Beantwoord

Port forwarding regels veranderen uit zichzelf?

• 30 november 2018
  • 8 reacties
  • 281 keer bekeken

Ik maak gebruik van port forwarding op de V10a, echter verandert het IP adres van de port-forwarding regel uit zichzelf naar een ander apparaat, dit gebeurt na +/- 10 seconden na het maken van de regel.

Ik wil een bepaalde poort doorzetten naar mijn NAS op 192.168.2.1, maar als ik de gewenste regel maak en dan later nog een keer kijk is het IP adres veranderd in 192.168.2.4 of *.5 (dit zijn mijn 2 tv ontvangers).

heeft iemand hier een verklaring/oplossing voor? Op mijn oude V9 heeft het altijd gewerkt.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Nadia 17 april 2019, 10:38

Hallo @atkik en @MHP73, welkom op het KPN forum. De oorzaak van dit probleem is gevonden en opgelost in build 190, die inmiddels is uitgerold naar alle Experia Boxen (V10a). Als dit probleem zich nog voordoet, kun je dan eerst proberen een fabrieksreset uit te voeren en de portforwarding eenmalig opnieuw in te stellen? Als het probleem blijft bestaan, laat het vooral weten. Hoe meer informatie hoe beter! Dan kan ik daarmee naar de ontwikkelaars!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Dat is inderdaad een bug, bij de eerste twee port-forwardings kan het IP adres spontaan wijzigen.
Port-forwarding 3 t/m 10 werken goed en de 11de t/m de 32ste werken helemaal niet.

Knap hè van die firmware bouwers twee bugs in zo'n simpele functionaliteit.
Dat is inderdaad een bug, bij de eerste twee port-forwardings kan het IP adres spontaan wijzigen.
Port-forwarding 3 t/m 10 werken goed en de 11de t/m de 32ste werken helemaal niet.

Knap hè van die firmware bouwers twee bugs in zo'n simpele functionaliteit.

Dat is inderdaad knap...
bedankt voor je snelle reactie, nu kan ik er in ieder geval omheen werken
Ook op rule nummer 4 heb ik nog steeds last van spontane wijzigingen, al bekend wanneer de update hiervoor komt ?
Hello KPN, wanneer wordt deze bug gerepareerd? Ik heb hetzelfde probleem.
Reputatie 7
Badge +13
Hallo @atkik en @MHP73, welkom op het KPN forum. De oorzaak van dit probleem is gevonden en opgelost in build 190, die inmiddels is uitgerold naar alle Experia Boxen (V10a). Als dit probleem zich nog voordoet, kun je dan eerst proberen een fabrieksreset uit te voeren en de portforwarding eenmalig opnieuw in te stellen? Als het probleem blijft bestaan, laat het vooral weten. Hoe meer informatie hoe beter! Dan kan ik daarmee naar de ontwikkelaars!
Waarom word mijn reactie steeds verwijderd?
Reputatie 6
Badge +10
Waarom word mijn reactie steeds verwijderd?

Hallo @Patweb, voor de overzichtelijkheid heeft de forum admin deze verplaatst naar jouw "eigen" topic:

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/ip-adres-van-de-vastgezetten-poorten-verspringen-hoe-dit-op-te-lossen-473294
Reputatie 7
Badge +13
Hallo @Patweb, dat klopt. Je post is verplaatst naar jouw bestaande topic.Om je vraag goed te kunnen beantwoorden verplaatsen of verwijderen we dubbele posts / topics. Anders verliezen de gebruikers en vaste leden van de community het overzicht, en versnipperd de informatie. Dat is niet de bedoeling, want dan moet je steeds tussen verschillende topics schakelen. Vandaar dat we in de huisregels hebben opgenomen dat je de vraag onder 1 topic zet 🙂 Bedankt @RBxx voor de uitleg, dat is helemaal juist!

Reageer