Beantwoord

Port forwarding op huawei 4g only

  • 28 November 2019
  • 15 reacties
  • 299 keer bekeken

Badge

Hallo,

wij hebben sinds kort beveiligingscamera's opgehangen.

alleen portforwarding werkt niet op het huawei 4g modem.

poorten blijven gesloten. hoe dit op te lossen ?

 

mvg Gerben 

icon

Beste antwoord door Bart_ 9 December 2019, 13:34

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Sjerben15 Je zou het via je Experia Box moeten kunnen instellen, maar dan moet je wel de juiste 4G-modem hebben. 

Ik denk graag even met je mee. Zou je jouw [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]KPN Forum profiel[/url] willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Badge

Hallo Bart,

zojuist gedaan.

wij hebben echter geen Experia box enkel een 4g huawei modem.

 

mvg Gerben

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Sjerben15 En je bent wel klant bij ons? Of heb je het over een dongle? 

Badge

wij maken gebruik van kpn 4g buitengebied 

dus een simkaart in een modem van huawei

 

alles van kpn 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Sjerben15 Duidelijk. Je maakt gebruik van een oudere variant van dit abonnement. Als het goed is ben je al benaderd hierover? Wat er moet gebeuren is dat je om wordt gezet naar een nieuwe variant, waarbij je een vaste internetverbinding van ons gaat afnemen. In combinatie daarbij wordt een 4G-modem geleverd die aan je Experia Box wordt gekoppeld. Hierbij werkt portforwarding prima. Heb je hier al contact over gehad? Anders kan ik het voor je in werking zetten. 

Badge

oke ik snap het verhaal.

echter wij zitten ver van het vaste telefoon punt af. (ca 200 meter)

en is het niet 123 een optie om een kabel te trekken.

vandaar dat wij zo blij waren met 4g modem.

 

er is geen oplossing om dat enkel in het huawei modem op te lossen ?

 

 

 

oke ik snap het verhaal.

echter wij zitten ver van het vaste telefoon punt af. (ca 200 meter)

en is het niet 123 een optie om een kabel te trekken.

Dat is toch aan KPN of KPNnetwerkNL of ze dit wel of niet kunnen of willen?

En is er helemaal geen telefoondraad in huis? Nieuwbouw of bestaand?

En wat zit er in dat ‘vaste telefoon punt’ ? Als tot daar de glasvezel reikt, is 200 meter goed met (oude) telefoonlijn te overbruggen. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Sjerben15 Ben je hier al eerder door ons over benaderd? Want als ik kijk wat mogelijk is, dan zouden we een internetverbinding moeten kunnen leveren. Dat is dan met een zeer beperkte snelheid, maar dan kunnen we je weer aansluiten op de nieuwe variant van Sneller Internet Buitengebied, waar je weer een betere snelheid mee krijgt. Dat is toch echt de beste oplossing, volgens mij. Via de Experia Box zul je dan geen problemen hebben met het instellen van de port forwards. 

 

Badge

Even voor de duidelijkheid

Het huis staat aan de weg met daar de telefoon aansluiting

 

Wij zitten alleen hellemaal achter op het perceel 

In het huis zitten studenten die al internet gebruiken via de telefoon 

 

Voor ons is het dus prima om alleen via 4g modem te internetten 

 

Maar camera's er op aansluiting zit er niet in begrijp ik dus 

Even voor de duidelijkheid

Het huis staat aan de weg met daar de telefoon aansluiting

 

Wij zitten alleen hellemaal achter op het perceel 

In het huis zitten studenten die al internet gebruiken via de telefoon 

 

Voor ons is het dus prima om alleen via 4g modem te internetten 

 

Maar camera's er op aansluiting zit er niet in begrijp ik dus 

Dat portforwarding voor de Huawei-4G-only situatie stond al een tijd onder druk (werkt niet meer) en per januari 2020 verdwijnt het losse Huawei-4G-only ook als er ook nog een telefoonlijn op de locatie/adres is. Waarschijnlijk gebruik je nu voor iets van 40 euro per maand zowel DSL als 4G, dat 4G was ooit gratis erbij eigenlijk, dus ik sta er niet van te kijken dat KPN dit gaat stoppen.

Het lijkt me dat je beter over kunt op het hybride 4G+DSL van KPN voor het hele perceel. 200 meter is prima te overbruggen, dat is jouw eigen verantwoordelijkheid als het maar 1 adres is. Makkelijkst is draadloos of met 2x 100meter ethernetkabel + PoE switch.

Reputatie 7
Badge +20

Ik begrijp je, @Sjerben15 . Ik sluit me echter aan bij de toelichting @tmoesel . Als ik je kan helpen met de overstap naar de hybride variant lees ik het graag. 

Badge

in 2020 hebben hebben wij geen internet meer dan?

hybride is helaas geen oplossing voor ons.

dit omdat het huis vol zit met studenten met elk een router en modem en dergelijke.

vandaar dat wij zo blij waren met ons modem en 4g.

bedankt voor het meedenken iig.  

als idd 2020 KPN stopt met het 4g buiten gebied zullen wij een andere oplossing moeten gaan zoeken

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Je kan dus wel Sneller Internet Buitengebied afnemen bij ons, @Sjerben15 maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid dus wel via die hybride variant moeten. Als je meerdere mensen in huis hebt, dan zullen wel verbinden moeten maken met de Experia Box die je dan krijgt. 

Zou deze oplossing kunnen werken?

https://forum.kpn.com/members/johnsch-406114

Reageer