Postcode check incorrect

• 12 maart 2015
  • 1 reactie
  • 708 keer bekeken

Hallo,

De postcode check van KPN (http://netco.fpi-info.fourstack.nl/) geeft een te lage snelheid weer.
Hierdoor kan ik geen 80/8 abonnement afsluiten bij andere providers.

Dit geeft de check aan:

De check 

Mijn modem geeft echter aan ~72 Mbit/s te kunnen halen:

Attainables

Is er een mogelijkheid dat de check op mijn adres (handmatig) verhoogt wordt zodat ik een 80/8 abonnement kan afsluiten bij een andere provider? Die andere provider kan mij alleen 80/8 bieden als dit ook uit de check blijkt, niet door een screenshot van mijn attainable snelheden helaas...

,

Largovich

1 reactie

Reputatie 7
Hoi Largovich, welkom op het forum.

Attainable is een theoretische waarde die je in de praktijk niet zult halen. Dat heeft te maken met allerlei technische zaken zoals ruis, foutcorrectie en dergelijke. Actual geeft de praktisch haalbare snelheid aan. Als een lijn net in gebruik is is die waarde aan de lage kant en moet de ExperiaBox nog "intrainen". Na een dag of 14 is dat echter wel gebeurd en wordt het niet veel hoger. Na verloop van tijd wordt de waarde op fourstack bijgesteld naar een waarde die ongeveer overeenkomt met je actual (is mijn ervaring).

Jouw actual waarde geeft aan dat ongeveer 50/5 Mb/s haalbaar is en dat is te weinig voor een 80/8 abo.

Reageer