Beantwoord

Post ontvangen voor een gratis upgrade van 50 naar 200, nu ook mail ontvangen voor upgrade van 200 naar 1Gb. Is dit spam?

  • 13 May 2023
  • 61 reacties
  • 2021 keer bekeken

Reputatie 1

Wilde eigenlijk vragen of dit spam is, zou allemaal gratis moeten wezen, tot dusver geen verandering gezien.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 1 June 2023, 14:47

Bekijk origineel

61 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @mcwimh ,

Check de afzender van de e-mail. Dat e-mailadres moet eindigen op kpn.com. Is het wat anders? Dan heeft KPN dat niet verstuurd. 

Reputatie 1

De afzender is campagne@kpn.com

Reputatie 7
Badge +24

Toch wel een beetje wonderlijk. Je 50 mbit en daar maakt KPN eerst 200 mbit van en later 1000 mbit. Wat voor marketingstrategie zit daar achter?

Reputatie 7
Badge +28

Dat e-mailadres campagne@kpn.com kun je vertrouwen. Dit adres wordt vaker gebruikt voor dit soort acties.

Dit is dus geen spam.   

Reputatie 2
Badge

Gisteren heb ik een soortgelijke e-mail ontvangen.

Heb een 50Mbits abonnement met TV en telefonie.

Krijg volgens de e-mail een upgrade naar 1Gbit.

Vanavond twee e-mails waarin staat dat er een upgrade komt naar 200Mbits, ik heb niets zelf besteld dus dit komt via KPN.

Wellicht gaat het in twee stappen.

Volgens de e-mail wijzigt de prijs niet.

Reputatie 2
Badge

Toch wel een beetje wonderlijk. Je 50 mbit en daar maakt KPN eerst 200 mbit van en later 1000 mbit. Wat voor marketingstrategie zit daar achter?

Geen idee!

Er zullen vast wel meer vragen over komen denk ik als dit een actie is.

Wat natuurlijk ook kan is dat klanten nog in hele oude proposities zitten waarbij maandelijks de prijs wordt betaald die nu inmiddels vrijwel gelijk ligt aan die van het 200Mbit of 1Gbit abonnement.

Het kan dus wellicht de moeite lonen om eens te kijken wat je nu betaalt, en eens te kijken of het pakket dat je nu afneemt (met de lagere snelheid) nu inmiddels niet misschien zelfs goedkoper is geworden, mocht de lagere snelheid voldoende geweest zijn en je liever goedkoper uit willen zijn.

Reputatie 2
Badge

Wat natuurlijk ook kan is dat klanten nog in hele oude proposities zitten waarbij maandelijks de prijs wordt betaald die nu inmiddels vrijwel gelijk ligt aan die van het 200Mbit of 1Gbit abonnement.

Het kan dus wellicht de moeite lonen om eens te kijken wat je nu betaalt, en eens te kijken of het pakket dat je nu afneemt (met de lagere snelheid) nu inmiddels niet misschien zelfs goedkoper is geworden, mocht de lagere snelheid voldoende geweest zijn en je liever goedkoper uit willen zijn.

Ik had een jaar contract welke een paar weken is afgelopen.

Het eerste jaar heb ik flinke korting gehad en was de snelheid van 1Gbit min of meer gratis.

Omdat het jaar voorbij was en ik geen hogere kosten wilde heb ik de snelheid teruggebracht naar 50Mbits. 
Meestal verleng ik weer met een jaar en beding ik wat korting. Daar was ik nu nog niet aan toe gekomen.

Kan toeval zijn maar wellicht is er een relatie met wat ik had.

Badge +19

Dus eigenlijk heb je helemaal niks aan die hoge snelheid begrijp ik😉

Reputatie 2
Badge

Dus eigenlijk heb je helemaal niks aan die hoge snelheid begrijp ik😉

Een hogere snelheid is op zich prima maar 100 of 200Mbits is voor mij ruim voldoende.

De 1Gbit bij het nieuwe abonnement was mooi meegenomen en kostte mij niets extra’s.

Als ik mag kiezen, kies ik eerder voor een lagere prijs ipv een erg hoge snelheid.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik krijg sterk de indruk dat KPN zoveel mogelijk klanten op 1 gbit wil hebben. En als klanten daar niet voor willen betalen, dan moet dat desnoods maar gratis.

Waarom KPN zoveel mogelijk klanten op 1 gbit wil hebben? Ik weet het niet. Misschien om te kunnen zeggen dat zij van alle providers de meeste gigabit-klanten hebben ofzo?

Of... als de klant dan over wil stappen naar een andere provider, dan is die andere provider natuurlijk stukken duurder als er bij die andere provider ook gekozen word voor 1 gbit. Zal dat het zijn?

Reputatie 7
Badge +28

Ik krijg sterk de indruk dat KPN zoveel mogelijk klanten op 1 gbit wil hebben.

Laat ze eerst maar eens iedereen (gratis) upgraden naar 100 Mbit/s. 

Ik betaal nu 44,00 euro per maand voor 50 Mbit/s en pieker er niet over om mijn abonnement tegen betaling van vijf euro extra per maand (wordt dan 49,00) te upgraden naar 100 Mbit/s zolang het huidige tarief bij de nieuwe abonnementen 42,50 is voor 100 Mbit/s. 

