Beantwoord

prijsverhogingen

  • 22 April 2021
  • 25 reacties
  • 675 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Goedemorgen , net op het nieuws dat de prijzen voor internet worden  verhoogd Ook Ziggo gaat omhoog met de prijzen.Lees hier meer over de verhoging

Ik ben net bij de KPN, jagen jullie mij nu weer weg? 

 In deze tijden de prijzen verhogen.

Weten jullie niet dat mensen het moeilijk hebben en velen hun baan kwijt zijn. 
Waar kan ik mijn abonnement opzeggen. Om over te stappen naar Mangenta Tmobile op einddatum? 

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 22 April 2021, 21:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Badge +12

Wacht het eerst even af wat de verhoging precies inhoudt. De gemiddelde prijsstijging is volgens dat artikel € 2,50 per maand. Dat is ietsje meer dan andere jaren. Is het terecht? Weet ik niet. Soms denk ik van wel en soms van niet. Ik wacht dus even af. Vervolgens heb ik een paar opties: accepteren, producten schrappen of overstappen. Dat laatste vind ik het minst aantrekkelijk. Met name naar T-Mobile die je noemt. Prijzen lijken leuk maar kwaliteit is (regelmatig) zeer bedenkelijk. Lees de diverse fora er maar eens op na. 

Als de verhoging wordt doorgevoerd kun je op dat moment altijd opzeggen. Gewoon even afwachten dus (en wellicht alvast oriënteren op de opties).

Reputatie 7
Badge +28

Even afwachten inderdaad. De prijzen worden over het algemeen jaarlijks per 1 juli aangepast. 

Vorig jaar ontglipten de KPN-Hussel-abonnementen de dans, mogelijk omdat KPN Hussel toen nog geen jaar bestond. (Hussel bestaat sinds oktober 2019….) 

Reputatie 7
Badge +17

Leuk dat je voor KPN hebt gekozen, @Cristien! Het is uiteraard niet onze insteek om jou als nieuwe klant weg te jagen, ik vind het jammer dat je dit gevoel hebt. Doorgaans vindt er op 1 juli een prijswijziging plaats. Op dit moment is er echter nog niets bekend over aankomende prijswijzigingen. In het artikel staat ook dat Pricewise verwacht dat de prijzen met € 2,50 omhoog zullen gaan. Dit is geen gegeven, noch kan ik dit bevestigen. Zodra er meer over prijswijzigingen bekend is, dan zullen wij onze klanten hier uiteraard zelf over informeren. Tot die tijd is het afwachten, zoals de heren voor mij ook al aangeven.

Wacht het eerst even af wat de verhoging precies inhoudt. De gemiddelde prijsstijging is volgens dat artikel € 2,50 per maand. Dat is ietsje meer dan andere jaren. Is het terecht? Weet ik niet. Soms denk ik van wel en soms van niet. Ik wacht dus even af. Vervolgens heb ik een paar opties: accepteren, producten schrappen of overstappen. Dat laatste vind ik het minst aantrekkelijk. Met name naar T-Mobile die je noemt. Prijzen lijken leuk maar kwaliteit is (regelmatig) zeer bedenkelijk. Lees de diverse fora er maar eens op na. 

Als de verhoging wordt doorgevoerd kun je op dat moment altijd opzeggen. Gewoon even afwachten dus (en wellicht alvast oriënteren op de opties).

Zo als overal in alle foras dezelfde problemen zijn te lezen. Mensen posten zelden wat er goed gaat uiteraard. ⭐️👍🏻 De jubel topics worden vaak vergeten. Ook hier komen de meeste daar niet voor net als bij TM. Ik kan of wil niets schrappen dus er blijft weinig over als ik niet meer wil of kan betalen. Daarbij is mijn internet boven prut en wordt ook niet opgelost als ik zelf geen extra kosten maak dus ook hier is het niet 100% Ben je bij de KPN binnen ben je net als overal alleen hun portemonnee vuller.

Fijn weekend! 

 

Wacht het eerst even af wat de verhoging precies inhoudt. De gemiddelde prijsstijging is volgens dat artikel € 2,50 per maand. Dat is ietsje meer dan andere jaren. Is het terecht? Weet ik niet. Soms denk ik van wel en soms van niet. Ik wacht dus even af. Vervolgens heb ik een paar opties: accepteren, producten schrappen of overstappen. Dat laatste vind ik het minst aantrekkelijk. Met name naar T-Mobile die je noemt. Prijzen lijken leuk maar kwaliteit is (regelmatig) zeer bedenkelijk. Lees de diverse fora er maar eens op na. 

Als de verhoging wordt doorgevoerd kun je op dat moment altijd opzeggen. Gewoon even afwachten dus (en wellicht alvast oriënteren op de opties).

Zo als overal in alle foras dezelfde problemen zijn te lezen. Mensen posten zelden wat er goed gaat uiteraard. ⭐️👍🏻 De jubel topics worden vaak vergeten. Ook hier komen de meeste daar niet voor net als bij TM. Ik kan of wil niets schrappen dus er blijft weinig over als ik niet meer wil of kan betalen. Daarbij is mijn internet boven prut dus ook hier is het niet 100%

Fijn weekend! 

Christien, 

Wat wil je, Nederland heeft gestemd voor een op VOC normen bebaseerd niveau van prijsvorming. Dat heeft niets te maken met kwaliteit. 

We hebben pas verkiezingen gehad. Nu kun je natuurlijk zeggen dat mensen dom zijn en in propaganda geloven. Maar dat maakt helemaal niets uit. 

Nederlanders hebben er voor gekozen dat monopolistische organisaties zoals KPN en Ziggo geld kunnen incaseren los van een eventuele kwaliteit van Internet, dat zal de politicie waarschijnlijk worst zijn. 

 

Badge +19

. ​​​ Daarbij is mijn internet boven prut en wordt ook niet opgelost als ik zelf geen extra kosten maak dus ook hier is het niet 100% Ben je bij de KPN binnen ben je net als overal alleen hun portemonnee vuller.

 

Kpn is de enige provider die de beste oplossing voor slecht Wi-Fi heeft.  Je krijgt namelijk bij een wifi snelheid onder de 20Mbit/s 2 experia wifi's helemaal gratis.  En dat is ook meteen de beste oplossing.

. ​​​ Daarbij is mijn internet boven prut en wordt ook niet opgelost als ik zelf geen extra kosten maak dus ook hier is het niet 100% Ben je bij de KPN binnen ben je net als overal alleen hun portemonnee vuller.

 

Kpn is de enige provider die de beste oplossing voor slecht Wi-Fi heeft.  Je krijgt namelijk bij een wifi snelheid onder de 20Mbit/s 2 experia wifi's helemaal gratis.  En dat is ook meteen de beste oplossing.

Dat is Ander onderwerp en klopt niet in mijn geval! 

 

Reputatie 7
Badge +8

Wacht het eerst even af wat de verhoging precies inhoudt. De gemiddelde prijsstijging is volgens dat artikel € 2,50 per maand. Dat is ietsje meer dan andere jaren. Is het terecht? Weet ik niet. Soms denk ik van wel en soms van niet. Ik wacht dus even af. Vervolgens heb ik een paar opties: accepteren, producten schrappen of overstappen. Dat laatste vind ik het minst aantrekkelijk. Met name naar T-Mobile die je noemt. