Beantwoord

Port Forwarding voor OpenSim werkt niet i.c.m. Sagemcom

  • 13 June 2019
  • 9 reacties
  • 207 keer bekeken

Hoe open ik poorten op de Experia V10?
Graag simpele uitleg.
icon

Beste antwoord door Anonymous 15 June 2019, 23:14

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Blauwehaan, Welkom hier! In dit topic legt Radioman uit hoe je de poorten op de Experiabox V10 opent t.b.v. ip-camera's. Is dit ook de informatie die jij zoekt of wil je de poorten voor iets andere openen?
nou: het poorten openen is uiteindelijk gelukt. maar het euvel niet opgelost. ik wil dat namelijk gebruiken om in OpenSim waar ik een grid heb in te loggen. het punt is ! ik heb een 4G modem en dat is de oorzaak .doe ik die er achter weg werkt het prima en zo gauw ik die er weer achter doe is het weer mis.en ik wou tog wel graag die extra snelheid houden
hallo .
op 11 juni nieuw internet namelijk snel internet buitengebied met een 4G modem.
tot vandaag zitten klooien met poorten die ik open of forwarded mot hebben.
dan kom ik er achter dat het poorten openen op zich prima werkt maar ! het 4G modem houd het op de een of andere manier tegen.
dan maar weer eens gebeld met de KPN.
die durven mij te vertellen dat de KPN dat niet ondersteund !!!
is fijn om te horen dat je een abonnement hebt afgesloten waar je dus geen …… aan hebt.
nu staat op tweakers.net het volgende , KPN adviseert klanten die gebruik willen maken van portforwarding om contact op te nemen met de provider om een abonnement af te sluiten dat het ondersteund.
ik zou wel een heel graag op de hoogte worden gesteld hoe het nu precies zit .
want een week bij de KPN en ik raak al aardig pissed off....

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +24
Bij normaal internet is poorten open zetten geen probleem. In combinatie met 4G modem wel. Daar werkt het gewoon niet. Je hebt dan namelijk soort van 2 internet aansluitingen, waarvan soms de ene actief is en soms de andere. Vanaf internet hebben die 2 internet aansluitingen ook 2 verschillende IP-adressen. Dus vergeet het...

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic
Kijk eens naar
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/portforwarding-werkt-niet-sinds-gebruik-4g-buitengebied-modem-473798
ik denk dat het 1 en ander ook bij jouw van toepassing is.

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Blauwehaan, Fijn dat het je gelukt is. Ik heb je doorgestuurd naar een topic over de V10A, maar je hebt een V10. Misschien is het goed om de instellingen van de V10 nog door te nemen. Deze instellingen vind je in dit topic. Hopelijk maakt dit het verschil en kun je met jouw 4G modem alsnog gebruik maken van OpenSim. Wat OpenSim betreft kan ik geen advies geven, omdat dit buiten onze ondersteuning valt en geen idee hebt hoe dit werkt. Hopelijk weet iemand anders op het forum hier meer over.
Goedemorgen Marina. Gelukt is in zoverre dat ik het gene wat ik gebruiken wil wel kan, maar alleen zonder het 4G modem. Wat mij het meeste ergert is (dit is niet persoonlijk naar jou toe) dat ik dit op een forum moet uitzoeken en ik niet zo goed in forum gedoe ben. Het enigste wat ik wil is mijn dingen doen die ik voorheen bij xs4all ook kon . dan wel met hogere snelheid. En dan krijg ik via de telefoon te horen van zo een call center muts dat de KPN dat niet ondersteund. wat dus betekend dat dit abonnement voor mij niks is, wat ik dus heel belachelijk vind.
Reputatie 7
Badge +19
Dat is inderdaad jammer @Blauwehaan, dat we het niet ondersteunen zegt niet altijd dat het niet werkt i.c.m. met onze producten. De informatie op ons forum kan wel bijdragen aan je zoektocht naar de oplossing. @tmoesel heeft je nog doorverwezen naar een ander topic. Dankzij de informatie die hij hier verstrekt kan de klant weer gebruik maken van zijn Sagecom. Mocht je er niet uitkomen, dan weet ik zeker dat tmoesel je verder wil helpen 🙂
nou: het poorten openen is uiteindelijk gelukt. maar het euvel niet opgelost. ik wil dat namelijk gebruiken om in OpenSim waar ik een grid heb in te loggen. het punt is ! ik heb een 4G modem en dat is de oorzaak .doe ik die er achter weg werkt het prima en zo gauw ik die er weer achter doe is het weer mis.en ik wou tog wel graag die extra snelheid houden
Hoe test je de portforward?
Met Sagemcom actief werkt NAT loopback niet, wat inhoud dat je je externe publike WAN IP adres niet kan benaderen vanuit je netwerk thuis. Je moet via een ander publiek netwerk testen, b.v. met smartphone via 4G, dus WiFi uit.

Reageer