Beantwoord

PortForwarding ZTE H368N

• 18 januari 2014
  • 29 reacties
  • 33815 keer bekeken

hallo best mensen,

ik heb zojuist een nieuwe router gekregen voor interactive tv. en ik heb een minecraft server maar ik weet niet hoe ik moet portforwarding op de KPN Experia Box H368N! iemand help mij please ik loop geld mis elke dag!! ik heb al gekeken maar alleen de oudere versie van de KPN Experia Box H220N maar daar staat het heel anders please help! verder snel internet maar kan niet portforwarding! HELP!

icon

Beste antwoord door wjb 18 januari 2014, 17:43

Hoi H368N, welkom op het forum.

Het instellen van port-forwardings op een ZTE H368N (V9) is vrij eenvoudig.

Stapjes:

Log in op de router.

Ga naar Application -> Port Forwarding.

Klik op "Click here to add an application.

Maak daar voor elke TCP en/of UDP (reeks) die je wilt forwarden een application aan.

Ga opnieuw naar Application -> Port Forwarding.

Wijs de door jouw gemaakte applications toe aan het IP adres waar de poort naar geforward moet worden.

Klaar.

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Hoi H368N, welkom op het forum.

Het instellen van port-forwardings op een ZTE H368N (V9) is vrij eenvoudig.

Stapjes:

Log in op de router.

Ga naar Application -> Port Forwarding.

Klik op "Click here to add an application.

Maak daar voor elke TCP en/of UDP (reeks) die je wilt forwarden een application aan.

Ga opnieuw naar Application -> Port Forwarding.

Wijs de door jouw gemaakte applications toe aan het IP adres waar de poort naar geforward moet worden.

Klaar.

Goedendag,

Ik wil de playstation4 op een apparte poort zetten, dus dat de playstation zijn eigen poort heeft en de laptops ook en de tv ook. En alles op wifi. Is dit mogelijk, zo ja hoe? Ik weet namelijk niet wat ik bij start port en end port moet invullen en het zelfde geld voor mapping.

Alvast bedankt.

Patrique Janssen

Ik probeer ook porten te openen maar niks lukt, zelfs de kant en klare applicaties doet hij niet openen.

Via http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ check ik mijn ports.

Ik log in de H368N

Ik ga naar Applications

Port Forwarding

''Click here to add an application''

Geef mijn App een naam

Heb TCP,UDP en TCP+UDP gedaan

Add en dan back en dan AppName opzoeken, IPv4 Address ingevuld 192.168.2.2 

Checken op de site, closed. Resultaat, ik veward en geen ports open.

Reputatie 7
Hoi GuyTeerds,

Let op, dergelijke port checkers werken alleen voor TCP poorten.

UDP poorten worden altijd als closed getoond.

TCP poorten zullen alleen als open getoond worden als:

1) het achterliggende apparaat (192.168.2.2) aan staat

2) de toepassing die die poort afhandelt op dat apparaat actief is 

3) de firewall van het apparaat de poort inkomend doorlaat.

Daarnaast is het zo dat er maar één port-forwarding voor een specifieke poort gedefinieerd mag worden.

Welke poort(en) wil jij eigenlijk forwarden?

1119 3724  Allebij UTP and UDP

Heb niet getest tijdens het spel als die aan staat. 

Reputatie 7
Bedoel je nu allebei UDP via een UTP kabel, of allebei TCP en UDP?

Wat voor een apparaat gebruik je voor dat spel? (Een PC, een gameconsole zoals PS3, PS4 of Xbox)

PC game Hearthstone, volgens de website moet de poorten 1119 en 3724 allebij open op UTP en TCP.

https://us.battle.net/support/en/article/firewall-proxy-router-and-port-configuration

Na elke game wordt ik gedisconnect, het kan zijn dat het niet ligt aan mijn router, ondanks dat ook tijdens het spelen de ports closed zijn. Vandaar dat ik ging kijken naar port forwarding, zonder succes.

