Beantwoord

PPP issues - CHAP Login Failed / LCP Timeout

  • 26 June 2019
  • 8 reacties
  • 1042 keer bekeken

Sinds een paar weken krijgen we meldingen van onze router dat de PPP verbinding een timout ervaart.

Ipv de Experia box hebben we onze eigen Draytek router.
Dit werk al jaren prima en er is niets aan de configuratie veranderd.

Bij nadere inspectie in de log van de modem zien we de volgende meldingen:

code:
<158>Jun 26 11:37:33 Vigor2925ac_Eibergen: PPP Start ()
<158>Jun 26 11:37:33 Vigor2925ac_Eibergen: Incoming Call Failed : No Such Entry for admin
<158>Jun 26 11:37:33 Vigor2925ac_Eibergen: CHAP Login Failed () -
<158>Jun 26 11:37:33 Vigor2925ac_Eibergen: PPP Start ()
<158>Jun 26 11:37:33 Vigor2925ac_Eibergen: Incoming Call Failed : No Such Entry for test
<158>Jun 26 11:37:33 Vigor2925ac_Eibergen: CHAP Login Failed () -
<158>Jun 26 11:37:34 Vigor2925ac_Eibergen: PPP Start ()
<158>Jun 26 11:37:34 Vigor2925ac_Eibergen: Incoming Call Failed : No Such Entry for vpn
<158>Jun 26 11:37:34 Vigor2925ac_Eibergen: CHAP Login Failed () -
<158>Jun 26 11:37:42 Vigor2925ac_Eibergen: PPP Closed : LCP Time-out ()


Heeft iemand enig wat de oorzaak (en mogelijke oplossing) hiervan is?

Het lijkt erop alsof er van buitenaf een poging wordt gedaan naar onze modem in te bellen (WTF!?) over de lijn van KPN, en dat probeert met 'admin' 'test' en 'vpn' usernames (grote red flags! 🙂.

Behalve dat het vervelend is als de verbinding een paar keer per dag wordt onderbroken is het denk ik ook iets om uit zoeken en te zien of meer mensen dit ervaren?
icon

Beste antwoord door GuZ765 3 July 2019, 18:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi G, welkom op ons forum.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe dit kan en hoe het beste ingesteld kan worden met een eigen router. Ik weet wel dat een van onze superusers @wjb veel van dit onderwerp af weet en ook veel adviseert als het om eigen routers gaat. Hopelijk reageert hij hier ook even of een van de andere users. 🙂
Reputatie 7
Heb jij een PPTP VPN server actief op jouw Draytek router?
Er worden inderdaad pogingen gedaan om een PPTP VPN verbinding op te zetten.
Ik ben sowieso geen voorstander van VPN verbindingen op basis van PPTP.
Kent de Draytek functionaliteit om IP adressen op een blacklist te plaatsen na N mislukte inlogpogingen?
Hi @wjb!
Ja, ik heb idd een PPTP VPN server actief.
Dat is zodat ik van buitenaf op mijn lokale netwerk kan en geen enkele poort van de verschillende apparaten in het netwerk met de buitenwereld hoef te delen verder.

Er zit geen specifieke blacklist optie op de router volgens mij (wel uitgebreide anti ddos bescherming enzo).
Wat zou een beter alternatief zijn?

Omdat ik verder alles van Ubiqity heb in het netwerk en de Wifi helemaal niet gebruik van de Draytek overweeg ik sowieso een security router van dat merk te kopen.
Het splitten in de verschillende VLANS gebeurd in een managed HP switch, dus daar heb ik de Draytek ook niet meer voor nodig.

Begrijp ik dat het niets met KPN te maken heeft, dat dit gaat om VPN verzoeken en dat PPP, CHAP en LCP Timeouts niet per se voor de KPN internetverbinding zijn?
Ik zal ook eens op de Draytek fora neuzen :)

Bedankt voor je hulp!
Sorry ik vergis me, de VPN server staat alleen L2TP toe, niet PPTP
Reputatie 7
Zelf gebruik ik een EdgeRouter Lite 3 van Ubiquiti.
Zie: Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box.
Reputatie 7
Badge +24
GuZ, we hebben hier geen reactie meer van jou gehad. Laat weten hoe het af is gelopen.
Ik heb al even geen probs meer gehad; ik had voor de zekerheid alle andere mogelijke VPN protocollen uitgevinkt in de instellingen van de router; mss dat dat heeft geholpen.
Het heeft denk ik verder niets met de KPN verbinding te maken maar alleen met VPN dat kennelijk ook PPP en CHAP melding gaf.
Bedankt voor jullie hulp!!
Reputatie 7
Badge +24
Fijn dat alles weer goed werkt in ieder geval. 🙂