Port Forwarding probleem

  • 18 February 2020
  • 6 reacties
  • 67 keer bekeken

Hoi. Ik probeer een verbinding tot stand te brengen via een programma die gebruik maakt van poort 1802, maar ik krijg dit niet voor elkaar. Ik heb de poort opengezet in mijn router en opengezet in mijn Windows Defender, maar zonder succes.

Ik heb zelfs de DMZ aangezet en via canyouseeme.org en yougetsignal.com gecheckt of ik gezien kan worden, maar zelfs deze geeft aan dat de poort dicht is. Wat kan ik nog meer doen? 

Edit: volgens de genoemde sites staat werkelijk elke poort dicht, zelf nadat ik al mijn firewalls uitschakel, mijn virusscanner deïnstalleer en mijn DMZ aanzet. Zie ik iets over het hoofd?

 

Bvd.

 

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst


6 reacties

Reputatie 7

Praten we over TCP poort 1802 of UDP poort 1802?

Kan je, aangesloten op het thuisnetwerk, wel verbinding krijgen als je rechtstreeks met het LAN IP adres van die PC verbindt?

Haal die PC in ieder geval weg als DMZ Host, dat is het laatste wat je moet doen, een computer als DMZ Host instellen.

Plaats eens screenshots van alle instellingen die je op de Experia Box hebt doorgevoerd t.b.v. de port-forwarding.

Het gaat om TCP poort 1802. DMZ staat al weer dicht.

Hieronder screenshots de Experia box en Windows Firewall:

https://imgur.com/a/zjKUx1n

https://imgur.com/a/cnJmKM0

 

Reputatie 7

Je hebt dus een V10 (zonder a) en dat zou dus geen probleem mogen zijn.

Is de toepassing die naar TCP poort 1802 luistert op die PC met IP adres 192.168.2.9 ook actief?

Kan je de toepassing rechtstreeks op IP adres 192.168.2.9 benaderen vanaf een apparaat dat ook op jouw thuisnetwerk is aangesloten?

De toepassing is actief.

Het lijkt er op dat LAN ook niet werkt, maar ik weet niet of de app uberhaupt LAN verbindingen toestaat.

Daarnaast heb ik al tijden een probleem dat mijn twee pc's elkaar niet kunnen zien op het thuisnetwerk, dus ik weet niet of dat echt dingen uitsluit.

Reputatie 7
Badge +24

Daarnaast heb ik al tijden een probleem dat mijn twee pc's elkaar niet kunnen zien op het thuisnetwerk

Wat bedoel je hier mee?

Reputatie 7

De toepassing is actief.

Het lijkt er op dat LAN ook niet werkt, maar ik weet niet of de app uberhaupt LAN verbindingen toestaat.

Daarnaast heb ik al tijden een probleem dat mijn twee pc's elkaar niet kunnen zien op het thuisnetwerk, dus ik weet niet of dat echt dingen uitsluit.

Als het op het LAN niet werkt, dan heeft het nog geen zin om met port-forwardings aan de slag te gaan. Eerst zorgen dat het op het LAN werkt.

Weet je zeker dat die PC 192.168.2.9 als IP adres heeft?

Heb je daar een DHCP binding voor gemaakt in de V10?

Reageer