Beantwoord

Port forwarding werkt niet op H368N


Ik heb sinds vandaag internet van KPN, met een H368N modem. Ik probeer port forwarding daarop aan de praat te krijgen, maar krijg telkens dat dat niet werkt. Als ik Port Forwarding Tester (http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/) gebruik, geeft deze aan dat de port closed is en de applicatie die op die port zou moeten zitten krijgt ook niks binnen.

Wat ik heb gedaan:

-IP adres van de computer in kwestie opgezocht door in command line ipconfig in te typen.

-Naar H268N gegaan in Chrome en daar naar Application en dan Port Forwarding.

-Nieuwe applicatie toegevoegd met "TCP and UDP" en vervolgens in elk ander vak het nummer van de port die ik wil forwarden.

-Terug naar port forwarding en daar mijn nieuwe applicatie toegevoegd met het ip adres dat ik met ipconfig had gevonden.

-Bij Port Forwarding Tester gebruik ik vervolgens mijn eigen "External Address" die daar wordt aangegeven, met de door mij ingestelde port, en dan zegt hij dat hij Closed is.

-Ik heb zowel de router als de computer waarnaar ik forward gereset, maar dat had geen effect.

-Ik heb ook al even UPnP aangezet om te proberen, maar dat maakte ook geen verschil.

Wat doe ik hier verkeerd?

icon

Beste antwoord door Oogsty 6 februari 2014, 14:30

Ik heb willekeurig nog een tweede forwarding ingesteld en nu doet hij het opeens wel!

Het lijkt te komen doordat ik TCP+UDP forwarding had gekozen, want als ik nu alleen TCP forwarding kies, werkt het dus wel. Blijkbaar is de bug in hun firmware dus alleen met TCP+UDP. Het kan er ook aan liggen dat ik een willekeurige andere port heb ingesteld en dat ik nu twee forwards naar dezelfde computer op de router heb ingesteld.

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Hoi Oogsty, welkom op het forum.

De ZTE H368N (V9) ondersteunt port-forwarding zonder problemen.

Het is goed te weten dat dergelijke port-forwarding testers een poort alleen als "open" zullen melden als de achterliggende computer, waarnaar de poort geforward is, ook reageert op de poort.

Één van de meest voorkomende oorzaken is dat de firewall van de computer in kwestie het inkomende bericht niet door laat en dat er daardoor ook niet gereageerd kan worden op het bericht.

Controleer daarom de firewall instellingen van jouw computer.

Als deze computer via wifi aangesloten is, controleer dan ook of de wifi verbinding wel als domain of private netwerk (niet publiek) gedefinieerd is. De firewall zal voor het corresponderende netwerk type opengezet moeten zijn.

Zorg er ook voor dat de toepassing die op het bericht moet reageren op de computer gestart is.

Mocht je nog steeds problemen ondervinden met port-forwarding, dan horen we het graag van je hier op het forum.

Ik heb geprobeerd de Firewall helemaal uit te zetten, maar dan werkte het nog steeds niet.

Raar is dat deze zelfde computer en software al helemaal werkte met onze vorige provider. Sinds we zijn overgestapt op KPN werkt het niet meer, dus ik ging er daarom vanuit dat het probleem in een routerinstelling zou zitten.

De software die moet reageren is nogal ingewikkeld om goed in te stellen, dus is er een gemakkelijk programmaatje dat ik kan installeren om mee te controlleren of de port in elk geval open is en het bericht bij de computer terecht komt?

Reputatie 7
Hoi Oogsty,

Ik heb zelf geen problemen met port-forwarding op mijn V9.

Kan jij melden welke firmware versie op jou V9 draait. (V1.01.00T09.4 of V1.01.00T09.4v2)?

Kan jij aangeven welke poorten je wilt forwarden en naar welk intern IP adres?

Kan jij screenshots plaatsen van het port-fowarding scherm op de V9 en de betreffende definitie van de "Application".

