Beantwoord

Prijs van internet gaat omhoog, waarom?

  • 7 August 2019
  • 5 reacties
  • 282 keer bekeken

De laatste jaren wordt de prijs van internet en televisie 5% p/j verhoogt maar het internet wordt steeds trager is dit een nieuw verdien model van kpn.
m.v.g
J van Son

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
tekstopmaak aangepast
icon

Beste antwoord door Nadia 8 August 2019, 10:34

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +19
Pfff lekker schreeuwerig ook. Misschien kan je gewoon zeggen of vragen wat je wil.
Reputatie 7
Hallo @jako van son, welkom op het KPN forum. Goed dat je je ongenoegen hier uit, dan kunnen we er over praten. Het klopt, de prijzen voor een vast internetabonnement stijgen jaarlijks. Ik snap dat je negatief reageert op de prijsverhoging die in april is aangekondigd. Want laten we eerlijk zijn, meer betalen dat wil niemand. Als het even kan ontvangen we meer waar(de), voor minder geld. Dat roept een veel positiever sentiment op, en dat begrijp ik.

Je geeft daarnaast aan dat je meer betaalt, voor minder? Het internet wordt steeds trager. Daar kan ik me niet helemaal in vinden.

De wensen en het online gedrag van klanten verandert jaarlijks. We stellen steeds hogere eisen aan internet, en verbruiken veel meer. Zo kijken we allemaal veel meer on-demand televisie en blijven streamingsdiensten als; Netflix groeien. Dat vraagt om meer capaciteit van het netwerk. Daarom investeren we continu in onze infrastructuur om de kwaliteit en stabiliteit te waarborgen.

Om dat aan te tonen, breedbandwinkel.nl heeft onafhankelijk onderzoek gedaan. Dat wijst uit dat de prijzen van een internet abonnement dan wel erg zijn gestegen, maar de prijs die je per MB aan snelheid betaalt door investeringen op het netwerk en daarmee hogere snelheden in vier jaar zijn gehalveerd. Gemiddeld genomen betaalde je in 2015 voor een koperaansluiting nog € 0,92 per MB per maand, nu is dat € 0,57 gemiddeld per MB per maand. Voor een glasvezelaansluiting zijn de gemiddelde kosten zelfs aanzienlijk verlaagd, in 2015 betaalde je nog gemiddeld € 0,71 per MB per maand, vandaag de dag is dat slechts € 0,27 per MB per maand(!)

Met de behaalde resultaten van de afgelopen jaren gaan we niet achterover leunen. Wij geloven dat we Nederland vooruit helpen door in een toekomst bestendig netwerk te (blijven) investeren. Begin dit jaar kondigden we aan dat de uitrol van glasvezel wordt versneld naar 1 miljoen nieuwe huishoudens. Op dit moment hebben we circa 30% van de Nederlandse huishoudens, dat is ruim 2,3 miljoen adressen, aangesloten op zijn glasvezelnetwerk.Naast het versneld aansluiten van huishoudens op glas, zijn we dit jaar het programma van de verglazing van de wijkkasten (FttC) in Nederland aan het afronden. Dat betekent meer snelheid bij je thuis binnen zonder een ingrijpende werkzaamheden in jouw wijk. Daar merk je niks van, althans niet in jouw buurt zichtbaar. Maar dat moet je zeker merken in de snelheid van het internet :)

Mogelijk dat er bij jouw thuis een lokaal probleem speelt, waardoor je storingen ervaart op je WiFi-verbinding? Of een ander issue. Maar dat komt helaas niet naar voren in je korte startbericht. Zou je daar wat meer over kunnen vertellen? Net als @Joep1965, ben ik daar wel erg benieuwd naar. Dan kan de community je hier verder helpen.
Waarom al 5 jaar een gemiddelde van 5% p.j jaar omhoog daar word geen antwoord op gegeven.
Reputatie 7
Hallo @jako van son, ik was misschien wat breed van stof als reactie op je startbericht. Misschien is de kern van het verhaal daarin ontgaan.
Waarom een prijsverhoging? Omdat we het netwerk constant vernieuwen om te blijven voldoen aan de wensen en behoeften van de consument.

We verbruiken met z'n allen nou eenmaal steeds meer en intensiever het internetnetwerk. Er komen meer en meer apparaten bij die om een (WiFi)-verbinding vragen. Een trend die al jaren voortzet. Uit een recent gehouden onderzoek is gebleken dat we in 2022 nog eens 7 keer zoveel data gaan verbruiken(!) Dat moet het netwerk allemaal verwerken, en daardoor de capaciteit omhoog. Om dat te realiseren inverteren we in een toekomstbestendig netwerk. Een beter netwerk.

Hopende dat het je vraag beantwoordt.
Reputatie 7
Hallo Jako, ik heb al een tijdje geen bericht van je gehad. Ik neem aan dat je geen vragen meer hebt, ik sluit daarmee je topic en markeer het antwoord. Mocht je toch nog een vraag hebben, je weet ons te vinden 🙂

Reageer