Beantwoord

Port Forwarding Experia Box V10A

  • 21 January 2020
  • 8 reacties
  • 1843 keer bekeken

Al meer dan 9 maanden doe ik mijn best om een apparaat te Port Forwarden, helaas lukt dit op tot heden niet. Info die ik invul (192.168.2.199 en poort 80) klopt volledig, de rule werkt maar enkele minuten, daarna wijzigt de V10a het IP-adres in 192.168.2.94. Waarom dit gebeurd is voor mij een raadsel, heb het modem afgelopen tijd al meerdere keren opnieuw opgestart en al enkele keren gereset, helaas geeft dit niet het beoogde resultaat. Ook heb ik de klantenservice al meerdere keren  keren gesproken, echter werd mij verteld dat Port Forwarden niet belangrijk is met de reden:  “omdat toch niet veel mensen dit willen”  

Is er hier mogelijk iemand die een oplossing weet vóór dit probleem? Betaal natuurlijk niet voor niet werkende apparatuur!

icon

Beste antwoord door Lisa 24 January 2020, 15:23

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7

Maak eerst een paar dummy port-forwardings en pas als vierde of zo de port-forwarding die je nodig hebt.

Dit is al de 5e rule die ik probeer toe te voegen, helaas wil dit dus niet werken.

Reputatie 7

Dan hoop ik dat KPN snel met een fix zal komen voor dit vervelende issue.

Reputatie 7
Badge +17

@Roy Engels Allereerst welkom op ons Forum! vervelend dat je Port-forwarding niet werkt en gek dat het IP adres steeds gewijzigd wordt door de V10A. Je geeft aan dat je de Experiabox als meerdere malen gereset hebt, dus ik denk dat de V10a al beschikt over de nieuwe Firmware serie, al wil ik dit toch even controleren. Het probleem dat je omschrijft is namelijk een bekend probleem van de oude firmware versie. Zou je je gegevens willen invullen op je profiel en hier een seintje willen geven als dit is gebeurd? dan kijk ik met je mee. 
 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Roy Engels We hebben niets meer van je gehoord, dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Ik ervaar precies hetzelfde, ik voeg een port mapping toe naar een intern adres (443) en na enige tijd verwijst de port mapping naar een ander intern IP! Aanpassen, dummy's, reboot, probleem blijft terug komen.

 

Model Name: VRV9517
Firmware Version: v5.00.31 build420

Bij mij werkte het uiteindelijk met 7 dummies er tussen, regelmatig wanneer ik de Experia Box herstart moet ik nog wat wijzigen. Heel vervelend maargoed, volgend jaar toch over op glasvezel en weg bij KPN, een hoop slechte ervaringen mee.

Reputatie 7

Ook met een V10a is het mogelijk om port-forwardings te maken om zo jouw OpenVPN server benaderbaar te maken.

Je hebt het over drie poorten maar voor OpenVPN hoeft maar één poort geforward te worden.

Kan jij eens screenshots plaatsen van alle instellingen die je t.b.v. die OpenVPN server op de V10a hebt doorgevoerd.

Reageer