Beantwoord

Post ontvangen voor een gratis upgrade van 50 naar 200, nu ook mail ontvangen voor upgrade van 200 naar 1Gb. Is dit spam?

  • 13 May 2023
  • 61 reacties
  • 2021 keer bekeken

Reputatie 1

Wilde eigenlijk vragen of dit spam is, zou allemaal gratis moeten wezen, tot dusver geen verandering gezien.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 1 June 2023, 14:47

Bekijk origineel

61 reacties

Reputatie 2
Badge

Is het inmiddels verhoogd, @Heihaas? Anders wil ik je vragen toch jouw forumprofiel even aan te vullen met je adres en klantnummer en hier te laten weten dat je dat gedaan hebt. Dan moet natuurlijk wel uitgezocht worden wat er aan de hand is!

Hoi Marcia, nee mijn snelheid is niet verder verhoogd net getest is 200Mbits.

Verder ook geen e-mail meer van KPN ontvangen, mijn profiel heb ik bijgewerkt.

 

Reputatie 7
Badge +30

@mcwimh wil jij ook je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik er voor je achteraan. 

Reputatie 1

Hallo Marcia, ik heb mijn profiel aangepast. Bij voorbaat dank.

Ha @Nikkelen, goed dat je het doorgeeft! Hou het even in de gaten. Mocht je maandag/dinsdag nog geen mail hebben ontvangen, laat het dan even weten. Ik ga er dan zeker achteraan. 

Hallo @Marcia_, tot op heden niets meer vernomen via mail. Verhoging naar 1gb is nog niet toegepast.

Bij voorbaat dank voor het uitzoeken en ik hoor graag wat de uitkomst zal zijn.

Reputatie 7
Badge +13

Goedemorgen! Marcia is even vrij en ik neem dit even waar voor haar. Bedankt voor het aanvullen van jullie profiel! Ik heb de gegevens doorgestuurd en zodra wij daar antwoord op hebben zullen we dat hier met jullie delen!

Reputatie 2
Badge

Goedemorgen! Marcia is even vrij en ik neem dit even waar voor haar. Bedankt voor het aanvullen van jullie profiel! Ik heb de gegevens doorgestuurd en zodra wij daar antwoord op hebben zullen we dat hier met jullie delen!


Vandaag kreeg ik opeens een e-mail van KPN met deze informatie:

 

Toegevoegde dienst(en) of apparatuur

- Sneller Internet tot 1 Gbit/s

Verwijderde dienst(en) of apparatuur

- Sneller Internet tot 200 Mbit/s

 

Even getest, en jawel. 
Snelheid is verhoogd.

Wie of wat dit geregeld heeft weet ik niet maar hartelijk dank voor de bemoeienis hier!

 

Reputatie 4
Badge +3

Goed nieuws, gaat dit automatisch voor alle klanten die dit aanbod gekregen hebben waar de verhoging naar 200 wel is doorgevoerd, maar die naar 1gb nog niet?

Of moet je je hier eerst voor aanmelden zoals @Heihaas ? Bij deze dan. Ik wil ook graag de mij beloofde verhoging naar 1gb bovenop de al gerealiseerde van 200 ipv 50.

Reputatie 7
Badge +24

Nee @Tanoor dit zijn "willekeurige" acties van KPN. Alleen een select groepje "willekeurige" klanten krijgt dit. En u kunt zich er niet voor aanmelden. De kans is groot dat u en ik dat nooit gaan krijgen. Dus doorlopen en niet meer over nadenken. 

Reputatie 2
Badge

Nee @Tanoor dit zijn "willekeurige" acties van KPN. Alleen een select groepje "willekeurige" klanten krijgt dit. En u kunt zich er niet voor aanmelden. De kans is groot dat u en ik dat nooit gaan krijgen. Dus doorlopen en niet meer over nadenken. 

Ligt eraan wat @Tanoor in zijn e-mail heeft staan.

Als KPN eerder heeft gezegd dat het om een 1Gbit upgrade gaat maar dit in twee stappen gaat en er eerst naar 200Mbits is gegaan moet de volgende stap nog komen.

Niet doorlopen dus maar opletten! 

Reputatie 7
Badge +24

@Heihaas ik denk dat @Tanoor helemaal geen email gehad heb... daar lees ik niks over tenminste...

Reputatie 2
Badge

@Heihaas ik denk dat @Tanoor helemaal geen email gehad heb... daar lees ik niks over tenminste...

