Positieve ervaring

• 24 juli 2012
  • 0 reacties
  • 9474 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6
Laat ik nu eens een heel prettige ervaring met KPN met jullie delen. Ik woon aan de rand van een dorp in Friesland, 1700 meter van de centrale. Dan weten jullie het wel, matige snelheid van de VDSL verbinding, en wat erger is, de snelheid liep steeds verder terug van (in het begin) ca. 10 Mb down tot op een gegeven moment onder de 8Mb. Dit had natuurlijk gevolgen voor de HD-TV ontvangst: deze viel soms uit, dus dan konden we alléén SD kijken. Al eens wat geprobeerd met de Experia box opnieuw opstarten en dan was het weer even wat beter, maar de situatie was niet al te best. Omdat de aansluiting was gedaan door een monteur (van een onderaannemer, maar namens KPN) en dat allemaal goed leek te zijn gedaan, was het een kwestie van tijd voordat de KPN helpdesk ingeschakeld moest gaan worden, maar ik was nog niet zover.

Op een middag een week geleden worden we (geheel spontaan) gebeld door KPN voor een tevredenheidsonderzoek. Ik vertelde het verhaal van de teruglopende snelheid en binnen 10 minuten had ik iemand van de 2de lijn aan de telefoon gehad, was ik teruggebeld door iemand van de technische helpdesk of zoiets die de lijn doorgemeten had en gezien dat er iets duidelijk niet in orde was en was er een afspraak gemaakt voor 2 dagen later vroeg in de ochtend voor een monteur die alles na zou komen kijken. Als we gewild hadden had de monteur zelfs diezelfde avond nog kunnen komen! Alles heel netjes bevestigd per SMS en mail.

Monteur kwam keurig op tijd, was een flink half uur bezig (niet blij met de eerdere aanleg door de onderaannemer) en alles is perfect in orde gekomen. Verbinding is nu het maximaal haalbare op deze afstand met ruim 12 Mb down en bijna 1,5 Mb up. Nu nog wachten op pair bonding en een flinke snelheidsverhoging, dan ben ik helemaal gelukkig.

Soms loopt alles helemaal geweldig bij KPN....!!

0 reacties

Er zijn nog geen reacties. Reageer als eerste.

Reageer