Op het moment staat mijn firewall ook uit, heeft niet geholpen.

vergeet het allemaal, ook befestigd door Webcare sinds de laatste update(v2) is er geen enkele portforwarding mogelijk. wat je ook insteld.

consumenten worden niet ondersteund hier in.

Reputatie 7
Onzin, port-forwarding is prima mogelijk.
Reputatie 6
Badge +9
klopt grote onzin

alleen wat het probleem is met de v9 de nat loopback

in de laatste firmware

poorten zijn gewoon benaderbaar vanaf buitenaf

alleen via intern op het thuis ip adres kunnen problemen geven

maar via 3g/4g of op een andere lokatie moet het gewoon werken met de v9

Hallo,

Ik heb sinds half juli ook een KPN glasvezel aansluiting (100/100) met daarbij
een experiabox V9 met software versie V1.01.00T09.9V2

Ondertussen heb ik de nodige onderwerpen hier doorgelezen en ook ik constateer dat ik zeer waarschijnlijk NAT loopback problemen heb met dit modem,  met name met de NAS servers en applicaties die hier op draaien zoals bijv. Plex

Ook de DMZ functie werkt niet of het is te wijten aan de andere router Linksys 610N.

Natuurlijk zit ik niet te wachten op allerlei problemen daar ik klanten heb die zakelijk gebruik maken van mijn NAS functies.

Kortom  ik lees dat mensen met problemen een overstap maken naar de experiabox V10
en als dat de oplossing is zou ook ik hiervoor graag in aanmerking willen komen.

Ik hoor graag hoe ik een dergelijke overstap kan bewerkstelligen.

Of kan ik via DMZ en een extra router de problemen van de experiabox omzeilen ?

Tot zover

M.v.g

Kees M

Reputatie 6
Badge +9
nee gaat ook niet werken

ik had ook problemen met de v9

via de DMZ stuur je de poorten allemaal door naar je 2e router of server

nat loopback los je daar niet mee op

ik heb dit allemaal getest samen met wjb zie :

http://forum.kpn.com/t5/Internet/experiabox-v9-dscam-dscloud-probleem/m-p/333502#M38898

wat is je wachtwoord van portforward?

Reputatie 7
hendrikdv02 schreef op 28 mei '16 om 15:12u
wat is je wachtwoord van portforward?

Je reageert op een heel oud bericht en port-forwards hebben geen wachtwoord.

Hallo,

Ik en een vriend van mij willen een server voor Factorio Port Forwarden maar dat lukt ons niet.

Ik hoor graag heel snel hoe ik dit moet doen.

Reputatie 7
Laat de server zijn IP adres van de DHCP server op de V9 krijgen.

Zet het IP adres vast op de V9 m.b.v. een DHCP binding.

Maak een application met daarin de poort(en) die naar de server doorgezet moeten worden.

Maak een port-forwarding van die application naar het IP adres van de server.

That's it.

Geen succes, plaats hier dan screenshots van de instellingen die hierboven beschreven staan.

wjb schreef op 4 jun '16 om 16:08u
Laat de server zijn IP adres van de DHCP server op de V9 krijgen.

Zet het IP adres vast op de V9 m.b.v. een DHCP binding.

Maak een application met daarin de poort(en) die naar de server doorgezet moeten worden.

Maak een port-forwarding van die application naar het IP adres van de server.

That's it.

Geen succes, plaats hier dan screenshots van de instellingen die hierboven beschreven staan.

ik zal het proberen

Bij mij werkt port forwarding wel binnen het LAN (via NAT loopback) maar niet daarbuiten. Iemand enig idee? Betreft ADSL (12/1 Mbps). Ik wil via port forwarding een PoE-switch en PTP-verbinding kunnen bereiken (alles Ubiquiti).
Reputatie 7
Badge +30
Bij mij werkt port forwarding wel binnen het LAN (via NAT loopback) maar niet daarbuiten. Iemand enig idee? Betreft ADSL (12/1 Mbps). Ik wil via port forwarding een PoE-switch en PTP-verbinding kunnen bereiken (alles Ubiquiti).
Een paar screenshots, of wat meer informatie zou wel handig zijn.