Ik vermoed dat we wel een e-mail over een upgrade is geweest.

Die 200Mbits upgrade zal niet zonder aankondiging vooraf zijn gegaan.

Ben benieuwd wat @Tanoor hierover kan melden.

Het is inderdaad geen algemene actie die voor alle klanten geldt.

 

Reputatie 4
Badge +3

@Heihaas ik denk dat @Tanoor helemaal geen email gehad heb... daar lees ik niks over tenminste...

Ik vermoed dat we wel een e-mail over een upgrade is geweest.

Die 200Mbits upgrade zal niet zonder aankondiging vooraf zijn gegaan.

Ben benieuwd wat @Tanoor hierover kan melden.

Het is inderdaad geen algemene actie die voor alle klanten geldt.

 

Nog een keer lezen dan, ik heb het aanbod ook gehad.
Eerst de mail van 50 naar 200. Daarna de mail van 200 naar 1 gb.

En de verhoging is blijven steken op 200. Dus graag ook de verhoging van 200 naar 1 gb.

 

Goedenavond,

Wij hebben ook bericht gehad en men heeft woord gehouden door de snelheid zoals toegezegd te verhogen.

Bedankt voor het regelen!

Reputatie 2
Badge

@Heihaas ik denk dat @Tanoor helemaal geen email gehad heb... daar lees ik niks over tenminste...

Ik vermoed dat we wel een e-mail over een upgrade is geweest.

Die 200Mbits upgrade zal niet zonder aankondiging vooraf zijn gegaan.

Ben benieuwd wat @Tanoor hierover kan melden.

Het is inderdaad geen algemene actie die voor alle klanten geldt.

 

Nog een keer lezen dan, ik heb het aanbod ook gehad.
Eerst de mail van 50 naar 200. Daarna de mail van 200 naar 1 gb.

En de verhoging is blijven steken op 200. Dus graag ook de verhoging van 200 naar 1 gb.

 

Dat begrijp ik wel.

Ik verwacht dat jouw snelheid ook nog verder omhoog gaat.

Al dan niet met tussenkomst van de KPN leden hier.

 

 

Reputatie 4
Badge +3

@Heihaas ik denk dat @Tanoor helemaal geen email gehad heb... daar lees ik niks over tenminste...

Ik vermoed dat we wel een e-mail over een upgrade is geweest.

Die 200Mbits upgrade zal niet zonder aankondiging vooraf zijn gegaan.

Ben benieuwd wat @Tanoor hierover kan melden.

Het is inderdaad geen algemene actie die voor alle klanten geldt.

 

Nog een keer lezen dan, ik heb het aanbod ook gehad.
Eerst de mail van 50 naar 200. Daarna de mail van 200 naar 1 gb.

En de verhoging is blijven steken op 200. Dus graag ook de verhoging van 200 naar 1 gb.

 

Dat begrijp ik wel.

Ik verwacht dat jouw snelheid ook nog verder omhoog gaat.

Al dan niet met tussenkomst van de KPN leden hier.

 

 

Dat verwacht ik ook, alleen vroeg ik me af of dat vanzelf gaat, of dat ik me hier dan actief moet melden. Vandaar de vraag in m’n eerste mail. Dat is nog steeds niet duidelijk. 
 

Geen idee hoeveel klanten deze tweetraps gratis verhoging aangeboden hebben gekregen, maar het zou KPN sieren om dit uit zichzelf te regelen. En niet alleen de mensen die in dit forum rappeleren.

De termijn waarop de verhoging zou worden gerealiseerd (1 week) is overigens al verlopen. 

Reputatie 2
Badge

Het duurde hier ook wat langer de stap van 200Mbits naar 1Gbit.

Je vraag is terecht of het nu automatisch gaat of via dit forum doorgeven moet worden. 

Reputatie 4

Ik vind het maar een bijzondere regeling. Stel je bent vorig jaar klant geworden met een 50 mbit abonnement, dan heb je dus kans dat je gratis wordt overgezet naar een 200 mbit of zelfs 1gbit abonnement. 
En trouwe klanten die misschien al 10 jaar klant zijn en inmiddels een 100 mbit aansluiting hebben moeten de volle mep betalen als zij willen upgraden?

Reputatie 2
Badge

Ik vind het maar een bijzondere regeling. Stel je bent vorig jaar klant geworden met een 50 mbit abonnement, dan heb je dus kans dat je gratis wordt overgezet naar een 200 mbit of zelfs 1gbit abonnement. 
En trouwe klanten die misschien al 10 jaar klant zijn en inmiddels een 100 mbit aansluiting hebben moeten we volle mep betalen als zij willen upgraden?

