone X, Samsung Galaxy S10, Apple Watch , omdat jij voor ons hebt gekozen En uw IP-adres**** is geselecteerd geweest.
Je moet simpelweg onze anonieme vragenlijst hier onderaan beantwoorden om jouw prijs te winnen. Schiet op! 8 gebruikers hebben deze uitnodiging ontvangen en er zijn maar 2 prijzen om te winnen.
Ben je tevreden met KPN?
Erg Tevreden
Tevreden
Ontevreden

Beste KPN klant, Gefeliciteerd!

KPN organiseert een verjaardagspromotie gedurende de komende 7 dagen ( 3.Juli -> 10.Juli ) om jouw loyaliteit te bedanken voor het kiezen voor ons als internetprovider.
We selecteren elke dag 10 gelukkige gebruikers die een exclusief geschenk van ons winnen, waaronder een gratis Apple iPhone X, Samsung Galaxy S10, Apple Watch , omdat jij voor ons hebt gekozen En uw IP-adres**** is geselecteerd geweest.
Je moet simpelweg onze anonieme vragenlijst hier onderaan beantwoorden om jouw prijs te winnen. Schiet op! 8 gebruikers hebben deze uitnodiging ontvangen en er zijn maar 2 prijzen om te winnen.
Ben je tevreden met KPN?
Erg Tevreden
Tevreden
Ontevreden

Ja , krijg steeds deze pop-up. Dit is fihsing. Hoe krijg ik dit weg?

Reputatie 7
Badge +24

Ja , krijg steeds deze pop-up. Dit is fihsing. Hoe krijg ik dit weg?

Pop-up in de browser? In Chrome? Dan dit even installeren. Of krijg je het in je mail te zien?

Bedankt voor jullie reactie. Inmiddels komen er geen popups meer.