Beantwoord

port forwarding v10

Er is een nnieuwe router geplaatst, een zte zxhn h369 (Experiabox v10)

Hoe kan ik een port forwarden. Wil via internet mijn beveiligingscamera's gekoppeld aan een dvr bekijken.Vind nog nergens documentatie hierover?

Admin: bericht naar juiste board verplaatst

21 reacties

Reputatie 7
Zie http://forum.kpn.com/t5/Internet/Experia-Box-v10-Veelgestelde-vragen/m-p/344379#M42163 :D

Hallo, ik heb hetzelfde probleem, ik kan de camera's niet via internet zien (wel binnen het lokale netwerk). Ik heb de instellingen volgens de procedure doorlopen en heb nog een paar vragen:

Ik zie bij DHCP bindings enkel het wireless Mac adres (en dus niet het hardware mac adres) van de camera, kan dit een probleem zijn?

Ik heb de ip range aangepast naar 192.168.1.xxx ipv 192.168.2.xxx kan dit een probleem opleveren?

Protocol bij de poort heb ik gekozen voor beide (STP/UDP) lijkt me goed?

En tenslotte, de camera kan een mail sturen bij een bewegingsdetectie, hiervoor moet een smtp server ingesteld worden. Ik heb hier al veel over gelezen en ook met de helpdesk gebeld maar kom er niet uit. Allerlei instellingen geprobeerd (mail.kpnmail.nl, smtp.kpnmail.nl, mail.planet.nl) en ook allerlei poorten, 25, 564 met SSL en zonders SSL maar het is allemaal niet gelukt. Heeft iemand dit werkend? Ook nieuwsgierig naar gmail smtp, dit heb ik ook geprobeerd en werkt ook niet. Als ik deze dingen probeer bij een andere provider, dan werkt dit probleemloos, iemand suggesties?

Alvast bedankt voor de moeite!

Reputatie 7
Badge +30

kxiniks schreef op 9 feb '16 om 09:41u

Hallo, ik heb hetzelfde probleem, ik kan de camera's niet via internet zien (wel binnen het lokale netwerk). Ik heb de instellingen volgens de procedure doorlopen en heb nog een paar vragen:

Ik zie bij DHCP bindings enkel het wireless Mac adres (en dus niet het hardware mac adres) van de camera, kan dit een probleem zijn?

Ik heb de ip range aangepast naar 192.168.1.xxx ipv 192.168.2.xxx kan dit een probleem opleveren?

Protocol bij de poort heb ik gekozen voor beide (STP/UDP) lijkt me goed?

En tenslotte, de camera kan een mail sturen bij een bewegingsdetectie, hiervoor moet een smtp server ingesteld worden. Ik heb hier al veel over gelezen en ook met de helpdesk gebeld maar kom er niet uit. Allerlei instellingen geprobeerd (mail.kpnmail.nl, smtp.kpnmail.nl, mail.planet.nl) en ook allerlei poorten, 25, 564 met SSL en zonders SSL maar het is allemaal niet gelukt. Heeft iemand dit werkend? Ook nieuwsgierig naar gmail smtp, dit heb ik ook geprobeerd en werkt ook niet. Als ik deze dingen probeer bij een andere provider, dan werkt dit probleemloos, iemand suggesties?

Alvast bedankt voor de moeite!

Dus, werkt het helemaal niet vanaf een andere aansluiting? Zoals bijvoorbeeld een Ziggo aansluiting? (Er zijn wat problemen met KPN Mobiel + IP Cameras op dit moment)

Voor email is het afhankelijk vanaf wat voor email adres je wilt versturen

Robin

Jawel op ziggo heb ik alles werkend...(ter verduidelijking, alles dus aangesloten op een ziggo aansluiting met modem/router en geinstalleerd incl. port forwarding). Maar als ik hetzelfde probeer op de vaste KPN aansluiting, dsl met Experia v10 werkt het niet.

Ik vind die mail adressen verwarrend. Ik heb nog een oud wxs mail adres, maar heb ook nieuw mail account aangemaakt. Ik heb ook de voorstellen gelezen in een ander topic hier, maar GEEN enkele werkt bij mij, dus ik ben benieuwd of er iemand is die het wel werkend heeft op een experia v10.

Ik bedoel dus mail versturen via een smtp server van kpn via een bewakingscamera (en niet via mail want dat werkt wel).

Reputatie 7
Badge +30
Betreft email, je kan gewoon instellingen gebruiken, al moet je IP Camera wel authenticated SMTP ondersteunen: http://forum.kpn.com/t5/E-mail/Overal-mail-versturen-nu-mogelijk-Authenticated-smtp-server/td-p/348101

Robin
wat doe ik fout? Ik krijg de poort niet open...

camschot1.png

camshot2.png

camshot3.png

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Je hebt het MAC adress verkeerd. Je wilt je Wireless MAC gebruiken aangezien je camera via WiFi verbonden is.

Daarna kan je de forwarding het beste op basis van "Associated Devices" doen ipv "IP Address" 

Welke poort wil je precies openen? Je hebt nu namelijk 1220 en 1221 geforward naar (extern) 1220 (wat dus niet mogelijk is). Je wilt waarschijnlijk in alle 4de vakjes 1220 invullen.

