Vraag

portforwarding voor HIK Vision IP camera werkt niet meer

  • 23 augustus 2018
  • 14 reacties
  • 1078 keer bekeken

Bij een kennis staat een HIK Vision IP camera die via een externe recorder opgenomen werd. Nu werkte die enige tijd niet meer en bleek dat de voeding kapot was. Dit hersteld en backup in camera teruggezet. Intern werkt alles weer oke. Echter kan ik hem van extern niet benaderen. Poort 80 was geforward naar het ip adres van de camera en dat is die nog steeds. Voorheen werkte het wel en nu niet meer. Alle instellingen in de experiabox zijn gelijk gebleven. Echger als ik vanuit buiten ping naar het externe IP adres van de experiabox, krijg ik ook geen reactie. IS er het afgelopen jaar iets verander in de experiabox, waardoor ik ander instellingen moet toevoegen?

14 reacties

Reputatie 7
Dat je geen reactie krijgt op een ping verzoek naar het publieke IP adres is normaal, Experia Boxen zullen nooit op een ping verzoek antwoorden.
Kan het zijn dat het LAN. IP adres van de camera nu anders is?
Nee, heb ik gecontroleerd.
Reputatie 7
Kan jij de camera op het LAN wel via TCP poort 80 benaderen?
Plaats eens screenshots van de port-forwarding op de Experia Box.
Het ip adtes staat goed. Ik heb niets in de router gewijzigd. Ongeveer een half jaarvgeleden werkte de camera nog. Aangezien ik er niet altijd bij kan (mensen zijn vaak weg sls ik tijd heb) kwam het er nu pas van om naar te kijken. Camera was weer default en ik heb de backup van toen het werkte teruggezet. Intern ih ij ook te benaderen via het oude ip nummer.
Reputatie 6
Badge +7
@Fascadh heb je al gecontroleerd of de camera "Active" is. Dit kan je controleren via een programma op de computer. Het programma heet SADP en kan je downloaden (zie onderstaande link). Hier kan je dus controleren of de camera Active is. Zo niet dan kan je mbv deze tool de camera activeren.

https://www.hikvision.com/en/Support/Downloads/Tools
Ja, ik heb deze tool gebruikt om het IP adres weer te veranderen naar het juiste. Vanwege lang spanningsloos, was de camera zijn instellingen kwijt. Intern werkt de camera website gewoon. Het zit echt ergens in het stuk van buiten naar binnen.
Reputatie 6
Badge +7
@Fascadh. In de SADPTool in de kolom "Port" welk poort nummer staat hier (dus niet in de kolom "HTTP Port"). Bij mij staat deze op 8000 en ik zie in je printscreen dat je poort 8080 hebt geforward.

Welk IP adres gebruik je om de camera van buiten te benaderen van de Experiabox. Het 192.xxx.x.xxx nummer of het WAN IP adres? Wellicht is het WAN IP adres anders geworden.

Wellicht heb je nog iets aan onderstaande info.

http://helpdesk.alarmsysteemexpert.com/algemene-informatie/router-poorten-open-zetten-port-forwarding/poort-open-zetten-experiabox-v10
https://www.hikvision.com/ueditor/net/upload/2015-06-10/3b56a0c6-f61c-4381-866e-dc49e5c30c88.pdf
https://www.hikvision.com/ueditor/net/upload/2017-03-10/52a27ccd-4b9e-4fd4-bfde-6e7095ae6072.pdf
poort 8000 staat ook doorgezet, maar staat niet op de screendump.
Veel dank voor de twee documenten. Hier moet ik hopelijk wel het probleem kunnen vinden. Eerst eens kijken wanneer ik erbij kan, want ze zijn er niet vaak.
Reputatie 6
Badge +7
@Fascadh

Controleer ook dan gelijk het Externe IP adres van de Experiabox. Wellicht is deze anders geworden. Dit kan je doen via het inloggen op de Experiabox (via Status bij WANIP adres) of via onderstaande website.

https://watismijnip.nl/
Had ik als eerste gedaan, is gelijk gebleven.
Reputatie 6
Badge +7
@Fascadh Gebruik je de app van Hikvision om de beelden van de camera te bekijken?
Is er een HIK-connect account? Voor meer uitleg zie onderstaande links.

https://pgsecurity.crisp.help/nl/article/hik-connect-wat-moet-ik-doen-1tkf3ke/
https://www.hikvision.com/en/Support/How-To-/Hik-Connect
Nee, hij moet op een externe hikvision recorder meelopen. Om zelf even te kijken heb ik de eigen webpagina van de camera gebruikt.
Reputatie 6
Badge +7
Zou je eens voor de gein het volgende willen proberen, omdat ik in je screendump ook port 8080 zie staan.

Externe IP-adres Experiabox xx.xx.xxx.xx:8080
Helaas, had ik al geprobeerd en nu nogmaals. Als ik er weer ben (lastig met drukke agenda aan twee zijden), zal ik met de andere tools die je hebt aangeleverd eens kijken of ik vanuit buiten naar binnen kom. Naar mijn idee zit daar iets fout, maar weet het niet zeker.

Reageer