Beantwoord

Port forwarding werkt niet Hikvision

• 12 juni 2018
  • 8 reacties
  • 1183 keer bekeken

Het forwarden van de poorten lijkt niet te werken.
Om beveiliging camera's van buiten af te kunnen bekijken moeten de poorten 80, 443, 554 en 8000 geforward worden naar de Hikvision NVR.

Vanuit het interne netwerk is de Hikvision te bereiken en krijg je netjes de webpagina te zien via welke de camera's te bekijken zijn. Ik heb op de H220N al een restore default gedaan en de port forwarding opnieuw ingesteld en toch kan ik de Hikvision niet bereiken.

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid
icon

Beste antwoord door wjb 27 augustus 2018, 09:14

Hebben jullie het IP adres van die camera wel vast gezet d.m.v. een DHCP binding?
Komt het IP adres in de port-forwarding wel overeen met die van de camera?
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Gebruik je wel het externe IP?
Ja ik gebruik het externe adres. Heb deze gecontroleerd in de router/modem.

Ik heb ondertussen IIS op mijn W10 laptop geïnstalleerd en op de door de Hikvision gebruikte poorten sites aangemaakt. Hiermee ga ik en later vandaag nog eens bij de buurman langs om deze dan op het ip adres van de hikvision te zetten en de hikvision tijdelijk uit te zetten. Dit om te controleren of ik er dan ook niet bij kom. Ik zou het erg vreemd vinden als het dan wel zou werken gezien het feit dat ik de hikvision intern wel kan bereiken.
Reputatie 7
Badge +30
Je kan intern wel verbinden met het externe IP-adres?
Ik heb mijn laptop in de buurman zijn netwerk gehangen, de Hikvision uitgezet, mijn laptop het ip-adres gegeven van de Hikvision en de firewall op mijn laptop uitgezet. Hierna kon ik zowel intern als extern de test sites die ik had aangemaakt op de poorten 80, 554 en 8000 (443 was al bezet). De port forwarding blijkt dus wel goed te werken.

Echter wanneer ik mijn laptop uitzet en de Hikvision weer aan dan is de Hikvision intern weer bereikbaar maar extern niet.
Om te controleren dat er niet nog een poort open moest heb ik een nieuwe port forward aangemaakt die poort 1 t/m 65535 doorgaf naar de Hikvision maar dit maakt geen verschil.

Update: Ik heb de support van Hikvision nu een mail gestuurd.
Beste EHekkert,

Van de ene op de andere dag werkt mijn port forwarding vanuit Hikvision ook niet meer. Mijn andere porten kan ik nog wel benaderen... Heb jij al een reactie ontvangen op je mail?

Gr. Laurens
Reputatie 7
Hebben jullie het IP adres van die camera wel vast gezet d.m.v. een DHCP binding?
Reputatie 5
Badge +9
als het via 3/4 g wel werkt en bij je buurman of elders op de wifi lijkt dit op een loopback probleem
dit heb ik ook al is gehad met een v9 doormiddel van een v10 opgelost toen
het probleem was toen dat ik op mijn eigen wifi niet terug kon naar de servers wat ik extern benaderen wou
ik zie dat je een H220N hebt dat is al echt een oud beestje
ik denk ook dat kpn of dat je zelf contact neemt of even wachten hier tot een medewerker het op pakt
de experiabox om kan ruilen en zo denk ik dan dat jou probleem opgelost is

mits je poorten ip adres van camera vast hebt staan (dhcp bonding)
en de juiste door stuurt naar de camera
maar dat denk ik wel want het werkt bij jou buurman
als dit niet goed stond kun je niet inloggen

Jij bent geniaal! In de instellingen van de modem bij DHCP binding het ip adres geplaatst van de camera. OPGELOST 🙂

Reageer