Onderstaand een voorbeeld van mijn de "Application" t.b.v. het benaderen van mijn netwerkschijf (NAS).

Port-forwarding.png

Dit zijn de versies:

Hardware VersionV1.02
Software VersionV1.01.00T09.4v2
Boot Loader VersionV1.01.02
xDSL PHY VersionA2pv4bF038j.d24e
Ik weet niet genoeg van beveiliging om te weten wat ik veilig kan delen, dus de precieze porten en IP's geef ik liever niet.

Bij onze oude provider was het volgens mij niet nodig om "Map Start Port" en "Map End Port" in te stellen, kan dat kloppen? Ik had dat hier nu staan op hetzelfde als "Start Port" en "End Port", en heb net ook geprobeerd om andere mapping porten in te stellen (op basis van welke port het programma zegt op te luisteren), maar dat lijkt geen verschil te maken: werkt nog steeds niet.

Net nog even geprobeerd of ik mijn server wel intern binnen hetzelfde netwerk kan bereiken (dus zonder port forwarding) en dat blijkt goed te werken. Dus als ik direct het IP gebruik van "Lan host" uit de "Port forwarding" settings, met direct de port van de "Map port", dan werkt het wel.

Pas als ik het externe IP probeer te gebruiken (en port forwarding relevant wordt) werkt het niet meer.

Reputatie 7
Als je jouw server op.de bewuste poorten wel via het interne (192.168.2.x) adres kan benaderen en de port-forwardings voor de bewuste poorten naar dat ip adres hebt gedefinieerd, dan betekent dat dat je deze ook via het publieke adres zou moeten kunnen benaderen.

Als dat niet het geval is, dan hebben we hier een tweede issue m.b.t. firmware versie V1.01.00T09.4v2.

Dit lukt uitstekend met firmware versie V1.01.00T09.4 (zonder v2).

Beste KPN,

Hierbij een tweede reden om direkt te stoppen met de v2 versie.

Is er een manier om de firmware van de modem terug te brengen naar die oudere versie om te zien of het dan wel werkt?

Reputatie 7
Nee, helaas is het niet mogelijk om zelf te kiezen welke firmware je wilt draaien.

Overigens betwijfel ik of we hier praten over een "oudere" versie.

Ik vermoed dat KPN twee versies van firmware V1.01.00T09.4 heeft uitgerold om daarmee te "testen" welke van de twee als basis moet dienen voor het vervolg.

Ik heb de versie zonder v2 en krijg ook niet de v2 versie aangeboden als upgrade.

KPN Webcare team, lezen jullie mee?

 

Kunnen jullie er werk van maken dat gestopt wordt met de v2 firmware!!!

De ellende die KPN nu al meer dan een jaar veroorzaakt op de V8 willen wij als klant niet terugzien op de V9.

Helaas zijn er nu al klanten (allemaal met v2 firmware) die dezelfde ellende weer meemaken.

A.U.B. STOP DAARMEE.

Het kan ook niet zo moeilijk zijn, iedereen die nu firmware V1.01.00T09.4v2 heeft direkt downgraden (upgraden) naar firmware versie V1.01.00T09.4 (zonder v2). Dit kan van vandaag op morgen immers die firmware is gewoon beschikbaar, gelukkig draait die bij mij gewoon nog steeds.

Testen horen jullie te doen in een laboratorium opstelling en pas als deze daar goed bevonden is (ook voor gamen en in combinatie met Apple apperatuur) kan deze dan ter acceptatie naar een testforum uitgerold worden. Een testforum is een vooraf uitgenodigde groep klanten die daar aan mee willen doen en dus niet een willekeurige selectie van klanten.

