Beantwoord

Port forwarding V9

Hallo,

Ik heb al rondgezocht hier en zie dat er veel problemen zijn met het port forwarden.

Nu heb ik een app aangemaakt NAS met de poorten 80,443,5000,5001,5005,5006. Ik heb ook nog een tweede app aangemaakt NAS WOL (wake on lan) met de poort 9.

Als ik http://www.canyouseeme.org/ controleer krijg ik dit:

9: niet open

80: niet open

443: niet open

5000: niet open

5001: niet open

5005: niet open

5006: niet open

Hoe kan dit?

Gr.

icon

Beste antwoord door rednass 13 juli 2015, 09:16

Bedankt! Ik denk dat het nu (nagenoeg) werkt.

Heeft idd een vast ip. Maar ik denk dat ie op dat moment uitstond want nu geeft ie ze wel open aan.

Ik las ook ergens dat je niet de poorten in een 'app' moet aanpassen, want dat is een bug van de H368N. Klopt dit? Moet ik dan gewoon een nieuwe 'app' aanmaken met de nieuw toe te voegen poorten?

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Heb je de applicatie gekoppeld aan de NAS en staat de NAS aan? Heb je de experiabox opnieuw opgestart (zou niet nodig moeten zijn m.i.).

Als de applicatie hebt gekoppeld aan de NAS. Heeft de NAS een vast ip/DHCP binding?

De site die je linkt is een beetje zwak. Voor de meeste dingen werkt het. Maar misschien staat de poort wel open maar runt de applicatie die de poort gebruikt niet. Dan zegt de site dat de poort dicht is.

Robin

Bedankt! Ik denk dat het nu (nagenoeg) werkt.

Heeft idd een vast ip. Maar ik denk dat ie op dat moment uitstond want nu geeft ie ze wel open aan.

Ik las ook ergens dat je niet de poorten in een 'app' moet aanpassen, want dat is een bug van de H368N. Klopt dit? Moet ik dan gewoon een nieuwe 'app' aanmaken met de nieuw toe te voegen poorten?

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Ja, je hoort een "app" te maken met de poorten en die moet je koppelen aan de NAS.

Volgensmij is dit gewoon wat ZTE wil, en is dit geen bug

Robin
Nee dat is niet wat ik bedoel.

Ik bedoel dat ik gelezen heb dat de router het niet registreert als je een 'app' aanpast (bv een poort toevoegen aan een bestaande app). Dat je ipv dit dus of de app moet verwijderen en opnieuw moet toevoegen incl de nieuwe poort, of dus een nieuwe app moet toevoegen met die nieuwe poort.

Of is dit gefixt?

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Dit zou ik niet weten, aanpassen zou natuurlijk gewoon moeten werken.
Misschien kan je het proberen?

Robin
Beste Mensen
Heb sinds een week een experiabox v9 middels glasvezel

Ik heb enkele vreemde zaken

1)  Ik kan de experiabox niet van buitenaf benaderen.

2)  Ik krijg de portforwarding niet ingesteld,  is volgens mij niet compleet ;  kan enkel lanadres opgeven (Ipv4) maar geen poort van de Nas

3)  Kan de instellingen van de firewall niet wijzigen,   staat op hoog !

Hoe krijg ik het bovenstaande voor elkaar

Graag wat hulp in deze

M.v.g

Frank

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

1, De web interface kan je alleen in je eigen netwerk openen. (Via VPN of VNC kan dus ook)
Of bedoel je wat anders?

2, Je zal een applicatie moeten maken met de poorten, vervolgens koppel je deze applicatie aan het IP adres

3, dat Firewall op hoog staat is geen probleem. Alles werkt nog en je kan alles gewoon doen

Robin
Beste Robin,

Bedankt voor de snelle respons.

Vraag 1 en drie zijn me duidelijk.

Echter wat betreft vraag twee   "een applicatie maken met de poorten........"

Wat voor een applicatie is dat waar je over spreekt, want ik kan een en ander normaliter in de router/modem instellen ;  Extern IP-adres, Externe poort, Intern IP-adres, Interne poort, Poort type,
omschrijving....

Aan welk IP adres koppel ik de applicatie  het externe IP adres van de modem ?

Ter info
Ik heb diverse NAS servers waarvan per NAS een of meerdere poorten moeten worden ingesteld om applicatie van buitenaf te kunnen benaderen.

Ik hoor graag

M.v.g

Frank

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Een "Application" (te vinden in de web interface) is eigenlijk een configuratie van poorten.
Je maakt dus een "Application" met enkele poorten, bijvoorbeeld 1024 tot 1026. (En het protocol, TCP of UDP)

Deze Application koppel je aan het IP adres van je NAS.

Er is hier uitleg voor de V10, in de V9 is het bijna hetzelfde alleen ziet de interface er anders uit. Je zou hier even naar kunnen kijken: http://forum.kpn.com/t5/Internet/Experiabox-V10-FAQ/m-p/344379#M42163

Robin
Beste Robin,

Bedankt voor je antwoord.
Ook de uitleg in de door jou gegeven link is duidelijk,  maar wat een werk op deze manier !

Je praat ook over de V10,  betekend dit  dat er een firmware upgrade beschikbaar is voor
mijn experiabox met opschrift  Experiabox V9  ?

M.v.g

Frank

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Ja het werkt een beetje anders dan de meeste Ziggo modems. Maar het is wel makkelijk als je gewoon een applicatie maakt. Deze kan je snel toewijzen en je hoeft dus maar één keer poorten in te vullen.

Nee, er zijn gewoon meerdere routers. De V8, V9 en V10 worden op dit moment uitgegeven.

Robin
Bedankt Robin

De uitleg  ook die van de link zijn me duidelijk,  maar wat een werk qua portforwarding op deze manier.

IK las zojuist ook de mogelijkheid om de öude router in het verlengde van de experiabox te gebruiken
via DMZ    dit ga ik ook eens nader bestuderen  want ik moet nogal wat poorten aanmaken anders.

Je spreekt ook van V10,  betekend dit  dat er een firmware upgrade voor de experiabox met opdruk V9
te verkrijgen is ?

M.v.g

Frank

>>>   Had er geen erg in dat er een tweede pagina was ontstaan, vandaar dit ietwat dubbele    
          bericht.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Als je graag je eigen router wilt gebruiken zou ik je naar dit topic willen verwijzen: http://forum.kpn.com/t5/Internet/Gebruik-een-eigen-router-achter-de-Experia-Box/td-p/164983

Robin
Robin,

bedankt voor de extra link,   ik ga er mijn voordeel mee doen !

Nogmaals hartelijk dank

en nog een prettige avond

M.v.g

Frank

Reageer