port forwarden experiabox v9 h368n

• 19 januari 2014
  • 21 reacties
  • 20170 keer bekeken

Hallo

mijn ouders hebben sinds deze week alles in een met een nieuw modem. Nu kan ik wel poorten openstellen alleen niets is benaderbaar van buiten af. Iemand een idee?

21 reacties

Reputatie 7
Hoi lupko1983, welkom op het forum.

Zie mijn antwoord in dit topic.

Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust.

Hallo 

Zo heb ik het ook gedaan maar mag niet baten. Heel gek lees van alles over dat het niet meer kan enzo dus vandaar dat ik het hier probeer. Ook al ff met kpn gebeld maar daar is het andwoord: sorry maar dat word niet ondersteunt. O en de firewall uitzetten kan ook  niet  die staat op high en daar is niets aan te doen

Reputatie 7
Hoi lupko1983,

Ik heb geen problemen met port-forwarding met de V9, het werkt bij mij zonder problemen.

Dat moet bij jou dus ook kunnen. :D

Wat wil je bereiken?

Welke poort(en) wil je forwarden en naar wat voor een apparaat?

Hoe krijgt dat apparaat zijn IP adres? (DHCP of vast ingesteld op het apparaat.)

Gaat om een ipcam die poort 80 gebruikt heb een game aangemaakt op alle 4 de plekken 80 ingevuld. Game gekoppeld aan intern ip adres. En klaar cam heeft een vast ip. Als ik vervolgens de app start en wifi uit zet gebeurt er niets.ook www.yougetsignal.com zegt er niets van niet open en niet dicht het is net of het modem niet bestaat.

Reputatie 7
Ik heb www.yougetsignal.com net even losgelaten op mijn ip adres en hij vermeld keurig de open poorten.

Hoe is jouw ipcam aangesloten? (Draadloos of bedraad?)

Kan je vanaf een pc op het LAN wel verbinding krijgen met jouw ipcam via het LAN IP Adres?

Kan je via de app wel verbinding krijgen met jouw ipcam via het LAN IP Adres i.p.v. het publieke IP Adres?

Heb alles bekabeld aangesloten en intern werkt alles prima. Zou het dan toch mogelijk zijn dat dit in de nieuwste modems

Geblockt word.  

Reputatie 7
Nee, de router blokkeert geen enkel TCP of UDP protocol behalve TCP 8085 aangezien die voor het beheer van de router zelf is gereserveerd.

Ook ik heb poort 80 geforward staan en zonder problemen.

Welke IPCam gebruik je? (Merk en type)

Van de aldi

wat ik vreemd vind is dat het bij de oude gewoon wilde dat was een thomson geloof ik

Reputatie 7
Je zegt dat de cam een vast IP heeft.

Deze heeft hij dus niet van de DHCP server van de router?

Als dat zo is, kan de cam zo ingericht worden dat deze een IP adres van de DHCP server krijgt.

Zo ja, absoluut doen en het IP adres vastzetten op de router als DHCP binding.

Het komt wel vaker voor dat port-forwardings alleen goed werken bij naar apparaten die hun IP adres van de DHCP server hebben gekregen.

Ik weet dat ook de ZTE H220N alleen port-forwardings toestaat naar IP adressen uitgegeven door de DHCP server.

Bij mij is dit policy/wet, er komt geen apparaat in waarop met het handje een IP adres op is ingesteld en dus voldoen alle apparaten hieraan.

Dit kan je dus nog proberen, niet geschoten is altijd mis. ;)

Idd is het geval dat we zelf een ip adres hebben toegekent. Ik ga je advies proberen deze week. En laat weten of het is gelukt. Bedankt alvast. 

Gelukt ! Top dank u

Hallo,

Ik heb precies het zelfde probleem als dat jij had, ik krijg het alleen niet voor elkaar.

Ook ik heb een camera van de aldi, op het netwerk intern wekt het perfect. De camera staat op een vast ip-adres ingesteld maar ik krijg de poort niet open......

Ik heb niet veel verstand van de routers en kan hier op het forum niet precies stap voor stap vinden hoe het moet.

Het port-forwarding in de router kan ik vinden en heb er het een en ander in geprobeerd maar als ik kijk op de site yougetsignal.com blijven de poorten dicht zitten.

Pfff wat een gekloot ben er al dagen mee aan het prutsen maar krijg het maar niet voor elkaar...... Heeft iemand van jullie misschien een duidelijk stappenplan (voor leken 🙂 )????

Ook ik heb de H368N van KPN.

Alvast bedankt!

Gr Frank

Reputatie 7
Hoi Gierman, welkom op het forum.

Ik hoop dat het stappenplan hieronder "leken proof" blijkt te zijn. ;)

Stap 1: Sluit je IP camera op de enig juiste wijze aan.

Hoe?

1) Bepaal het MAC Address van jouw IP camera.Dit staat als het goed is op een stikkertje op de IP camera.

2) Log in op de Experia Box.

3) Ga naar de pagina Network -> LAN -> DHCP Binding.

4) Geef op het scherm het IP adres in dat je aan de IP camera wilt geven (192.168.2.x) tezamen met het MAC address (1), zet het vinkje enable en druk op Add

5) Log in op de beheerpagina van jouw IP camera en zorg dat deze een IP adres van de DHCP server krijgt. (Raadpleeg he manual van de IP camera.)

6) Reboot de IP camera, of zet deze even uit en aan.

De camera is nu op het in stap 4 toegewezen IP adres bereikbaar op het interne netwerk.

