Beantwoord

Port forwarding werkt niet op H368N

Toon eerste bericht

34 reacties

Dank voor de reactie.

ik ben uiteindelijk geholpen door iemand die webcams installeerd. Het is zeker geen plug en play.

ik heb nu wel allemaal printscreens gemaakt maar even extra webcam of zelf nieuwe/andere webcams installeren is mij zelf niet gelukt.

nogmaals dank.

ik zocht eigenlijk een handeiding waar eenvoudig stap voor stap de handelingen werden beschreven.

;-)

Hallo, ik heb hetzelfde probleem, misschien dat iemand hier me kan helpen.

Ik heb sinds kort de H368N v9 (firmware: V1.01.00T09.7)

nu wilde ik graag Bittorent Port Forwarden, maar de enige informatie die ik hier over heb is: de poort die ik gebruik namelijk: 34020

verder weet ik niet precies hoe & wat ik hiermee moet doen om deze poort open te zetten. 

Alvast bedankt,

Rick Cuijpers

Reputatie 7
Hoi ricki17, welkom op het forum.

Misschien dat dit topic je verder helpt.

Hoi wjb,

Ik krijg port forwarding wel opgezet, maar na zoveel bytes na verbinding, wordt de verbinding verbroken. Aangezien ik dit probleem niet heb binnen mijn LAN en wel vanaf WAN, verdenk ik de Experiabox van roet in het eten gooien. Ik heb vanalles geprobeerd en me suf gezocht, wellicht dat jij hier meer van weet :-)

Wat informatie :
Portforwarding van V9 naar Synology NAS
Synology NAS rechtstreeks aangesloten op V9, met DHCP binding NAS op 192.168.2.240 (jouw voorbeeldje)
Momenteel 2x portforward : voor Cloud en SSH

Die 2 diensten kunnen wel verbinden, maar na enige minimale activiteit (data verkeer), blijft Cloud hangen en krijg ik een disconnect bij SSH/SFTP.

Bij SFTP is dat een kwestie van KB's over de lijn gooien, bij SSH treedt het al op als ik intensief schermoutput genereer.

Reeds geprobeerd om de firewall van de NAS alles door te laten, heb ook alles uit gehad en opnieuw gestart. Mocht allemaal niet baten. Het kostte me wel wat uitzoektijd, maar ik vermoed dat het dus aan de Experiabox ligt, aangezien ik deze problemen niet heb in mijn lokale netwerk.
Aan de portforwarding en het tot stand komen van de verbinding lijkt het niet te liggen, maar er is een reden waarom de verbinding na enig dataverkeer wordt verbroken.

Nu heb jij zo'n beetje dezelfde situatie, alleen bij jou werkt het blijkbaar wel. Ik lees dat je een andere FW versie hebt, zou het dat dan zijn? Andere tips zijn welkom!

Alvast bedankt, met vriendelijke groet,

Robert

Reputatie 7
Ik gebruik nu al weer meerdere maanden een V10 en de firmware versie doe nu op jouw V9 actief is heb ik inderdaad nooit gebruikt.

Tevens gebruik ik geen SSH/SFTP om mijn Synology te benaderen.

Synology Cloud echter wel en daar ondervind ik inderdaad geen problemen mee.

Ik kan je helaas geen oorzaak geven van dit probleem, het zou zo maar kunnen dat de laatste firmware op de V9 daar een rol in speelt.

Ben er mee verder gaan en ik heb wat gevonden :D

Ik las vluchtig ergens iets van jou (wjb) over een probleem met loopback NAT oid. Momenteel test ik toegang naar het externe IP adres van mijn V9 (en NAS) via een PC in mijn LAN. Dat is volgens mij de oorzaak van het probleem. Ik zie ook met netstat op m'n NAS dat ie van mijn V9 komt, en niet van buiten.

Dus getest vanaf een andere externe PC, en dat werkte uiteindelijk wel. Was nog wat ander geneuzel met dat SSH/SFTP op dezelfde poort moest zitten, /sbin/nologin gedoe.

Ben er nu wel even klaar mee, maar dit ziet er goed uit!

Groeten Robert

Reputatie 7
Mooi dat je doorgegaan bent met het zoeken naar de oorzaak.

Tja, voor mij is die NAT loopback bug ondertussen zo vanzelfsprekend dat ik daar niet eens meer aan denk en ook door jou bericht niet op getriggerd werd. Ik had hier natuurlijk aan moeten denken. :$

Ik hoop dat KPN naar aanleiding van deze melding en de eerdere meldingen rond de NAT loopback problematiek spoedig met een oplossing zal komen.

Ook ik problemen met de poorten

hier antwoord webcare

"er zit inderdaad door KPN aangepaste firmware op de Experiaboxen. We kunnen als het om consumentenabonnementen gaat helaas niet alles ondersteunen. Het forwarden ed. van poorten is daar ook een onderdeel van. Vanuit webcare kunnen we dan ook niets meer toevoegen aan de zaken die besproken worden op het Forum omtrent dit onderwerp. Ik vind het jammer dat ik je niet verder kan helpen.

"

Zijn we klaar mee, iemand nog een oplossing?

Reputatie 7

EricRedegeld94 schreef op 28 sep '15 om 20:16u

Ook ik problemen met de poorten

hier antwoord webcare

"er zit inderdaad door KPN aangepaste firmware op de Experiaboxen. We kunnen als het om consumentenabonnementen gaat helaas niet alles ondersteunen. Het forwarden ed. van poorten is daar ook een onderdeel van. Vanuit webcare kunnen we dan ook niets meer toevoegen aan de zaken die besproken worden op het Forum omtrent dit onderwerp. Ik vind het jammer dat ik je niet verder kan helpen.

"

Zijn we klaar mee, iemand nog een oplossing?

[/quote]
[/quote]
Maar dat wil niet zeggen dat port-forwarding niet werkt. Wat het wel wil zeggen is dat KPN blijkbaar geen tijd wil besteden in de ondersteuning van haar klant.

Dat is natuurlijk een kwalijke zaak, maar gelukkig doet port-forwarding het uitstekend op de V9.

Helaas is er wel een NAT loopback probleem, maar dat is wat anders dan port-forwarding.

Wat wil je bereiken?

Welke poorten wil je forwarden en zijn dat TCP of UDP poorten?

Naar welk IP adres wil je die poorten forwarden?

Reageer