Beantwoord

port forwarding wil niet lukken.

• 30 november 2017
  • 9 reacties
  • 375 keer bekeken

Hallo,

Port forwarding wil maar niet werken. Ik heb DHCP binding voor mijn eigen pc, poort forwarding ipv4 met de juiste poorten. Mijn eigen statisch ip-adres aan de port forwarding regels verbonden, maar wanneer ik via het internet probeer te checken of de poort open is, is deze altijd dicht.

Zelfs als ik check op bijvoorbeeld poort 80 is deze dicht.

Heb de router opnieuw opgestart, heb geprobeerd mét en zonder UPnP IGD.

Betreft een xperiabox v10.

bij voorbaat dank!
icon

Beste antwoord door forsel24 30 november 2017, 17:35

En zojuist even gecheckt, nu de server draait zie ik online dat beide gespecificeerde poorten open staan. Dus dat probleem is opgelost. Nu moet ik m alleen nog even in de game vinden...

Maar super bedankt in ieder geval!

De oplossing kwam namelijk uit een andere thread waarin jij ook hebt geholpen. Je legde daar uit dat de (in dit geval) server aan moet staan om te checken of de poort open staat.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Heb je foto's van ipconfig, de forwarding en de definitie van de forwarding?
Kan je daarnaast wel poort 80 lokaal bereiken?

Robin
ipconfig:

forwarding:

Wat bedoel je met de definitie van de forwarding? En ik geloof niet dat ik 80 lokaal kan bereiken. Ik weet niet precies hoe ik dat doe, maar heb het als volgt geprobeerd:

browser openen > invoer: 192.168.2.24:80. maar daaruit komt dat 'the site can't be reached'

Bedankt dat je zo snel reageert!

edit: Ik snap je, excuus.

definitie:

Reputatie 7
Badge +30
Je hebt die "Assetto Corsa Dedica......" aangemaakt onderaan de pagina waar je nu een screenshot van maakt. Die heb je ook poorten meegegeven neem ik aan. Daar zou ik wel een screenshot van willen.

Verder, ik denk dat je verkeerd bezig bent. Kan je aangeven waarom je poort 80 wil openen voor Assetto Corsa? Of heb je de Assetto Corsa server aangepast dat ie 80 gebruikt?

Robin
Ik noemde 80 omdat die vaak open staat, of vergis ik mij daarin? AC dedicated server gebruikt tcp, udp 9600 en http 8081 geloof ik, zoals je ziet in het eerdere bericht dat ik ge-edit heb
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie dat je je bericht geüpdatet hebt. Ik typ dit even apart zodat je hier hopelijk een nieuwe email van krijgt en we niet aldoor edit missen :D

Dit bevestigd alleen mijn vermoeden, waarom check je poort 80? En waarom heb 9600 en 8081 geforwarded? Heb je deze poorten zelf aangepast? Gebruik je de Assetto Corsa Server Manager? Heb je daar dan ook screenshots van?

80 Inkomend werkt alleen als je 80 Inkomend forward. Uitgaand staat ie natuurlijk open (uitgaand staan alle poorten open)

Als je de poorten niet gewijzigd hebt wil je dit forwarden:

server manager:

Dat is wat standaard stond ingesteld.

Ik heb trouwens via steam de server gedownload, maar nu blijkt dat het server pakket al met de game mee werdt gedownload. Echter zag ik wel entries in de windows firewall staan die verwezen naar de later gedownloade variant, waarna ik in de properties het pad heb gewijzigd naar de manager die meegeleverd werd met de game.
En zojuist even gecheckt, nu de server draait zie ik online dat beide gespecificeerde poorten open staan. Dus dat probleem is opgelost. Nu moet ik m alleen nog even in de game vinden...

Maar super bedankt in ieder geval!

De oplossing kwam namelijk uit een andere thread waarin jij ook hebt geholpen. Je legde daar uit dat de (in dit geval) server aan moet staan om te checken of de poort open staat.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Voor de online checkers moet de server in iedergeval draaien om daar "open" te krijgen. Fijn dat je beschrijft wat de oplossing is.

Werkt het nu of kan ik je nog ergens bij helpen? Zo niet, veel plezier met Assetto Corsa!

Robin
Robin, alles is klaar. Ik heb mijn uitleg voor hoe ik er uit ben gekomen aangevinkt als beste antwoord, zodat toekomstige zoekers dat kunnen zien.

Bedankt!

Frans

Reageer