Beantwoord

Port forwarding past constant IP adres aan

  • 26 August 2019
  • 11 reacties
  • 453 keer bekeken

Hoi,

Ik probeer een Plex server te installeren en moet voor toegang van buitenaf een poort open zetten in de Experia Box. Kleinigheidje zul je denken. (Vast ip adres instellen en poort toevoegen aan de lijst). Maar het ip adres dat ik instel in de Experia Box wordt constant veranderd door de Experia Box zelf. Het ip adres dat ik instel is 192.168.2.52 maar de Experia Box veranderd deze continu naar 192.168.2.5. Echter is het laatste IP adres een van mijn Google Homes. Ik wil gewoon dat de Experia Box het ip adres dat ik instel laat staan! Hoe kan dit en wat kan ik hier aan doen?
icon

Beste antwoord door MMekkes 28 August 2019, 18:29

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom @MMekkes! Gaat dit om de V10A Experia Box? We hebben vergelijkbare klachten ontvangen, vooral begin dit jaar. Firmware versie 190 zou deze problemen moeten verhelpen maar dat lijkt niet in alle gevallen zo te zijn.

Kun je de Experia Box een fabrieksreset geven en vervolgens alleen deze portforward instellen? Werkt het dan wel?
Hoi Joran,

Bedankt voor je reactie. Ik ben er op eigen houtje uitgekomen. Ik heb 3! dummypoorten moeten aanmaken om het werkend te krijgen. Het is inderdaad de V10A en firmware versie 190 heb ik er al op staan. Fabriekreset wilde ik liever niet doen omdat ik met vaste ip adressen werk in mijn netwerk. Met 3 dummypoorten werkte het eindelijk.
Reputatie 7
Badge +28
Er is nog werk aan de winkel aan onze kant. We hebben vergelijkbare meldingen doorgezet naar de firmwareontwikkelaars en over een maand of twee verwachten we een nieuwe update. Die gaat op korte termijn getest worden. Ik ga ervan uit dat dummyforwards straks niet meer nodig zijn. Dank dat je deze workaround hier deelt, hopelijk hebben anderen daar ook wat aan.
Dank voor het melden. Heb dezelfde issues ook op build 190. Heb 4 dummy forwards in moeten stellen, maar de forwards 5 t/m 7 blijven wel gewoon bewaard met het juiste ip adres.
Reputatie 7
Dank voor het melden. Heb dezelfde issues ook op build 190. Heb 4 dummy forwards in moeten stellen, maar de forwards 5 t/m 7 blijven wel gewoon bewaard met het juiste ip adres.
Hoeveel apparaten van KPN hangen er, naast de Experia Box, in jouw netwerk en wat voor een apparaten zijn dat.
- TV ontvangers
- "Draadloze" verbdindingsset
- Zwarte Experia WiFi
- Oude witte WiFi "versterker" (vierkant)
- Nieuwe witte WiFi "versterker" (rond)

Dank voor het melden. Heb dezelfde issues ook op build 190. Heb 4 dummy forwards in moeten stellen, maar de forwards 5 t/m 7 blijven wel gewoon bewaard met het juiste ip adres.Hoeveel apparaten van KPN hangen er, naast de Experia Box, in jouw netwerk en wat voor een apparaten zijn dat.
- TV ontvangers
- "Draadloze" verbdindingsset
- Zwarte Experia WiFi
- Oude witte WiFi "versterker" (vierkant)
- Nieuwe witte WiFi "versterker" (rond)


Naast de Experia v10A alleen 1 TV ontvanger
Reputatie 7
Dank voor het melden. Heb dezelfde issues ook op build 190. Heb 4 dummy forwards in moeten stellen, maar de forwards 5 t/m 7 blijven wel gewoon bewaard met het juiste ip adres.Hoeveel apparaten van KPN hangen er, naast de Experia Box, in jouw netwerk en wat voor een apparaten zijn dat.
- TV ontvangers
- "Draadloze" verbdindingsset
- Zwarte Experia WiFi
- Oude witte WiFi "versterker" (vierkant)
- Nieuwe witte WiFi "versterker" (rond)
Naast de Experia v10A alleen 1 TV ontvanger

Jammer, ik had gehoopt dat er een correlatie was tussen het aantal "KPN apparaten" en het aantal benodigde "dummy forwards" maar helaas lijkt die er niet te zijn.
Ik wil graag aanvullen dat ik ook van dit probleem last heb. Ik heb 1 TV Ontvanger en 1x een zwarte Experia WiFi versterker. Ik heb 3 dummy's moeten aanmaken. Nu snap ik waarom klanten de Experiabox V10A bestempelen als een waardeloos apparaat.
Bij mij werkt de forward ook niet, als we een forward aanmaken veranderd dat weer in het vorige.
En dat steeds weer.

Wat te doen?
Krijgen we een update?
Reputatie 7
Badge +28
Er komt inderdaad een update @ger k. De workaround is nu om een aantal nep forwards in te stellen, zie het derde bericht in dit topic.
Inmiddels had ik ook al enkele nep-forwards aangemaakt en het werkt nu dus goed.

Reageer