Beantwoord

prijsverhoging t.o.v sneller internet t.o.v de kosten

• 12 mei 2018
  • 3 reacties
  • 190 keer bekeken

Reputatie 2
Hallo allemaal (quote juf ANK)

Op dit moment betaal ik per maand 107,50, na de verhoging ga ik dus 111 euro per maand betalen.
(ik neem nu ad oude alles in een pakket met 4 tv ontvangers, en 500/500 internet)

Ik hoorde van de prijsverhoging, en ben eens gaan lezen, paar jaar geleden dacht ik dat ik voor deze prijs wel eens 1000/1000 had kunnen hebben. Wij glasvezel klanten pissen weer naast de pot met een snelheidsverhoging.

Nu is de keus gemakkelijk geworden voor mij, zo snel als er een snellere aanbieder komt, ga ik KPN verlaten.

Tot dit moment ga ik de dingen maar eens aanpakken. Ik ga zoals WJB voorstelt downgraden na een 100/100 verbinding, waardoor ik op 200/200 uitkom voor een 8 euro lagere prijs.

Ten tweede ga ik 2 tv ontvangers retour doen aan KPN, de kids moeten maar tv via internet gaan kijken, dit scheelt me ook weer 8 euro.

Mijn concrete vraag is nu, kan ik deze wijzigingen allemaal doen zonder dat ik een nieuw jaarcontract aanga, zoals gezegd zo snel er hier een provider komt die sneller internet aan gaat bieden via de kabel wil ik graag KPN verlaten.

Ik zie dat T-Mobile 750/750 aanbied voor een schappelijker prijs, echter nog niet in WBA gebieden, maar ik heb vernomen dat ze in steeds meer wijkcentrales hun eigen apparatuur willen gaan aanbieden. Ook hoop ik op een opmars van of tweak of netrebel, zodat eindelijk de monopolie van KPN op wat betreft glasvezel zal worden doorbroken.

Ook heb ik vernomen dat mensen die bij xs4all zitten een duidelijk betere snelheid hebben met het 500/500 pakket. Ik haal hier altijd dag en nacht 502/502. Bij xs4all zijn uitschieters boven de 600/600 geen incidenten.

Ik vind het jammer dat KPN de zoveelste verhoging doorvoert, en ga nu zelf maatregelen treffen, omdat de prijs niet meer in verhouding staat t.o.v wat er geleverd wordt voor de ( best betalende ) lees duurste afnemers van de pakketen.

Groet,

Bart
icon

Beste antwoord door huistijger 12 mei 2018, 10:00

Deze wijzigingen gaat je geen nieuw jaarcontract kosten
Alleen als je up- of downgrade naar een nieuw pakket.
Extra's zoals extra tv-ontvanger's snelheids verhogingen cq verlagingen e.d gaan niet ten koste van je jaarcontract.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Deze wijzigingen gaat je geen nieuw jaarcontract kosten
Alleen als je up- of downgrade naar een nieuw pakket.
Extra's zoals extra tv-ontvanger's snelheids verhogingen cq verlagingen e.d gaan niet ten koste van je jaarcontract.
Reputatie 7
Ik geef je groot gelijk, een prijsverschil van €8,- per maand voor 300Mbps is buiten alle proporties. In mijn agenda staat een afspraak om de snelheid van ons Internet abonnement van 500Mbps naar 100Mbps terug te brengen.

Pas als KPN de prijzen weer in verhouding heeft gebracht zal ik wellicht weer upgraden naar 500Mbps. "In verhouding" betekent voor mij dat de 200Mbps en 500Mbps abonnementen voor iedereen waarbij het technisch haalbaar is voor €4,99 resp. €8,99 per maand geleverd gaan worden.

PS. Als de kids een iOS of Android telefoon / tablet hebben, dan kunnen ze daarmee televisie kijken. En als ze dan ook een Chromecast hebben, dan kunnen ze de uitzending ook naar de televisie casten. Dan heb je die 3e en 4e TV ontvanger echt niet meer nodig terwijl de kids nog "gewoon" televisie kunnen kijken.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Bart, dat is een duidelijke uitleg die je geeft. Huistijger geeft het al goed aan. De extra diensten kan je toevoegen/verwijderen zonder dat het invloed heeft op jouw contract. Je kan dus gerust via MijnKPN de dingen veranderen waar je het over hebt. Als je hier nog vragen over hebt stel ze dan gerust.

Reageer