Beantwoord

Port Forwarding voor Teamspeak Server

• 6 november 2012
  • 8 reacties
  • 10983 keer bekeken

Ik heb sinds gisteren glasvezel via KPN en nu wilde ik mijn TeamSpeak servertje weer in de lucht brengen. Alleen zodra ik nu met de client connect disconnect hij mij weer na een paar seconden. Of hij maakt helemaal geen contact.

Ik heb de Arcadyan VGV7519 van KPN gekregen en in het config scherm bij DATA - NAT - Port Mapping de poorten naar het juiste ip adres gewezen.

Ik heb zelf en een vriend van mij laten testen en bij ons beide hetzelfde. Hij connect even en na een paar seconden is het weer gedaan. Bij Ziggo had ik geen problemen met de server.
Nu zie ik op het internet veel van deze berichten in combinatie met een xbox/ps3 maar niets over dit soort servers? Heeft iemand dit wel eens meegemaakt of een oplossing?

icon

Beste antwoord door carthrax 13 november 2012, 14:32

Het ziet er naar uit dat hij geforwarde UDP poorten niet leuk vind. Ik heb voor mijn Plex server ook een port open gezet en dat gaat prima.

Teamspeak gebruikt TCP en UDP, het vreemde is ook je krijgt even contact met de server en even later is de verbinding verdwenen. 

Ik probeer Ventrilo en Mumble ook nog wel, eens kijken of dat wel goed gaat.

Bekijk origineel

8 reacties

Nu wilde ik van de week nog een gameservertje hosten maar ook dat ging helaas niet. Ik las al dat vooral UDP poorten openzetten ervoor zorgt dat de experiabox firewall de boel dicht gooit.

Is er geen optie om toegang te krijgen tot deze firewall en daar de config van aan te passen want simpel wat poortjes forwarden moet toch mogelijk zijn.

Ik zit er niet op te wachten om mijn oude router om te moeten gaan bouwen om wel alle mogelijkheden te kunnen gebruiken.

Anders maar even contact opnemen met de helpdesk hierover :(

filtring uit zetten op de firewall? dan kun je als het goed is nog steeds gewoon een nat regel aanmaken en kan het wel eens een stuk beter gaan.

Reputatie 5
Badge +11
Beste carthrax,

Wij ondersteunen het openen van poorten niet voor gaming. Er zijn vele topics over het openen van poorten die je kunnen helpen. 

Bekijk deze eens: http://forum.kpn.com/t5/Glasvezel-Internet-en-Telefonie/PS3-Instellingen-KPN-Glasvezel-NAT-3-Probleem/m-p/62534/highlight/false#M1412

Met vriendelijke groet,

Burhan

en mocht je de experiabox echt beu zijn:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1449670///glasvezel%2Cmanaged%2Cswitch

als gamer zou dat moeten lukken..

Daar heb ik ook al naar zitten kijken, ik heb een WRT320N en kan deze zo flashen met DD-WRT maar ik had gehoopt op de officiele manier wat los te krijgen.

Maar het word niet ondersteund is geen oplossing. Ook niet omdat alle KPN Glasvezel reclames bol staan van het verrijkt je game experience, maar je kan zelf geen game hosten, geen andere programma's draaien behalve een paar standaard dingen. 

Dus dan maar even los gaan op de Linksys.

Ik heb tot nu toe eigenlijk nog geen problemen, host momenteel mijn nas naar buiten toe met http en port 5000 voor management. Ik kan gewoon port nummers forwarden naar een intern adres, zal van de week eens een game/teamspeak/ventrilo server proberen. Uitkomst gooi ik dan wel even in deze thread.

edit:

Denk trouwens dat die reclames meer gaan over lage ping als je zelf deelneemt aan een hosted game.

Het ziet er naar uit dat hij geforwarde UDP poorten niet leuk vind. Ik heb voor mijn Plex server ook een port open gezet en dat gaat prima.

Teamspeak gebruikt TCP en UDP, het vreemde is ook je krijgt even contact met de server en even later is de verbinding verdwenen. 

Ik probeer Ventrilo en Mumble ook nog wel, eens kijken of dat wel goed gaat.

Ik heb sinds gisteren glasvezel via KPN en nu wilde ik mijn TeamSpeak servertje weer in de lucht brengen. Alleen zodra ik nu met de client connect disconnect hij mij weer na een paar seconden. Of hij maakt helemaal geen contact.

Ik heb de Arcadyan VGV7519 van KPN gekregen en in het config scherm bij DATA - NAT - Port Mapping de poorten naar het juiste ip adres gewezen.

Ik heb zelf en een vriend van mij laten testen en bij ons beide hetzelfde. Hij connect even en na een paar seconden is het weer gedaan. Bij Ziggo had ik geen problemen met de server.
Nu zie ik op het internet veel van deze berichten in combinatie met een xbox/ps3 maar niets over dit soort servers? Heeft iemand dit wel eens meegemaakt of een oplossing?

Wat je ook kan proberen tussen je modem en je pc een ap/router bedraad te plaatsen en in de ap/router een port te forwarden voor je ts server

Reageer