Hallo allemaal!
Sinds een paar dagen ben ik iets minder tevreden met KPN dan dat ik voorheen was, dit heeft te maken met de service die ze verlenen iov de Experia Box v10.
Het verhaal zit zo, ik wil een aantal poorten openzetten voor een camera systeem(8000,8001,8002,8003)
Dit blijk gewoon simpel weg onmogelijk. hiervoor heb ik de particulieren helpdesk gesproken, die hebben mee gekeken via bomrac/bomrec(?) vanuit daar ben ik door verbonden met de zakelijke kant van KPN. die beste man wist mij te vertellen dat de ebv10 ronduit verrot as om port forwarding te realiseren.
en verwees mij dor naar KPN ICT, dus ik kreeg weer en beetje hoop, tot de beste man mij vertelde dat daar (hoge) kosten aan verbonden zijn. een ander alternatief was een andere modem kopen..
Nou ben ik zelf niet bepaald slecht onderlegd qua port forwarding etc.( Alarminstallateur van beroep, dus moet het bijna dagelijks doen)
en heb ik via UPnP port 34567 open gekregen, deze heb ik ook bij het ipv4 moeten forwarden, ook kan ik port 80 en 81 moeiteloos open zetten. maar het is niet de bedoeling dat het netwerk hier zo meteen een grote rotzooi word.
Tevens heb ik deze handleiding in acht genomen ( https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v10-veelgestelde-vragen-344379 ) en na exact zo handelen krijg ik de gewenste poorten dus NIET open.
Ik vraag me ten eerste af of het normaal is dat dit zo ongelooflijk moeizaam gaat, en ten tweede hoe ik het in hemelsnaam kan realiseren zonder KPN ict in te moeten schakelen, of een dure dienst aan te nemen (KPN ICT)
groet Jaimy