Vraag

Port forwarding Experiabox V10A werkt niet

  • 1 November 2019
  • 6 reacties
  • 142 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Goedemiddag,

 

Ik heb verschillende topics gelezen met een soortgelijk probleem maar ik kan geen oplossing vinden.

 

Ik probeer een VPN (PiVPN Raspberry) op gang te krijgen maar de port forwarding blijft toegang weigeren. No-IP is bekend in de experiabox. Helaas blijkt via hun site dat toegang tot mijn port 1194 blijft geweigerd. DMZ aangezet en daarna weer uitgezet. Experiabox diverse malen laten rebooten maar poort 1194 blijft potdicht zitten lijkt het. Ik heb de Raspberry inmiddels twee maal geïnstalleerd met het idee dat daar de fout in zou zitten maar de poort blijft gewoon gesloten, ondanks de instelling in de experiabox V10A. Bijgaand mijn instellingen in de experiabox. Ik zou dit graag willen oplossen. Wie kan mij een hint geven?

Instelling DNS
Instelling DMZ
Instelling port forwarding

 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Werkt VPN lokaal wel?

Hoi Nick83,

 

Hoe kun je dit lokaal testen? Zolang de poort gesloten is kan de VPN ook niet lokaal werken, toch? Wanneer ik via mijn  iPad een OPENVPN verbinding opzet via de browser, zie ik via IP-chicken gewoon mijn openbaar toegewezen IP-adres welke ik ook gewoon via mijn WiFi zie. Wanneer ik via mijn No-IP account zegt deze dat die ‘refused’ is.

Reputatie 7
Badge +24

Wel. Gewoon verbinden met 192.168.2.12. Dan heb je niets te maken met die poort in de Experiabox. 

Oh, zo bedoel je. Middels VNC is alles gewoon te benaderen.

 

Reputatie 5
Badge +7

Hey @Eric62  , welkom terug op het KPN forum! Erg slim om gebruik te maken van de kennis en kunde die we hier hebben. Ik lees dat @Nick83  al goede vragen heeft gesteld. Misschien kan onze expert @wjb je verder op weg helpen! :blush:  Heb jij misschien nog tips voor @Eric62 om te zorgen dat zijn port forwarding wel gaat werken? 

Eerst maar even de update / fix naar build 193 afwachten welke zou worden aangevraagd bij door jouw collega.

Alles werkt perfect op het netwerk behalve port forwarding van de VPN. Gezien het aantal berichten over dit probleem en het betreffende modem (V10A) heb ik hoop dat dit goed gaat komen.

Reageer