Beantwoord

port forwarding V10

• 3 november 2015
  • 10 reacties
  • 614 keer bekeken

goedenavond, ik heb vanmiddag de ZTE v10 binnen gekregen en ik moet dus opnieuw portforwarden.

Ik doe alles goed maar de port gaat maar niet open.

ik heb als eerst DHCP binding gedaan naar mijn laptop zodat de ipv4 vast staat (192.168.2.4) en heb verder met dit ip geportforward. het gaat om een Minecraft server met de poort 25565.

Heb aan app aangemaakt met TCP en UDP en in alle vakken 25565 gezet en vervolgend de app gelinkt met 192.168.2.4.

Hij zou het moeten doen lijkt mij, tenminste op de v9 wel.

Graag wat hulp zou erg dankbaar zijn!

Groet,

Wouter

icon

Beste antwoord door nexio12 4 november 2015, 00:34

Heb de oplossing blijkbaar gevonden.

De windows firewall blokkeert de v10  en de port moest handmatig worden toegevoegd, in iedergeval hartelijk bedankt voor jou tijd.

Mvg wouter

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Hier is een handleiding te vinden over Port Forwarden: http://forum.kpn.com/t5/Internet/Experia-Box-v10-Veelgestelde-vragen/m-p/344379#09

Werkt de verbinding wel als je vanaf een andere PC (in je netwerk) met 192.168.2.4 verbindt?

Robin
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Heb je "Choose from associated devices" gebruikt?

Wat is de foutmelding? Hoe weet je dat het forwarden niet werkt?

Robin
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Bedoel je met "de server gaat niet aan" dat je de server niet werkend krijgt? Dan is het namelijk geen probleem met portforwarding.
Om dit te testen kan je vanaf de PC waarop je de server host Minecraft > Multiplayer > Direct Connect > ip: "localhost" gebruiken. Als dat werkt weet je dat de server werkt
Werkt dat?

Robin
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Als het via localhost ook niet werkt, ligt het probleem bij de server en niet bij de Router.

Heb je het IP leeg in server.properties? Heb je daar ook de poort goed staan? Heb je de EULA geaccepteerd?

Robin
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Fijn dat het opgelost is! Je kan volgensmij ook het netwerk van de V10 aan thuis netwerken (ipv openbare netwerken) toevoegen.

Als je nog weer vragen hebt, weet je het forum te vinden?

Fijne dag verder!

Robin
RobinFlikkema schreef op 3 nov '15 om 23:41u
Hoi,

Hier is een handleiding te vinden over Port Forwarden: http://forum.kpn.com/t5/Internet/Experia-Box-v10-Veelgestelde-vragen/m-p/344379#09

Werkt de verbinding wel als je vanaf een andere PC (in je netwerk) met 192.168.2.4 verbindt?

Robin 
heb inderdaad net die handleiding gevolgd en nog steeds geen uitslag. en heb verder geen andere pc waar ik dit op kan testen. ik zal wel even een ander ipv4 gebruiken

RobinFlikkema schreef op 3 nov '15 om 23:46u
Hoi,

Heb je "Choose from associated devices" gebruikt?

Wat is de foutmelding? Hoe weet je dat het forwarden niet werkt?

Robin 
Ja, deze heb ik gebruikt. verder weet ik dat het forwarden niet werkt omdat de server niet aan gaat. (ook van een ander netwerk kan niet naar de server verbonden worden)
ik zou niet weten waar ik een foutmelding zou moeten zien,

groet wouter

RobinFlikkema schreef op 3 nov '15 om 23:53u
Hoi,

Bedoel je met "de server gaat niet aan" dat je de server niet werkend krijgt? Dan is het namelijk geen probleem met portforwarding.
Om dit te testen kan je vanaf de PC waarop je de server host Minecraft > Multiplayer > Direct Connect > ip: "localhost" gebruiken. Als dat werkt weet je dat de server werkt
Werkt dat?

Robin 
hmm raar genoeg werkt dit ook niet nee.
gister deed alles nog naar behoren. verder niks veranderd aan de server behalven de ipv4 nu, die ik heb veranderd naar 192.168.2.200 om te kijken of hij het nu wel ded. jammer genoeg niet, Tips? ik kan screenshots sturen van hoe ik het heb staan in de router

RobinFlikkema schreef op 4 nov '15 om 00:11u
Hoi,

Als het via localhost ook niet werkt, ligt het probleem bij de server en niet bij de Router.

Heb je het IP leeg in server.properties? Heb je daar ook de poort goed staan? Heb je de EULA geaccepteerd?

Robin 
Localhost werkt nu maar verder nog niks,

Heb de oplossing blijkbaar gevonden.

De windows firewall blokkeert de v10  en de port moest handmatig worden toegevoegd, in iedergeval hartelijk bedankt voor jou tijd.

Mvg wouter

Reageer