Dit is echt ronduit bizar: KPN weigert die andere firmware versie te installeren:

"Tot mijn spijt moet ik u meedelen dat de 2e lijns Technische dienst het verzoek met nummer THD-0003703533 heeft gesloten zonder actie te ondernemen. Zij hebben dit gedaan omdat portforwarden inderdaad niet onder onze ondersteuningsvoorwaarden valt."

Hoe kan hun eigen kapotte routerfirmware nou niet onder hun ondersteuning vallen?!?! Het is hun eigen firmware, ik kan daar zelf helemaal niks aan doen!

Net nog even gebeld en hun verklaring is echt bizar: ze ondersteunen het niet omdat ik een internetabonnement heb en dit valt niet onder internet. Euhm, WUT?!

Ik heb willekeurig nog een tweede forwarding ingesteld en nu doet hij het opeens wel!

Het lijkt te komen doordat ik TCP+UDP forwarding had gekozen, want als ik nu alleen TCP forwarding kies, werkt het dus wel. Blijkbaar is de bug in hun firmware dus alleen met TCP+UDP. Het kan er ook aan liggen dat ik een willekeurige andere port heb ingesteld en dat ik nu twee forwards naar dezelfde computer op de router heb ingesteld.

Beste Oogsty

het is me gelukt uiteindelijk om te portforwarden van mijn V8!

hierbij geef ik mijn manier hoe het met gelukt is:

gebruik eerst dit van KPN zelf:

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/7259

Daarna volg je deze instructies:

http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/internet/nat-type-strict-open-zetten.263328

dit zou je antwoord moeten zijn want bij mij werkt het perfect!

Sindskort deze v9 op mijn glasvezel verbinding geinstalleerd en dit modem werkt zeer goed met portforwarding. 

"bind" je device(s) wel aan een fixed ip zodat deze altijd hetzelfde "interne ip adres" krijgt. 

Na het aanpassen van de forwarding is ook erg belangrijk dat je het modem een reboot geeft.

Servers/Nas/ip camera's, het werkt allemaal vlekkeloos en snel mits juist geconfigureerd.

Ook gaming met pc/xbox/playstation werkt geweldig en stabiel zonder hickup's en freezes.

 

ik heb sinds afgelopen week ook een alles in 1 pakket met een H368N router.

op de router is een NAS aangesloten met 2 webcams. deze werken wel op de pc in het thuisnetwerk.

op de tables en mobiele telefoon is het mij niet gelukt om de poorten open te zetten. vie de helpdesk ook niet (mogen geen advies geven vreemd) als leek zijnde zoek ik printscreens waarin ik stap voor stap alles kan instellen. wie kan mij daarbij helpen. dank voor de medewerking.

michael (leek in het aansluiten) :D

Reputatie 7
Welk type NAS gebruik je?

Stap 1: Stel jouw NAS zo in dat deze automatisch een IP adres (van de V9) krijgt.

Stap 2: Maak een DHCP binding op de V9 voor jouw NAS zodat deze altijd hetzelfde IP adres behoudt.

Stap 3: Definieer een application voor de poorten die opengesteld moeten worden.

Stap 4: Maak een port-forwarding voor die application naar het IP adres van jouw NAS.

ik heb een Synology DS212j DiskStation, 2xSATA.

op mijn vorige router heeft alles goeg gewerkt. NAS en cams op pc/desktop en op de tablet en mobiele telefoon waren de beelden beschikbaar.

met de nieuwe router (niets gewijzigd) werken de cams op pc en desktop binnen het thuisnetwerk.

Helaas niet op de tablet en mobiele telefoon.

De vorige router moesten ook een aantal poorten open gezet worden (is gedaan door iemand anders) en bij deze nieuwe router moet dit ook worden gedaan. Ik weet alleen niet hoe en wat ik allemaal kan instellen. Ik weet dat ik bij de applicatie port forwarden moet kiezen. En hoe nu verder, welke instellingen moet ik aanpassen. Ik heb ook ipconfig bekenen en weet welk ip adres er staat. Zijn er printscreens? Op youtube niets gevonden. Alvast dank

Reputatie 7
Ik heb hier zonder problemen een DS112j draaien achter de V9.