Wat versta je onder binnen het LAN via nat loopback? Hoe is het e.e.a. aangesloten?
De genoemde apparatuur ontvangt een IP-adres via DHCP, hiervoor zijn reserveringen op MAC-adres aangemaakt in de DHCP-service van de ExperiaBox. De apparatuur is aangesloten op een switch (Ubiquiti TOUGHSwitch) en deze switch is aangesloten op de ExperiaBox.

Ik kan vanuit het LAN de apparatuur bereiken op de interne IP-adressen. Ook kan ik vanuit het LAN de apparatuur bereiken op het externe IP-adres in combinatie met de door mij ingestelde poortnummers (dat heet NAT loopback of hairpin). Dit laatste werkt echter niet buiten het LAN, bijvoorbeeld met mijn telefoon op 3G.

Ik hoop dat bovenstaande informatie duidelijk is, overmorgen kan ik eventueel screenshots maken.
Reputatie 7
Badge +30
En als je hetzelfde eens met een simpel webservertje probeert? Het kan natuurlijk ook nog zijn dat er een lokale firewall iets verkeerd doet
Hierbij twee screenshots van de configuratie op dit moment:

Zoals wellicht uit de screenshots op te maken, wil ik de webinterfaces van de switch (S01) en het AP en station van de PTP-verbinding (PTP01A en PTP01B) extern bereikbaar maken. Deze webinterfaces zijn via de interne IP-adressen gewoon bereikbaar en ook via het externe IP-adres en poortnummer, maar dan dus alleen binnen het LAN.
Reputatie 7
Badge +30
Hmm. Dit is een V9 toch? Hoe ziet jouw setup er dan uit dat je vanuit het lan NAT Loopback kan gebruiken?

Dat met die port mapping enzo gaat wel goed? Dat je intern poort 80 bereikt en via je extern ip 8003? Het is niet HTTPS?

Daarnaast, die SNMP van S01. Gaat dat om Simple Network Management? Zo ja, verwijder die dan. Dit zorgt er voor dat je verbinding in quarantaine wordt gezet.
Het betreft inderdaad een Experia Box v9. Naar mijn ervaring is NAT loopback op de meeste consumentenrouters standaard beschikbaar. Volgens mij is dit soort geavanceerde configuratie niet in/uit te schakelen of aan te passen op de v9, aangezien ik de LAN-configuratie al niet aan kan passen.

Voordat ik de apparatuur installeerde, waren de desbetreffende webinterfaces beschikbaar op HTTP én HTTP. Ik heb toen HTTPS uitgeschakeld, ten eerste voor meer gemak bij port forwarding en ten tweede omdat de webinterfaces op zelfondertekende certificaten draaiden, wat resulteerde in hinderlijke foutmeldingen in de browser. Volgens mij gaat dat dus wel goed, anders zou het testen van port forwarding binnen het LAN ook niet gewerkt hebben.

De regel S01_SNMP was inderdaad bedoeld om SNMP te testen, meer specifiek de SNMP-voorziening van de switch (wat overigens ook alleen binnen het LAN werkte). Helaas ben ik niet direct in de gelegenheid om deze regel te verwijderen, aangezien de Experia Box bij een kennis staat op Texel en ik niet direct in de buurt woon. Kan deze regel niet door KPN worden verwijderd op afstand?
Vandaag ben ik uiteindelijk in de gelegenheid geweest om de configuratie van de router op afstand te wijzigen via TeamViwer.

Ik ben er achter gekomen waarom port forwarding niet werkte. De apparatuur waarvoor ik port forwarding mogelijk wilde maken, was binnen het LAN zowel op HTTP als op HTTPS bereikbaar. Ging je naar de apparatuur toe via via HTTP, dan werd je doorverwezen naar HTTPS. Dat is waar het buiten het LAN fout ging. Ik heb HTTPS op alle apparatuur uitgeschakeld en nu functioneert alles naar behoren. Tot slot heb ik SNMP nog uitgeschakeld.

Bedankt nog voor het meedenken iedereen en fijne feestdagen!

Reageer