Beantwoord

Port forwarding ZTE H220N gaat niet open

  • 13 July 2019
  • 8 reacties
  • 154 keer bekeken

Ik heb problemen met port forwarding van de router ZTE H220N. Methode die ik toepas:

1. Opzoek naar de router ip in dit geval 192.168.2.254.
2. Dit ip adres invullen in de adres balk.
3. Vervolgens inloggen met de juiste inloggegevens.
4. Klik op application
5. Klik op portForwading
6. Klik op "Click here to add an application."
7. Vervolgens Naam invullen, protocollen (TCP en UDP), en overal port nummer 43594 dus ook bij port mapping.
8. Klik op add.
9. Lokale ip adres invullen op welk ip het geforward moet worden, dan de applicatie naam kiezen die net is aangemaakt en dan op add klikken.

Dit zou al moeten werken maar dat deed het niet dus ik heb vervolgens de DMZ host ook ingevuld als volgt:
1. Klik op DMZ host
2. Klik op enable
3. Vul het ip adres in waarneer geforward wordt
4. En klik op submit

Dit werkte helaas ook niet op de porten open te krijgen heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door wjb 13 July 2019, 11:31

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Werkt het lokaal wel? Dus via WiFi rechtstreeks naar apparaat verbinding maken?
Reputatie 7
Staat de firewall van het apparaat waar naar geforward wordt inkomend wel open voor die poorten en draait de toepassing waar die poorten door gebruikt worden.
Beperk het protocol altijd zoveel tot het gebruikte protocol. Dus als de communicatie op basis van TCP is, forwardt dan ook alleen TCP. Dat geldt uiteraard ook voor alleen UDP.
Excuses verkeerd geklikt op "beste antwoord" was niet de bedoeling. Maar ik kan wel intern pingen van andere computer naar de pc. Ik heb de firewall volledig uitgezet en de poorten staan nog steeds niet open
Het heeft gewerkt hartelijk bedankt!
Reputatie 7
Badge +24
Het heeft gewerkt hartelijk bedankt!
Wat? Alles wagenwijd open zetten? Dat werkt doorgaans wel ja...
Reputatie 7
Het heeft gewerkt hartelijk bedankt!Wat? Alles wagenwijd open zetten? Dat werkt doorgaans wel ja...
Verkeerde conclusie Nick.
Misschien eerst maar een vragen wat heeft gewerkt...
Reputatie 7
Badge +24
Daarom ook mijn "Wat?" 😉 ik krijg sterk het idee dat de topicstarter nu alles heeft open staan. Waarmee dus mogenlijk ook allerlei andere services rechtstreeks aan het internet hangen wat helemaal niet nodig is en wellicht zeer onveilig is.
Reputatie 7
Ik denk juist dat TS de firewall van die PC even uit gezet had voor de test en dat die ondertussen wel weer aan zal staan. Daarbij komt dat er zelfs met uitgeschakelde firewall nog geen man overboord is immers vanaf Internet is die PC dan nog steeds alleen te benaderen op poorten die naar die PC geforward zijn.

Reageer