Voor een overzicht van de poorten die door de Synology gebruikt worden kan de deze pagina raadplegen.

Allereerst doe je er verstandig aan om jouw NAS een IP adres van de DHCP server te laten krijgen.

Controleer op de NAS jouw netwerk instellingen.

https://

Als deze niet ingesteld is op "DHCP gebruiken", maak dan op de V9 een DHCP binding op basis van het MAC adres van jouw NAS (Network -> LAN -> DHCP Binding) en stel de netwerkinstellingen dan alsnog in op "DHCP gebruiken". Voorbeeld: https://

 

Op de V9 kan je port-forwardings maken op het scherm Application -> Port forwarding.

https://


 

Een nieuwe application maak je door op "Click here to add an application" te klikken.

 

Onderstaand de voorbeelden van de Synology Surveillance en Synology DSM.

Surveillance:

https://


DSM:

https://


 

Deze samen zou voldoende moeten zijn om jouw camera's van buiten te kunnen benaderen.

 

Mocht je toch nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

 

PS.

Mijn mail server gebruik ik om overal ter wereld mails te kunnen versturen via mijn KPN mail account, ookal blokkeert KPN het momenteel om mails te versturen via de mailserver van KPN vanaf een lokatie buiten het KPN netwerk.

Mijn VPN server gebruik ik om overal ter wereld iTV van KPN te kunnen bekijken.

het is uiteindelijk gelukt om de webcams volledig aan te sluiten op de H368N router. Aangezien het heel nauw luistert welke juiste getallen je invoerd voor de cams heb ik een kleine beschrijving toegevoegd voor leken zoals ik.

Succes met het aansluiten. :D

Port forward instellen op de ZTE H368N

Inloggen op de KPN router (password indien niet is aangepast meestal KPN)

https://

Hierna kiezen voor “Application” en “Port Forwarding”

https://

In dit scherm (Application/Port Forwarding) kiezen voor “Click here to add an application”

https://

Bij de “Application Name” webcam naam invullen bv Cam1, “protocol” TCP en de “start Port”, “End Port”, “Start Mapping Port”, en “End Mapping Port” invullen. Alle 4 poorten hetzelfde nummer geven. Hierna kiezen voor “Add” en de volgende webcam invullen.

Wanneer alle webcams zijn ingevuld krijg je het overzicht als vorige scherm “LAN Host” met ip adres

https://

https://

Succes

;)

wjb schreef:
Ik heb hier zonder problemen een DS112j draaien achter de V9.

Voor een overzicht van de poorten die door de Synology gebruikt worden kan de deze pagina raadplegen.

Allereerst doe je er verstandig aan om jouw NAS een IP adres van de DHCP server te laten krijgen.

Controleer op de NAS jouw netwerk instellingen.

https://

Als deze niet ingesteld is op "DHCP gebruiken", maak dan op de V9 een DHCP binding op basis van het MAC adres van jouw NAS (Network -> LAN -> DHCP Binding) en stel de netwerkinstellingen dan alsnog in op "DHCP gebruiken". Voorbeeld: https://

 

Op de V9 kan je port-forwardings maken op het scherm Application -> Port forwarding.

https://


 

Een nieuwe application maak je door op "Click here to add an application" te klikken.

 

Onderstaand de voorbeelden van de Synology Surveillance en Synology DSM.

Surveillance:

https://


DSM:

https://


 

Deze samen zou voldoende moeten zijn om jouw camera's van buiten te kunnen benaderen.

 

Mocht je toch nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

 

PS.

Mijn mail server gebruik ik om overal ter wereld mails te kunnen versturen via mijn KPN mail account, ookal blokkeert KPN het momenteel om mails te versturen via de mailserver van KPN vanaf een lokatie buiten het KPN netwerk.

