Beantwoord

Port Forwarding werkt niet

  • 9 September 2019
  • 5 reacties
  • 221 keer bekeken

Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het proberen om Port Forwarding aan te zetten maar dat lukt niet, ik probeer poort 9 op UDP open te zetten om Wake up on Lan aan te zetten met TeamViewer van een langere afstand. Ik weet niet zeker of het probleem bij de router of TeamViewer zit maar als ik op CanYouSeeMe.org test op mijn IP met port 9 can hij hem niet vinden. Ik heb al een 2 dingen geprobeerd:

  • Router Rebooten
  • Firewall open zetten voor port 9
Het kan ook zijn dat CanYouSeeMe.org niet goed werkt en als dat zo is kan iemand dan zeggen hoe ik wel kan zien of een port open staat.

Alvast bedankt voor de hulp
icon

Beste antwoord door Arie_Kanarie 12 September 2019, 20:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hoi @T. Giesberts . Welkom op het forum.
Vervelend dat het niet wil lukken. Wat geeft teamviewer aan als je op afstand probeert te connecten? Welk type experiabox heb jij ?
Reputatie 3
Badge +2
CanYouSeeMe.org gaat niet kunnen detecteren of die poort goed geforward is. Het is een UDP port en er komt in principe geen antwoord.
Het is uberhaupt slecht mogelijk om te zien of een UDP port openstaat, alleen als je antwoord krijgt kan dat. Er is geen handshake zoals bij een TCP port.

Heb je lokaal al getest dat je de computer wakker krijgt met een WoL packet?
Reputatie 7
Badge +30
Wanneer je PC goed uit staan komt ie natuurlijk niet voor in de ARP / CAM table. Hierdoor kan het pakket niet geforceerd worden. Kan dit t probleem zijn?
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!
Reputatie 7
Voor wake on lan via Internet heb je Subnet Directed Broadcasts nodig.
Ik heb lang geleden de Wake On LAN Gateway ontwikkeld voor op de Synology NAS.
Deze gebruik ik om op afstand apparaten thuis of op mijn kantoor aan te zetten.