Vraag

Portforwarden port 3389 (Remote desktop) lukt niet

• 26 juli 2017
  • 18 reacties
  • 940 keer bekeken

Hi,

Ik probeer nu al meer dan een uur port 3389 open te krijgen op een Experia Box V8.. Ik heb gister nog een aantal porten open kunnen krijgen voor Filezilla, maar port 3389 wilt gewoon niet lukken. Ik heb zelfs handmatig nog de Remote Desktop aan de windows firewall toegevoegd, maar Windows Firewall is zo te zien niet het probleem. Heb ik ergens iets gemist?

In de bijlagen kan je de settings zien die ik momenteel gebruik.

Alvast bedankt!

Mvg,
Sebas

18 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Probeer RDP eerst eens binnen je netwerk

Dat ben ik nu aan het proberen, ik probeer vanaf een andere pc te connecten naar: 192.168.2.11
Het werkt gek genoeg ook niet.. Zelfs niet met login gegevens en de firewall uit. Heb je enig idee wat het kan zijn? (De andere pc is verbonden op het zelfde netwerk)
Reputatie 7
Wat is het OS van de machine die je wilt benaderen op 192.168.2.11?
Als Windows, dan ook graag of dit een Home, Pro of Enterprise edition is.
De Home versie ondersteunt geen inkomende RDP.
Reputatie 7
Badge +30

Dat ben ik nu aan het proberen, ik probeer vanaf een andere pc te connecten naar: 192.168.2.11
Het werkt gek genoeg ook niet.. Zelfs niet met login gegevens en de firewall uit. Heb je enig idee wat het kan zijn? (De andere pc is verbonden op het zelfde netwerk)
Wat krijg je voor foutmelding?
Wat is het OS van de machine die je wilt benaderen op 192.168.2.11?
Als Windows, dan ook graag of dit een Home, Pro of Enterprise edition is.
De Home versie ondersteunt geen inkomende RDP.

Windows 10 Pro

Wat krijg je voor foutmelding?

"Er kan geen verbinding met de externe computer worden gemaakt vanwege een van deze redenen:

1. Externe toegang tot de server is niet ingeschakeld
2. De externe computer staat niet aan
3. De externe computer is niet in het netwerk beschikbaar

Zorgh ervoor dat de externe computer aanstaat en met het netwerk verbonden is, en dat externe toegang is ingeschakeld."
Reputatie 7
En als je het vinkje weghaalt bij verificatie op netwerkniveau?
Zie jouw derde screenshot.
En als je het vinkje weghaalt bij verificatie op netwerkniveau?
Zie jouw derde screenshot.

Precies dezelfde foutmelding.. Moet ik een gebruikersnaam invullen?
Reputatie 7
Er zal minimaal één Remote Desktop gebruiker bij "Gebruikers selecteren" moeten zijn vastgelegd.
Je zult als één van de daar vastgelegde gebruikers moeten inloggen.
En het vinkje uit laten staan.
Reputatie 7
Badge +30
Er zal minimaal één Remote Desktop gebruiker bij "Gebruikers selecteren" moeten zijn vastgelegd.
Als het goed is staat je eigen account daar standaard.
Als het goed is staat je eigen account daar standaard.

Ik kom niet eens bij dat scherm aan. ik krijg al een foutmelding voordat ik een account kan selecteren.
Als ik bij gebruikersnaam de PC gebruikersnaam invul krijg ik overigens nog steeds dezelfde error..
Reputatie 7
Plaats dan eens een screenshot van die foutmelding.
Als jij de Remote Desktop applicatie start vanaf een andere PC op jouw lokale netwerk, dan vul de dus bij Computer 192.168.2.11 in, klopt dat?

Druk je dan ook op "Show Options"/"Opties weergeven" om daar de login in te vullen?

Plaats dan eens een screenshot van die foutmelding.
Als jij de Remote Desktop applicatie start vanaf een andere PC op jouw lokale netwerk, dan vul de dus bij Computer 192.168.2.11 in, klopt dat?

Druk je dan ook op "Show Options"/"Opties weergeven" om daar de login in te vullen?

Dit gebeurd zowel met als zonder het invullen van gebruikersnaam:
Reputatie 7
Weet je zeker dat 192.168.2.11 het IP adres is van de PC waar je met Remote Desktop op wilt inloggen?
Het OS van de 192.168.2.11 is Windows 10 Pro, klopt dat?
Weet je zeker dat de firewall op die PC het RDP protocol inkomend door laat?
Wat is het IP adres van de PC die je zelf gebruikt?

Zelf gebruik ik dagelijks Remote Desktop en ik ondervind daar geen problemen bij.
Weet je zeker dat 192.168.2.11 het IP adres is van de PC waar je met Remote Desktop op wilt inloggen?
Het OS van de 192.168.2.11 is Windows 10 Pro, klopt dat?
Weet je zeker dat de firewall op die PC het RDP protocol inkomend door laat?
Wat is het IP adres van de PC die je zelf gebruikt?

Zelf gebruik ik dagelijks Remote Desktop en ik ondervind daar geen problemen bij.

Ik gebruik zelf 192.168.2.3, ik heb de gehele firewall uitgeschakeld en alsnog krijg ik de error.. Hoe kan ik zeker weten of 192.168.2.11 het goede IP is? Naast ipconfig
Reputatie 7
...ik heb de gehele firewall uitgeschakeld...Op de 192.168.2.11?

...Hoe kan ik zeker weten of 192.168.2.11 het goede IP is? Naast ipconfigipconfig is prima.
...ik heb de gehele firewall uitgeschakeld...Op de 192.168.2.11?

...Hoe kan ik zeker weten of 192.168.2.11 het goede IP is? Naast ipconfigipconfig is prima.

Ja op de 192.168.2.11

Reageer