Mijn VPN server gebruik ik om overal ter wereld iTV van KPN te kunnen bekijken.

Allereerst bedankt voor de duidelijke beschrijving!

Zelf heb ik het op dezelfde manier ingesteld, maar desondanks lukt het me niet om de beelden van mijn ip camera via internet (dus niet via interne LAN) te bekijken.

Eerst heb ik via DHCP een ip adres aan de cam toe laten kennen en vervolgens dit vast gezet via DHCP binding:

https://

Vervolgens een application voor de cam gedefinieerd en een poort daaraan toegekend:

https://

https://

Deze poort (66) heb ik ook via de software van de camera aan die camera gekoppeld.

Wie kan me vertellen wat ik fout heb gedaan of ben vergeten?

Bij voorbaat veel dank!!

Reputatie 7
Dus jij kan jouw camera wel bekijken op 192.168.2.19:66 en niet op <publiek IP adres>:66?

Als dat het geval is, heb je dan toevallig het poortnummer in de "application" gewijzigd nadat je de "application" aan IP adres 192.168.2.19 had toegewezen?

Zo ja: Ontkoppel de "application" van het IP adres en koppel hem opnieuw of reboot de V9. (Er zit een bug in de software van de V9 waardoor wijzigingen van poortnummers niet direct verwerkt worden.)

Klopt helemaal: wel via interne 192.168 ip adres, maar niet via public ip adres.

Bedankt voor de reactie!
De bug had ik ook al gevonden op dit zeer informatieve forum. Ik heb voor de zekerheid de application ontkoppelt, weer opnieuw gekoppeld en vervolgens een reboot van de V9 gedaan. Zowel softwarematig als hard door de power eraf te halen toen de softwarematige reboot geen succes had. Helaas werkt het na deze acties ook nog steeds niet.

Als ik via 3G verbinding en yougetsignal.com test of de betreffende poort op mijn public ip adres open staat krijg ik ook als resultaat dat de poort is gesloten.

Reputatie 7
Benader jij jouw camera via een app of in een browser?

Als in een browser, wat type je dan in?

http://192.168.2.19:66 als je hem intern wilt benaderen en http://<publiek IP adres>:66 als je hem vanaf Internet wilt benaderen?

Niet jouw publieke IP adres hier noemen.

Als via een app, welke app?

Ik probeer de camera zowel via een app als via de browser te benaderen. Als app gebruik ik IP Cam Viewer, zowel op iOS als Android.

In de browser typ ik het interne ip adres met poortnummer indien ik de camera via interne wifi benader (dat werkt) en het public ip adres met poortnummer bij pogingen om de camera via internet te benaderen, wat dus niet werkt.

Bedankt voor het meedenken!

EDIT:

Na het nógmaals nalopen van alles dat ik heb gedaan en dubbel check van chronologische volgorde blijkt de instelling van mijn WiFi-netwerk de oorzaak van het probleem! Indien ik de camera m.b.v. kabel aansluit op de router dan kan ik de beelden wel via internet bekijken, maar via draadloos netwerk niet. Nu nog "even" uitzoeken hoe ik dat oplos ;)

Reputatie 7
Geef jouw camera eens op de camera zelf een vast IP adres.

Kies hierbij een hoog IP adres, bijvoorbeeld 192.168.2.245.

Bij de gateway en DNS vul je dan 192.168.2.254 in.

Verwijder de DHCP binding van jouw camera op de V9.

Verplaats de port-forwarding op de V9 van IP 192.168.2.19 naar IP 192.168.245 (voorbeeld).

Niet geschoten is altijd mis. ;)

Wel geschoten is in dit geval zelfs RAAK! :D

Camera een vast ip adres gegeven met hoge waarde, port forward conform aangepast en DHCP binding verwijderd met als resultaat dat het nu zowel via LAN als WAN werkt.

SUPER bedankt!!

Reageer