Beantwoord

Port Forwarden voor Dropbox

  • 16 juli 2017
  • 10 reacties
  • 133 keer bekeken

Beste,

Ik heb met succes met succes mijn poort 80 geopend voor mijn camera.
Nu werkt het Selectieve Syncroniseren bij Dropbox niet, daarvoor moet wederom poort 80 en 443 open worden gezet voor mijn eigen interne IP. Dat heb ik gedaan, maar het werkt nog steeds niet.
De Open Port checker zegt ook niks (is niet altijd een indicatie dat het dan ook niet daadwerkelijk open staat).
Iemand ervaring om het werkend te krijgen met Dropbox? Dropbox gewoon bijwerken etc lukt wel.

Ik werk verder met mac, heb V9 experiabox en heb geen firewall aan staan!

Alvast bedankt voor jullie advies.

Gr. Olav
icon

Beste antwoord door wjb 17 juli 2017, 09:08

Dat snap ik, maar die desktop app gebruikt TCP poorten 80 en 443 en dat zijn dezelfde poorten die gebruikt worden door de browser om http (80) en https (443) sites te benaderen.
Als de browser die poorten kan gebruiken (en dat kan hij), dan moet die desktop app dat dus ook kunnen.
Wat de oorzaak wel is weet ik niet, maar in ieder geval is het niet de firewall van de Experia Box.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Voor synchroniseren met Dropbox hoeven helemaal geen port-forwardings gemaakt te worden. Dit is uitgaande communicatie en daar zijn nooit port-forwardings voor nodig.
Dag Wjb,

Zie hier: https://www.dropbox.com/en/help/desktop-web/configuring-firewall
Reputatie 7
Badge +15
Een firewall open hebben staan is iets anders dan poort forwarding. Met de standaard KPN-Instellingen werkt dropbox gewoon 🙂 Heb je al geprobeerd om je modem te resetten naar de standaard instellingen?

Mogelijk heb je een firewall/antiviruspakket op je computer staan die dropbox blokkeert, mogelijk kan je hiervan ook de instellingen controleren.
Dag SjorsK,

Bedankt voor je reactie, maar het is gestopt me werken zo'n half jaar geleden na een update van Dropbox.
Voor de goede orde, Dropbox werkt prima, maar de Selective Synchronisatie werkt niet.

Mijn Mac heeft geen firewall. Wat zou het nog meer kunnen zijn?
Op andere systemen en met andere Mac's, ik wil het nu thuis wel werkend krijgen.
Reputatie 7
Dag Wjb,

Zie hier: https://www.dropbox.com/en/help/desktop-web/configuring-firewall
Uitgaand staan alle poorten open, je hoeft dus helemaal niets op de Experia Box in te stellen.

Ziek ook de onderstaande tekst in de door jou aangehaalde pagina.

Dag Wjb,

Maar zonder Firewall, wat kan ik dan instellen?
Reputatie 7
Dag Wjb,

Maar zonder Firewall, wat kan ik dan instellen?
NIETS, je hoeft niets in te stellen, een firewall is de oorzaak niet, je moet de oorzaak blijkbaar ergens anders zoeken.
Selectieve synchronisatie moet gewoon kunnen werken zodra jij in jouw browser http sites (poort 80) en https sites (poort 443) kunt benaderen.
Dag Wjb,

Het gaat niet om de browser, maar om de destop app. Als ik alles goed heb ingesteld, waarom werkt het dan niet?
Reputatie 7
Dat snap ik, maar die desktop app gebruikt TCP poorten 80 en 443 en dat zijn dezelfde poorten die gebruikt worden door de browser om http (80) en https (443) sites te benaderen.
Als de browser die poorten kan gebruiken (en dat kan hij), dan moet die desktop app dat dus ook kunnen.
Wat de oorzaak wel is weet ik niet, maar in ieder geval is het niet de firewall van de Experia Box.
Bedankt!

Reageer