Robin

Dank je voor je antwoord Robin!

Volgens mij heb ik dat al eens geprobeerd, want in de 'lijst' met mac adressen staan alleen de wirless mac adressen... Maar ik ga het nog een keer proberen. Daarnaast zie ik dat in de instruktie staat dat IPS DNS aan moet staan en nu ineens ook dat primary DNS op 192.168.1.254 staat en in de camera op 192.168.1.1 kan dat het probleem zijn??

Alvast bedankt! Ron,

Reputatie 7
Badge +30
Volgensmij zou ISP DNS uit kunnen staan, wel is het gek dat de camera 192.168.1.1 als DSN pakt.
aangepast, maar nog steeds geen  poort open.....

Heb ook de IPS DNS aangezet, ook zonder resultaat..uiteraard na de wijzigingen opnieuw opgestart..

Suggesties??

camshot4.PNG

correctie...HET IS WEL GELUKT!;) Nadat de router als bovenstaand is ingevuld, terug gegaan naar de camera en daar zowel DHCP en Auto DNS aangezet en laten vullen. Daarna werd de gateway naar 192.168.1.254 gezet en stonden de poorten open!!

Bedankt voor het meedenken!

Nu nog het mail probleem...

Reputatie 7
Badge +30
Welke mail instellingen heb je precies? Wat heb je nu ingevuld? Welke error krijg je?
mailprtscrn.PNG

Deze gegevens kan ik invullen, als ik voorbeeld verander in mijn echte email naam en deze instellingen 'exact' zo maak bij een andere camera dan doet die camera het wel (via Ziggo account niet via KPN experia). Als ik deze gegevens verander met exact dezelfde instellingen maar dan van mijn ziggo account, dan werkt het ook...(via Ziggo account niet via KPN experia). 

Maar als ik dan dezelfde instellingen probeer te maken met mijn KPN account (is kpnmail) dan werkt het NIET op geen enkele manier. Daarmee bedoel ik dat ik smtp.kpnmail.nl met diverse poorten, mail.planet.nl met diverse poorten, mail.kpnmail.nl heb geprobeerd en dat allemaal met ssl en tsl en met authentificatie en zonder.

Ik hoop dat het nog te volgen is?? Mijn concrete vraag, is er iemand die het WEL werkend heeft (op een camera) en zo ja met welke instellingen en is er mogelijk ook een aanpassing nodig op de experia box?

Reputatie 7
Badge +30
En, met mail.kpnmail.nl, 587, SSL ja(?), On, naam@kpnmail.nl, wachtwoord. Werkt dat dan?

Robin

zo bedoel je??..... helaas : Test failure!

Groet en toch alvast bedankt!;)

mailshot2.PNG

Reputatie 7
Badge +30
Hmm.

Werkt het wel met een emailadres met: smtp.gmail.com, 587 of 465, Ja, On, naam@gmail.com, wachtwoord.

Robin
Hallo Robin,

Helaas, geen van de voorgestelde opties doen het;( Ik vind het raar dat outlook het wel gewoon doet....dus er moet een verschil zitten in de manier waarop outlook de mails verstuurd en deze camera, maar wat is dat verschil??

En ook raar is het dat ik een andere camera heb aangesloten via de ziggo modem/router en die doet het gewoon met gmail. Deze camera doet het trouwens ook gewoon maar dan wel via de ziggo router en via de smtp server van ziggo en niet via kpn. Zijn er miss protocollen die ontbreken bij de camera?

Ron,

Reputatie 7
Badge +30
Welke Ziggo instellingen gebruik je?
RobinFlikkema schreef op 15 feb '16 om 09:13uWelke Ziggo instellingen gebruik je? smtp.upcmail.nl

port : 25

ssl: nee

auth: Ja

xxxxx@upcmail.nl

wachtwoord: xxxxxx

mail naar:xxxxx@upcmail.nl

from: xxxxx@upcmail.nl

Reputatie 7
Badge +30
Oke, maar dan werken deze

Uitgaande server: mail.kpnmail.nl
Poort: 25
SSL: Nee
AUTH: Nee
Gebruikersnaam: geen gegevens invullen
Wachtwoord: geen gegevens invullen

Of

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl
poort 587 of 465
SSL: Ja
Auth: Nee
Gebruikersnaam: geen gegevens invullen
Wachtwoord: geen gegevens invullen

ook. Lijkt me, aangezien dat dezelfde "soort" server is.

Wel jammer dat "Test Failure" geen uitgebreidere informatie bied.

Robin
Hoi Robin,

Ik snap er helemaal niks meer van, ik heb die instellingen ondertussen al tig keer geprobeerd.....elke keer weer zonder suc6!...

Probeer ik het net nog een keer, werkt het ineens;). Ik denk achteraf toch dat de poort instellingen en het uitdelen van de DHCP ip nummers met bijbehorende dns server hier invloed op hebben gehad!!

Tip voor andere mensen met hetzelfde probleem : Eerst via DHCP ip nr en DNS server laten toewijzen!!!

Bedankt voor het meedenken Robin!!!

Deze mag op slot, opgelost.

Groet Ron,

Reageer