 

Reputatie 7
Badge +24

@Noordzee u kunt ook gewoon voor dat nieuwe abonnement kiezen hoor... maar dat wilt u ook niet?

Reputatie 7
Badge +28

Nee, niet interessant voor mij.

Reputatie 2
Badge

Ik krijg sterk de indruk dat KPN zoveel mogelijk klanten op 1 gbit wil hebben.

Laat ze eerst maar eens iedereen (gratis) upgraden naar 100 Mbit/s. 

Ik betaal nu 44,00 euro per maand voor 50 Mbit/s en pieker er niet over om mijn abonnement tegen betaling van vijf euro extra per maand (wordt dan 49,00) te upgraden naar 100 Mbit/s zolang het huidige tarief bij de nieuwe abonnementen 42,50 is voor 100 Mbit/s. 

 

Ik betaal nu ook €44 per maand voor 50Mbits.

Daarvoor krijg ik straks dus 1Gbit. 
Voor €42,50 100Mbits is iets goedkoper maar ik weet ook niet waarom KPN dit zo doet.

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @mcwimh en @Heihaas, dat lijkt wel wat verwarrend zo! Kunnen jullie aangeven op welke datum jullie de mail van 200 Mbit/s en op welke datum de mail van 1 Gbit/s is ontvangen? Dan geef ik jullie feedback intern door! 

Reputatie 2
Badge

Beste @mcwimh en @Heihaas, dat lijkt wel wat verwarrend zo! Kunnen jullie aangeven op welke datum jullie de mail van 200 Mbit/s en op welke datum de mail van 1 Gbit/s is ontvangen? Dan geef ik jullie feedback intern door! 

Afgelopen vrijdag de e-mail over de gratis upgrade naar 1Gbit.

Zaterdag e-mail met de bestel bevestiging echter naar 200 Mbits, er staat niets over 1Gbit.

Vandaag, maandag een e-mail dat de wijziging is doorgevoerd, klopt ook want speedtest laat een hogere snelheid zien rond de 200 Mbits.

Onduidelijk is of er nog een wijziging volgt.

Letterlijk staat er in de e-mail vandaag “Je nieuwe extra diensten of apparatuur werken nu. Heel veel plezier ermee!”

 

 

Reputatie 1

De mail naar 1Gb is van afgelopen vrijdag. Ik ben als het goed is vandaag naar 200 Mb gegaan. Nog niet kunnen controleren aangezien ik wat storing had met het internet vandaag. 
volgens de mail ga ik aanstaande vrijdag naar 1 Gb 

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik heb het intern doorgegeven en ga er vooralsnog gewoon vanuit dat jullie naar 1 Gbit/s gaan. Mocht dit onverhoopt niet zo zijn, laat ik het nog even weten. 

Hallo @Marcia_ ,

ik heb exact dezelfde mailwisseling ontvangen met eerst upgrade naar 200mb (inmiddels gerealiseerd) en daarna een mail met upgrade naar 1gb. De mail van 200mb naar 1gb was van 9 mei en ik zou binnen 7 dagen een bevestiging krijgen. Tot op heden (vandaag is dag 7) nog geen mail ontvangen.

Ik volg dit topic ook even om de afwikkeling te volgen.

Bedankt.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Nikkelen, goed dat je het doorgeeft! Hou het even in de gaten. Mocht je maandag/dinsdag nog geen mail hebben ontvangen, laat het dan even weten. Ik ga er dan zeker achteraan. 

Reputatie 2
Badge

Bij mij was de e-mail over 1Gbit precies 1 week geleden.

De snelheid is verhoogd naar 200Mbits maar nog niet naar 1Gbit.

Zojuist nog even gecontroleerd. Zou kunnen zijn dat het een paar dagen langer duurt.

Ik blijf dit topic wel volgen.

Reputatie 7
Badge +30

Is het inmiddels verhoogd, @Heihaas? Anders wil ik je vragen toch jouw forumprofiel even aan te vullen met je adres en klantnummer en hier te laten weten dat je dat gedaan hebt. Dan moet natuurlijk wel uitgezocht worden wat er aan de hand is!

Reputatie 1

Meer dan 45 minuten met de klantenservice en een andere afdeling aan de lijn gehangen. Ik heb de upgrade naar 1 Gb/sec dus nog niet gehad. Er word erkend dat er een fout is gemaakt, maar of ik de upgrade krijg is zeer te betwijfelen. Erg jammer had me er echt op verheugd en goed reclame gemaakt voor KPN in de buurt en bij mijn familie. Laten we hopen dat ik toch nog een goede reactie krijg. De upgrade naar 200 heb ik wel gekregen.

Reputatie 7
Badge +24

Erg jammer had me er echt op verheugd en goed reclame gemaakt voor KPN in de buurt en bij mijn familie. 

Hoezo dat? U had tegen andere mensen verteld dat u gratis 1 gbit heeft gekregen? Maar ondertussen kunnen deze andere mensen deze gratis upgrade zelf niet krijgen. Want niet iedereen krijgt dit. Er is maar een heel klein select groepje klanten die dit krijgt. Dus hoezo is dit reclame? 

En als u over een paar maanden Netflix of Spotify er bij neemt of iets anders wijzigt, bijvoorbeeld een extra tv ontvanger ofzo, dan bent u het waarschijnlijk weer kwijt. Dan staat u weer op 50 mbit waarschijnlijk. Hou dat ook even in het achterhoofd. 

Reageer