Stap 2: Definieer de port-forwarding(s)

Hoe?

1) Bepaal de nummers en het type (TCP of UDP) van de poorten waarmee jouw IP camera bereikt moet kunnen worden. Waarschijnlijk gebruikt de camera de http protocol (je bereikt hem nu waarschijnlijk via de browser op http://192.168.2.x). Dit is TCP poort 80.

2) Login op de Experia Box.

3) Ga naar de pagina Application -> Port Forwarding

4) Als jouw camera poorten gebruikt waarvoor nog geen application is gedefinieerd, klik dan op "Click here to add an application". Als jouw camera gewoon via http://192.168.2.x te benaderen is, dan is dit niet nodig want deze "application" is al voorgedefinieerd en heet HTTP Server en kan je doorgaan met stap 5.

4a) Vul een herkenbare application name in en vul bij zowel de start - end port als bij de start - end mapping port het poortnummer in waarmee de IP camera bereikt moet kunen worden. Druk op Add.

4b) Ga opnieuw naar de pagina Application -> Port Forwarding.

5) Vul het IP adres van de IP camera in, selecteer de application (zelf- of voorgedefinieerde) en druk op Add.

Je camera is nu van buitenaf te benaderen.

Hallo wjb,

Bedankt voor je uitleg!

Ik heb volgens mij precies gedaan wat je zei maar helaas kan ik nog steeds geen poort open zetten, Ik heb op de yougetsignal.com site gekeken maar kan nog steeds geen poort vinden die open is.

Op het netwerk zelf kan ik de camera wel gewoon bereiken.

In de instellingen van de camera kun je DDNS instellen, hiermee kun je via supracam.net een link maken om van buitenaf je camera te kunnen bekijken maar deze kan ook geen goede link maken.

Dit komt dan in beel:

De volgende domeinen zijn op dit gebruikersaccount geregistreerd.

DomeinDoorsturen naarLaatste update
frankg.supracam.net0.0.0.0:80 
pff wat een frustratie!!!!

Onderstaand de gegevens het port forwarding, ik heb meerdere appname aangemaakt om het via andere poorten te proberen maar geen een van de poorten gaan ook echt open.........

AppNameLAN HostDelete
HTTP Server192.168.2.10 
IPSEC-IKE192.168.2.10 
Remote Anything192.168.2.10 
Remotely Anywhere192.168.2.10
Als ik dan op bijvoorbeeld de bovenste (HTTP Server) klik komt er het volgende te staan.

ProtocolStart PortEnd PortMap Start PortMap End PortModifyDelete
TCP80808080  

Ik neem aan dat dit betekend dat wanneer je dan het externe IP adres invoert (77.xxx.xx.xx) gevolgt door :80 je de camera ervoor moet krijgen.

Moet ik misschien de router ook nog opnieuw opstarten of zo.....

alvast bedankt!!

Reputatie 7
Als jouw IP camera IP adres 192.168.2.10 heeft, de port-forwarding HTTP Server naar IP adres 192.168.2.10 opgezet is en de IP camera staat aan, dan moet deze ook bereikbaar zijn op jouw publieke adres. (77.xxx.xxx.xxx).

Dus als jij op een PC in de browser met http://192.168.2.10 jouw camera kan benaderen dan moet dat ook kunnen met http://77.xxx.xxx.xxx.

Ja dat zou ook ook denken.... Alleen het wil niet. Ook op die site geeft hij aan dat de poort 80 niet open staat..... Grrrrrr
Er schiet me nu net iets te binnen dat misschien invloed kan hebben op de externe toegankelijkheid van de camera. 

Om de camera op het netwerk te krijgen heb ik een wi-fi extender toe moeten voegen. Is het misschien mogelijk dat deze ook vrij moet worden gegeven om toegang te krijgen?

Ik heb de camera als volgt gekoppeld aan de router:

De router staat in verbinding met de extender.

De extender is gekoppeld aan zo'n kastje van KPN dat via het stroomnet het netwerk doorgeeft.

Het andere kastje van KPN zit in het stopkontact van de camera en via een kabel aan de camera gekoppeld.

Zou dit invloed kunnen hebben?

ik weet het anders ook niet meer.....

Groetjes Frank

Reputatie 7
Moet je me toch eens uitleggen...

Je gebruikt een wifi extender en praat vervolgens over een powerline.

Hoe is die powerline op jouw V9 aangesloten?

Ik neem aan via een UTP kabel.

Welk merk en type "wifi extender" / powerline gebruik je?

Ja dit klopt.

De camera hangt op een boerderij met veel apperatuur die mogelijk de powerline kan verstoren. Daarom heb ik ervoor gekozen om in eerste instantie alleen een extender te gebruiken. Helaas was de afstand net te groot om dit te realiseren. op het punt dat ik nog een goed bereik had met de extender heb ik hem opgehangen met in het stopcontact de powerline. 

De camera is via de powerline aangesloten. Het netwerk loopt dus via de router->extender->powerline->camera. De aansluitingen heb ik inderdaad gedaan met de bijgeleverde UTP kabel.

Het merk moet ik je verschuligt blijven, ik ben dinsdag pas weer op de boerderij namelijk.

De powerline is in iedergeval van KPN.

HET IS GELUKT!!!!!!!!!!!!

Ik heb de extender er tussenuit gehaald.

Denk dat deze het signaal blokkeerde of zo :-(

Pffffff wat een gedoe

Bedankt voor je hulp!!!!

Reageer