Vraag

Portforwarding op H369A werkt niet meer

  • 10 januari 2018
  • 12 reacties
  • 1591 keer bekeken

Sinds de overgang naar KPN gebruik ik op de H369A een eenvoudige portforwarding naar een interne HTTP server. Nooit geen problemen mee gehad.
Echter vanaf beging januari werkt deze ineens niet meer. Wat blijkt, de betreffende portforwarding regel is uit de router verdwenen. Alleen die voor de TV's staan er nog. De eigen specifieke "Application Configuration" is nog wel aanwezig. Dus de portforwarding regel opnieuw aangemaakt, maar dat maakt niets uit.
Ik wordt nu alleen nog maar geconfronteerd met een HTTP 403 Error.
Hoe kan zoiets eenvoudigs van de ene dag op de andere ineens niet meer werken?

12 reacties

Reputatie 7
Is het IP adres van de machine waar die http server op draait nog wel hetzelfde?
Is het publieke IP adres van jouw aansluiting nog wel hetzelfde?

Port-forwarding op de V10 werkt bij ons prima.
Uiteraard heb ik al dat soort zaken gecontroleerd, en daarin is niets veranderd. Ook het verwijderen van de instellingen en opnieuw aanmaken geeft geen soelaas.
Reputatie 7
Kan je dan eens screenshots plaatsen van de instellingen die je gedaan hebt?
Bij deze dan:
De portforwarding



De Application Configuration

Reputatie 7
Maar een http server draait toch op TCP poort 80, waarom gebruik je TCP/UDP poort 58378?
Het is geen standaard webserver, maar een server die acties onderneemt op basis van http berichten. Vandaar de naam: IFTTT (If This Then That). Maar sowieso mag het poortnummer er niet toe doen. En dit verklaart ook niet waarom het eerder wel werkte en nu niet meer.

Maar ik stel het wel op prijs dat je meedenkt :-)
Laat daar geen misverstand over bestaan.
Reputatie 7
Natuurlijk doet het poortnummer wel terzake.
De service op die server moet wel staan te luisteren op die poort en de firewall van die server moet voor dat poortnummer inkomend wel geopend zijn.
Maar goed, ik neem aan dat je nog altijd hetzelfde poortnummer als voorheen gebruikt?
Controleer in ieder geval eens de firewall van die server.
De server is van binnenuit gewoon benaderbaar. En idd aan het hele concept, incl poortnummers is niets veranderd.
Reputatie 7
Test je vanaf jouw LAN via jouw publieke IP adres (NAT loopback)?
Zo ja, kan je ook eens "echt" van buitenaf testen. (Via 4G of bij buren, kennissen, familie of werk.
Werkt dat wel?
Echt van buiten af test ik via mijn mobieltje. Dus via het 4G netwerk van de provider (niet KPN). En uiteraard door middel van de IFTTT applicatie, die ook een terugmelding geeft.
Reputatie 7
Apart, alles wat ik forward op onze V10 (en dat is nogal wat) werkt probleemloos.
Nu gebruik ik nooit TCP en UDP, maar altijd specifiek het benodigde protocol. Ik vermoed dat dat in deze ook TCP is.
Dat zou je nog kunnen proberen.
Op dit moment heb ik niet zoveel tijd. Ik zal later nog wel eens uitgebreider experimenteren.

Reageer