Vraag

Port forwarding v10

• 16 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 958 keer bekeken

Hallo allemaal!

Sinds een paar dagen ben ik iets minder tevreden met KPN dan dat ik voorheen was, dit heeft te maken met de service die ze verlenen iov de Experia Box v10.

Het verhaal zit zo, ik wil een aantal poorten openzetten voor een camera systeem(8000,8001,8002,8003)
Dit blijk gewoon simpel weg onmogelijk. hiervoor heb ik de particulieren helpdesk gesproken, die hebben mee gekeken via bomrac/bomrec(?) vanuit daar ben ik door verbonden met de zakelijke kant van KPN. die beste man wist mij te vertellen dat de ebv10 ronduit verrot as om port forwarding te realiseren.
en verwees mij dor naar KPN ICT, dus ik kreeg weer en beetje hoop, tot de beste man mij vertelde dat daar (hoge) kosten aan verbonden zijn. een ander alternatief was een andere modem kopen..

Nou ben ik zelf niet bepaald slecht onderlegd qua port forwarding etc.( Alarminstallateur van beroep, dus moet het bijna dagelijks doen)
en heb ik via UPnP port 34567 open gekregen, deze heb ik ook bij het ipv4 moeten forwarden, ook kan ik port 80 en 81 moeiteloos open zetten. maar het is niet de bedoeling dat het netwerk hier zo meteen een grote rotzooi word.

Tevens heb ik deze handleiding in acht genomen ( https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v10-veelgestelde-vragen-344379 ) en na exact zo handelen krijg ik de gewenste poorten dus NIET open.

Ik vraag me ten eerste af of het normaal is dat dit zo ongelooflijk moeizaam gaat, en ten tweede hoe ik het in hemelsnaam kan realiseren zonder KPN ict in te moeten schakelen, of een dure dienst aan te nemen (KPN ICT)

groet Jaimy

5 reacties

Reputatie 7
Wat een onzin, met de V10 is alles uitstekend te forwarden. Alleen TCP poort 8085 kan niet gebruikt worden omdat deze gebruikt wordt voor het op afstand beheren van de V10 zelf. Bij mij thuis zijn er iets meer dan 25 port-forwardings actief en die werken allemaal probleemloos.
UPnP en port-forwarding gaan natuurlijk niet samen richting één aangesloten apparaat. Een apparaat is of op basis van UPnP aangesloten of m.b.v. port-forwardings.

Kan je hier eens screenshots plaatsen van de instellingen die je op de V10 gedaan hebt t.b.v. het camerasysteem?
Kan je op het lokale netwerk die camera wel op zijn eigen IP adres benaderen?
Werkt het camerasysteem op basis van UPnP of niet?
Hoe krijgt het camerasysteem zijn IP adres, van de DHCP server of is deze hard ingesteld op het camerasysteem zelf?
Welk camerasysteem betreft het (merk / type)?
Dankjewel voor je reactie WJB.

De adressen zitten hard in de camera's en recorders, op het local netwerk is alles perfect te benaderen.
De Recorder werkt op basis van UPnP, ( zit nu op port 34567 geforward) omdat die op port 8000 niet mogelijk was.
Tevens wil ik de camera's ook nog eens los forwarden.

https://gyazo.com/a5800a516d4255428da5989f76878b00
https://gyazo.com/c36d13d7583269c8b273690984b257b6

Het gekke is, zodra dat ik Cam 1 forward op port 81 is het allemaal geen enkel probleem :/

Groet Jaimy
Reputatie 7
Een aantal opmerkingen:
De recorder kan helemaal niet op basis van TCP poort 34567 werken aangezien je TCP poort 34567 al gebruikt om IPCAM 1 via Internet op die poort te kunnen benaderen. Daarnaast is het zo dat je geen port-forwardings definieert voor apparaten die op basis van UPnP werken. Wat doet de port-forwarding IPCAM NVR dan in jouw lijstje?
Let ook op, apparaten die op basis van UPnP werken moeten officieel hun IP adres van de DHCP server krijgen en mogen officieel dus niet vast ingesteld zijn op het apparaat zelf. Dit is gewoon opgenomen in de Internationale standaarden t.a.v. UPnP.

Mijn policy is dat services op het LAN altijd op basis van hun standaard poorten benaderbaar zijn. Zo zijn mijn Foscam camera's op het LAN allemaal op TCP poort 80 te benaderen terwijl deze op Internet via hun eigen individuele poort te benaderen zijn.

Voorbeeld:

Mijn Foscam camera is op zijn LAN IP adres via TCP poort 80 te benaderen en via het publieke IP adres (Internet) op TCP poort 6081.
Als jouw camera op 192.168.1.84 benaderbaar is op TCP poort 8001, dan zou deze vanaf Internet dus te benaderen moeten zijn op TCP poort 34567.
Wat is overigens het LAN IP adres van de Experia Box?
ik heb ondertussen de UPnP functie uitgezet, en de recorder gewoon geforward op 34567, dit werkt nu, de camera's staan nu forwarded op 8001,8002,8003 en dat werkt niet. het LAN IP van de experiabox heb ik veranderd naar 192.168.1.1 kwam mij iets beter uit ivm alle randapparatuur die hier staat :)

Overigens heb ik alle camera's weer op hen standaard port gezet(34567) en zo dus geforward naar 8001...etc.

Het grappige is, KPN medewerkers hebben gewoon meegekeken, en als ik dan naga dat ik niet compleet achterlijk ben qua netwerken, en hun waarschijnlijk ook niet zou het toch gewoon moeten werken?
Reputatie 7
Plaats hier eens screenshots van alle applications t.b.v die camera's en de recorder.

Reageer