Beantwoord

port forwarden werkt niet

• 3 maart 2018
  • 10 reacties
  • 437 keer bekeken

hallo,

ik probeer met een vriend een game te port forwarden, en ondanks dat ik volgensmij alles goed gedaan heb (hoewel alle guides die ik kan vinden ontzettend outdated zijn) geven meerdere websites aan dat de port forward niet werkt.

de ports die ik wil forwarden zijn 49000 en 49001, ik heb een statisch ip, gebruik de DNS servers van Google (8888-8844) en UPnP staat aan

ik gebruik de ZTE H369A (V1.01.00T03.2)
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 6 maart 2018, 09:38

Maar, dat vlaggetje krijg je omdat waarschijnlijk X Plane niet draaide, klopt dat?

Maar waarom heb je TCP, als het om UDP poorten gaat?
Bekijk origineel

10 reacties

Het probleem is opgelost, het bleek uiteindelijk wel gelukt te zijn maar de UDP poorten konden, zoals wjb inderdaad meldde, niet gecheckt worden. Sorry voor de domme fout, bedankt voor de hulp!
In mijn game staat nu dat ik data naar mijn vriend aan het sturen ben, en hij naar mij, maar we ontvangen allebei niets van elkaar. Ik ben er 95% van overtuigd dat ik de firewall ook goed heb ingesteld... Wordt hier een beetje moedeloos van, met Ziggo was het allemaal heel erg simpel en had op dit gebied nooit problemen
Reputatie 7
UDP poorten kan je niet checken met die online port checkers.
Opnieuw de vraag of de firewall op die PC inkomend open staat, maar nu voor de UDP poort.
ik weet niet waarom er nu staat dat mijn vraag beantwoord is, maar dat is hij zeker niet.

Ik heb naar mijn idee alles gedaan voor een goede port forward. getest met zowel X-Plane 11 als een simpel minecraft-servertje maar geen van beide lijkt iets te ontvangen. heel jammer.

UDP heb ik ingesteld en ook als ik x-plane compleet met alle instellingen aan heb staan werkt het niet.

Iemand nog nuttige tips?
Ik zal even proberen of het werkt met UDP. Meende ergens gelezen te hebben dat dat niet uit zou maken als we allebei maar hetzelfde in hadden gesteld. X-Plane runde wel degelijk maar misschien had ik de multiplayer niet goed ingesteld.

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +30
Maar, dat vlaggetje krijg je omdat waarschijnlijk X Plane niet draaide, klopt dat?

Maar waarom heb je TCP, als het om UDP poorten gaat?
het spel is X-Plane 11 en wordt inderdaad door deze poorten gebruikt. mijn pc is 192.168.2.50 en firewall staat hiervoor open, zowel inbound als outbound.

als ik dan mijn extern IP adress invul op https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ krijg ik een rood vlaggetje.
Reputatie 7
Wordt door het spel wel deze poorten gebruikt?
Welk spel is het?
Staan de poorten inkomend ook open in de firewall van het apparaat met IP adres 192.168.2.50?
Wat voor een apparaat is dat?

Reputatie 7
Plaats hier eens screenshots van alle instellingen die je op de Experia Box hiervoor gedaan hebt.

Reageer