Beantwoord

Portforwarding op ExperiaBox voor VPN

  • 1 September 2019
  • 7 reacties
  • 734 keer bekeken

Na mijn verhuizing krijg in VPN verbinding niet meer draaiend. Ik heb alles al geprobeerd en volgens mij dezelfde instellingen gebruikt, maar ik krijg geen verbinding.
Ik heb een RaspberryPI 3b staan, waar VPN op draait, in mijn KPN ExperiaBox heb ik PortForwarding geactiveerd op mijn Public IP en UDP port 1194, wat overeenkomt met de instellingen in mijn PIVPN.

Helaas krijg ik alleen geen verbinding...
icon

Beste antwoord door Nick83 4 September 2019, 21:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, Vincent! Ik heb een aantal vragen voor je. Je geeft aan dat je verhuisd bent. Had je voorheen ook al KPN? Zo ja, heb je bij de verhuizing toevallig een andere Experia Box gekregen? Welke Experia Box heb je nu? En welk protocol gebruik je voor de VPN?
Reputatie 7
Je draait dus een OpenVPN server op jouw Raspberry Pi.
Kan je hier eens screenshots plaatsen van de instellingen die je op de Experia Box hebt doorgevoerd t.b.v. die port-forwarding?
Voor de verhuizing had ik inderdaad ook al KPN en ik heb de ExperiaBox zelf meeverhuisd. Het model van de ExperiaBox is de ZTE H369A.

Instellingen port forwarding



Instellingen Application Configuration

Reputatie 7
Badge +24
Euhm... bij lan host moet niet je externe ip staan... maar dat van je raspberry pi. En dat begint altijd met 192.168.2.
Reputatie 7
Een port-forwarding verwijst altijd naar het LAN IP adres van de machine waarop de toepassing draait waarmee gecommuniceerd moet worden.
Bij LAN Host kan dus nooit een extern IP adres staan.
Reputatie 7
Badge +24
Vervolgens moet je de openvpn configuratie nog iets aanpassen. Als het goed is exporteert je daaruit namelijk een bestandje, een .ovpn bestand, waarin je externe ip staat. Dat tekst bestandje zet je op je telefoon en importeer je vervolgens in de openvpn app.
In de pogingen om het werkend te krijgen afgelopen weekend had ik inderdaad ook m'n interne IP ingevuld, maar kreeg het toen niet werkend.
.ovpn profiel had ik inderdaad al ingelezen

Het werkte nu in 1 keer toen in m'n interne IP invulde, waarschijnlijk bij de eerdere pogingen toch ergens een foutje mee gemaakt.

In ieder geval bedankt!