Beantwoord

Power adapter supply is stuk, waar te bestellen?

  • 17 January 2020
  • 21 reacties
  • 1935 keer bekeken

Mijn kat heeft het snoer van de switching power supply adapter stuk gebeten en ik heb geen idee waar ik een nieuwe moet bestellen. Via de klantenservice verwezen naar een site maar daar staat hij niet op. Wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 January 2020, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Ilona, welkom op het forum! Da's niet zo mooi van de kat. Welke stroomadapter is er precies stuk, van welk apparaat?

Het is de switching power supply adapter van het modem, zie foto.

 

Ter aanvulling, via de klantenservice werd ik ook doorverwezen naar de KPN winkel maar daar kreeg mijn man een volledig nieuwe (oudere type) modem mee. Maar dan moet ik alle apparaten (printer, Chromecast) thuis weer opnieuw instellen en dat wil ik dus niet. Ik heb alleen maar een nieuwe adapter met snoer nodig.

Reputatie 7
Badge +24

Het is de switching power supply adapter van het modem, zie foto.

 

Heb je ook een foto van het apparaat zelf? Want deze foto zegt niet zoveel. Dit ding kan aan elk apparaat zitten. En "switching power supply" is ook maar een hele vage term waar niemand wat mee kan ben ik bang voor. Wat bedoel je nu precies? Gewoon de adapter van de Experiabox? Zoja, welke versie Experiabox heeft u?

Ter aanvulling, via de klantenservice werd ik ook doorverwezen naar de KPN winkel maar daar kreeg mijn man een volledig nieuwe (oudere type) modem mee. Maar dan moet ik alle apparaten (printer, Chromecast) thuis weer opnieuw instellen en dat wil ik dus niet. Ik heb alleen maar een nieuwe adapter met snoer nodig.

Past die adapter van de nieuwe modem wat de KPN winkel heeft meegegeven niet gewoon in jullie bestaande modem?

Maak anders nog even een foto van de stekkertjes en ook nog even van de nieuwe adapter.

En hoe kapot is het snoer?  Misschien is het wel sneller om het zelf te fixen.

Reputatie 7
Badge +21

@Ilona21, het is afhankelijk van welk type modem je van ons hebt. Want we kunnen helaas niet voor elk type modem een losse adapter opsturen. In dat geval zou je dus een nieuw modem krijgen, zoals in de winkel ook aangeboden is.

Goedemorgen Susan, ik heb een Experia Box v 10A en die hadden ze in de winkel niet. Mijn man kreeg een Experia Box v 10 mee en die adapter past niet op de 10A. Kunnen jullie anders een Experia Box v 10A opsturen? Dan ben ik nl ook geholpen.

Reputatie 7
Badge +24

De v10 is ook een heel goed modem. Zelfs beter dan de v10a volgens sommigen.

Dat snap ik maar als ik een nieuwe v10A heb dan kan ik het snoer daarvan gebruiken en hoef ik niet alles opnieuw in te stellen😉

Nou…

Tenzij je wijzigingen in poorten hebt gedaan danwel wifi tijden ingesteld is het bij KPN juist heel makkelijk: plug & play. Ofwel: stekkers uit het oude en in het nieuwe.

Dat snap ik maar als ik een nieuwe v10A heb dan kan ik het snoer daarvan gebruiken en hoef ik niet alles opnieuw in te stellen😉

Wat en hoeveel is ‘alles’?

Gezien andere berichten op dit forum haalt een ExperiaBox instellingen op van een KPN server. Of dit ook voor een overgang van V10a naar V10 is weet ik niet, dat zou iemand van KPN moeten aangeven hoe dit in zijn werk gaat. Bij Smartphones heb je ook een dergelijk concept.

Reputatie 7
Badge +24

Gewoon ff proberen. Die v10 aansluiten en deze even de tijd geven. Wellicht haalt deze de wifi netwerk naam en wachtwoord op van de servers van KPN. En hoef je dus niet al je apparaten op een nieuw netwerk aan te melden.

Dat moet bij mij dus helaas wel, mijn printer en de 2 Chromecast moet ik opnieuw instellen en dat is niet zo makkelijk als dat het met mijn mobiel is.....

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Ilona21, ik ga kijken of ik een voedingsadapter voor de V10A kan regelen voor je. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt en ik ga voor je aan de slag. 

Hoi Marcia,  ik heb mijn forumprofiel aangevuld.

Ik hoor het wel.

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Ilona. Ik heb verzocht om een nieuwe adapter op te sturen. En, mocht dat onverhoopt niet los kunnen, of ze dan een V10A willen sturen. Ik kom er op terug als ik bevestiging heb wat het wordt :)

Top, dank je wel

mm dat het zo makkelijk gaat bij kpn zeg

wel goede service trouwens

ik had dit zelf gemaakt gesoldeerd en met water dicht krimpkous opgelost

ik heb dit ook wel eens mee gemaakt

de hond had de laptop voeding kabel door gebeten

het simpele had ook gekund netjes een kroonsteentje met extra isolatie tape

dit snoer staat maar 12 volt op dus kan weinig mee gebeuren

Reputatie 7
Badge +30

Er is zojuist een pakje voor je verzonden, Ilona. We verwachten dat hij vrijdag bij je bezorgd wordt. Voor zover ik hier zie is het een helemaal nieuwe Experia Box en niet alleen een adapter. Als dat inderdaad zo is, dan kun je de adapter er uithalen. Als je dan de rest weer terug zou willen sturen. Dat kan door het onderstaande adres er op te schrijven en het af te geven bij het postkantoor.

 

KPN

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn

Goedenavond Erik,

Het pakje is idd aangekomen, morgen stuur ik de nieuwe Experia Box retour.

Bedankt voor de goede en snelle service.

Reputatie 7
Badge +30

Goed om te horen, Ilona! Dank dat je het nog even hebt laten weten :)