Beantwoord

Portforewarding poort 80

• 20 december 2012
  • 4 reacties
  • 9851 keer bekeken

Ik wil graag een Webserver draaien en hiervoor moet poort 80 open gezet worden.
Helaas lukt dit op dit moment niet.

Ik heb het eerst geprobeert op de ZTE en later op mijn 'oude' modem TG789 helaas bij beide geen resultaat. De helpdesk geeft aan geen ondersteuning te bieden op het forewarden van poorten (enigsinds begrijpelijk) maar misschien dat hier iemand met ervaring mij kan helpen.

Ik begreep dat de ZTE nogal 'dichtgezet' is en het daar vrijwel onmogelijk is om een poort open te zetten, vandaar dat ik hier verder ga met alleen de TG789

Wat ik heb gedaan is de UPnP en Uitgebreide beveiliging op JA gezet.
Hierna heb ik HTTP Server (word wide web) gekozen deze gaat automatisch naar poort 80 en hier als apparaat het IP (statisch) van de webserver ingevuld.

Als ik ga naar canyouseeme.org blijf ik helaas houden dat mijn poort 80 dicht blijft staan.

Kan iemand helpen? 

icon

Beste antwoord door janbikker 26 december 2012, 17:44

Vandaag nog even bezig geweest.

Een aantal zaken bleken niet goed te zijn.

Ik heb de webserver op een 'VMware' machine staan en hierop bleek de firewall nog aan te staan.

Op de router onder: Home > Thuisnetwerk > Apparaten > (apparaat) 

heb ik de optie: Gebruik steeds hetzelfde IP-adres op: JA gezet.

Ook bij verbindingen delen heb ik HTTP toegevoegd, en de poort staat nu netjes open!

Bekijk origineel

4 reacties

Dag Jan,

Je kan je portforwarding niet checken vanaf je eigen vaste internet aansluiting van KPN!

Probeer eens of je IP adres via een ander internet aansluiting wel bereikbaar is.

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan.

Uit via de router (ZTE) naar het eigen externe IP adres van de router gaf geen verbinding. Via m'n tablet met 3g nog eens het IP adres van de router bezocht. En ja verbinding!

Succes

Hallo,

Als dit niet werk zet dan dan je firewall uit.

Beste Miewe,

Ook via 3G (dus een ander ip) verbinding gemaakt maar helaas nog steeds geen verbinding.
De poort lijkt (net als de poort check websites aangeven) dus dicht te blijven staan.

Ook de firewall op de betreffende pc staat uit, heb momenteel een TP-LINK routertje achter de modem van kpn gezet, is het ook mogelijk om de routing functie uit te zetten op de modem? ik kan het namelijk niet vinden.

Vandaag nog even bezig geweest.

Een aantal zaken bleken niet goed te zijn.

Ik heb de webserver op een 'VMware' machine staan en hierop bleek de firewall nog aan te staan.

Op de router onder: Home > Thuisnetwerk > Apparaten > (apparaat) 

heb ik de optie: Gebruik steeds hetzelfde IP-adres op: JA gezet.

Ook bij verbindingen delen heb ik HTTP toegevoegd, en de poort staat nu netjes open!

Reageer