Zo gaat het met allerlei producten en diensten. Bepaalde klanten krijgen aanbiedingen en anderen niet. Wellicht vanwege een bepaald profiel of vanwege de regio of woonplaats waar je woont.

Bedrijven zijn niet erg transparant daarover ook KPN niet. 

Reputatie 4
Badge +3

Ik vind het maar een bijzondere regeling. Stel je bent vorig jaar klant geworden met een 50 mbit abonnement, dan heb je dus kans dat je gratis wordt overgezet naar een 200 mbit of zelfs 1gbit abonnement. 
En trouwe klanten die misschien al 10 jaar klant zijn en inmiddels een 100 mbit aansluiting hebben moeten we volle mep betalen als zij willen upgraden?

Zo gaat het met allerlei producten en diensten. Bepaalde klanten krijgen aanbiedingen en anderen niet. Wellicht vanwege een bepaald profiel of vanwege de regio of woonplaats waar je woont.

Bedrijven zijn niet erg transparant daarover ook KPN niet. 

En die profielen werken dus waarschijnlijk precies andersom als dat wij gevoelsmatig eerlijk vinden: ben je al 20 jaar trouw klant krijg je helemaal niks aangeboden. Die blijft toch wel klant in het 21’ jaar. Ook al dreig je met opzeggen, dat gebeurt toch niet. Iemand die 3 keer gewisseld is van provider in 5 jaar krijgt de aanbiedingen, die is wel zo weer verdwenen als klant als het gras ergens anders groener is.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo allemaal! Er is helaas bij een aantal klanten per abuis naast het 200 Mbit/s aanbod óók een 1 Gbit/s aanbod verstuurd. Dit is snel ‘verholpen', maar jullie hebben beide aanbiedingen ontvangen. We zetten nu niet alle klanten naar 1 Gbit/s. Een verhoging van X 4 (van 50 naar 200) is ook al een mooi aanbod. Omdat jullie aangeven toch ook graag het aanbod van 1 Gbit/s te willen ontvangen, hebben we dit alsnog aangezet. Ik zal dit voor jou, @Tanoor, ook aanvragen. Excuses voor de verwarring!

Reputatie 7
Badge +28

Hallo allemaal! Er is helaas bij een aantal klanten per abuis naast het 200 Mbit/s aanbod óók een 1 Gbit/s aanbod verstuurd. Dit is snel ‘verholpen', maar jullie hebben beide aanbiedingen ontvangen. We zetten nu niet alle klanten naar 1 Gbit/s. Een verhoging van X 4 (van 50 naar 200) is ook al een mooi aanbod. Omdat jullie aangeven toch ook graag het aanbod van 1 Gbit/s te willen ontvangen, hebben we dit alsnog aangezet. Ik zal dit voor jou, @Tanoor, ook aanvragen. Excuses voor de verwarring!

Zo hé, die klanten worden zomaar even gratis met een factor twintig aan snelheid verhoogd. Dat is lekker….. 

Reputatie 4
Badge +3

Hallo allemaal! Er is helaas bij een aantal klanten per abuis naast het 200 Mbit/s aanbod óók een 1 Gbit/s aanbod verstuurd. Dit is snel ‘verholpen', maar jullie hebben beide aanbiedingen ontvangen. We zetten nu niet alle klanten naar 1 Gbit/s. Een verhoging van X 4 (van 50 naar 200) is ook al een mooi aanbod. Omdat jullie aangeven toch ook graag het aanbod van 1 Gbit/s te willen ontvangen, hebben we dit alsnog aangezet. Ik zal dit voor jou, @Tanoor, ook aanvragen. Excuses voor de verwarring!

Hartelijk dank daarvoor!

Reputatie 1

Toch heel erg bedankt Marcia. Alles is keurig geregeld. 

Bij mij is hetzelfde van toepassing, heb na de eerste upgrade een mail over een upgrade naar 1gbit gehad, op 12-5, maar dit is niet toegepast. Ik had hierover gebeld met de servicedesk maar diegene snapte volgens mij niet goed wat ik bedoelde. Zou dit voor mij ook toegepast kunnen worden?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @GastonCleo, goed dat je je meldt! Ik geef het intern door en kom erop terug. 

Reageer