Beantwoord

Port forwarding XBONE + EB V10

• 5 april 2018
  • 9 reacties
  • 204 keer bekeken

Hallo,

Sinds gisteren de nieuwe EB V10 in ontvangst mogen nemen maar ik zit met het volgende probleem. Als ik online aan het gamen ben ( voornamelijk Overwatch competitive ) wordt ik er continue uitgegooid met een disconnect ( Dit had ik ook met de EB V9 ). Her en der lopen zoeken naar het probleem en nu kan het dus zijn dat ik de Xbox live en overwatch poorten moet forwarden.

Hier heb ik even hulp bij nodig, de poorten van de volgende links moeten open.

https://support.xbox.com/nl-NL/xbox-one/networking/network-ports-used-xbox-live

https://us.battle.net/support/en/article/7842 ( alleen die van overwatch )

Met setup is : EB V10 ( UPNP ingeschakeld) naar een Sitecom 300N ( DHCP uitgeschakeld ) naar mijn XBONE.

NAT type staat op open, maar als ik een multiplayer connection test doe geeft hij wel aan dat er issues zijn.

Alvast bedankt,

Roy
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 5 april 2018, 10:49

Welke issues geeft ie aan?
Als je UPnP gebruikt heb je die forwardings niet nodig, daar is UPnP namelijk voor.
Kan je als test die Sitecom er eens uithalen?Ik krijg de melding : Disconnect from server ( LC-202)

Ik heb de sitecom bij de EB V9 er al uitgehaald maar dit maakte niks uit.

Wel maak ik gebruik van dit om zo een paar dozijn kabels te vermijden door het huis heen. ( zie foto )
Ze zijn bij de KPN aangeschaft toen der tijd.

Zou zomaar kunnen dat de DVS (op de foto) het probleem is. De LC-202 melding duidt namelijk gewoon op een probleem met de verbinding.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Als je UPnP gebruikt heb je die forwardings niet nodig, daar is UPnP namelijk voor.
Kan je als test die Sitecom er eens uithalen?

Robin
Ik krijg de melding : Disconnect from server ( LC-202)

Wel maak ik gebruik van dit om zo een paar dozijn kabels te vermijden door het huis heen. ( zie foto )

Reputatie 7
Badge +30
Kan je als test die Sitecom er eens uithalen?Ik krijg de melding : Disconnect from server ( LC-202)

Zou zomaar kunnen dat de DVS (op de foto) het probleem is. De LC-202 melding duidt namelijk gewoon op een probleem met de verbinding.
Hmmm zou zonde zijn want deze heb ik op aanraden van de KPN aangeschaft.

Nu heb ik ook nog deze liggen ( zie foto ) zijn deze beter ?
Reputatie 7
Badge +30
Sowieso ben ik persoonlijk totaal geen fan van sitecom meuk, maar dit is een AV 200 setje wat betekent dat het de HomePlug AV standaard gebruikt. De 650 die je nu gebruikt gebruikt de AV2 standaard die nieuwer en beter is.
Daarnaast is Devolo (wat KPN verkoopt) een van de weinige merken die voor een aantal adapters ook de aarde draad gebruikt voor meer/betere performance.

Proberen kan natuurlijk altijd. Maar mocht je een lange kabel hebben dan zou je het ook daar tijdelijk mee kunnen proberen om zeker te weten of de DVS het probleem is.

Robin
Duidelijk.

Nu zat ik ook nog even snel de handleiding van de DVS te lezen en hierin staat dat je bepaalde ethernet poorten moet gebruiken voor verschillende apparaten. Maakt dit veel uit ? Zo ja in welke poort moet de DVS ( adapter 1 ) in de EB zitten, en moet de DVS ( adapter 2 ) dan ook nog in een specifieke poort zitten boven in de sitecom router ?
Reputatie 7
Badge +30
Dit is een oude handleiding. Bij de Experiabox ARV7519 en ouder (e.g. V6 en lager) moest je voor TV poort 3 gebruiken. Tegenwoordig maakt dat niet uit.

Voor wat betreft de Sitecom, die wil je in Accesspoint modus maar waarschijnlijk wordt dat niet helemaal goed ondersteund en willen ze een LAN-LAN opstelling wat nogal ruk is. Vooralsnog zou ik eerst zonder de sitecom testen. Dan weet je zeker dat die geen roet in t eten gooit.

Robin
Heb eindelijk de tijd gehad om eens uitgebruid te gaan switchen tussen soorten verbindingen en kom nu met de conclusie dat het aan de DVS650 ligt.

Als deze er niet tussen zit is er geen enkel probleem. Enig idee wat de storingen op de DVS650 zou kunnen veroorzaken?
Reputatie 7
Badge +30
die zijn ten eerste altijd afhankelijk van het lichtnet. Als daar iets stoort fluctueert de verbinding en kan die wegvallen. In veel gevallen zijn dat elektrische apparaten (LED lampen, motors etc)

Verder, afhankelijk van de situatie zou het kunnen dat de DVS een verbinding met de buren vormt, maar daar lijkt het hier niet direct op. https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/voorkom-powerline-netwerk-brug-met-de-buren-dvs-287805

Robin

Reageer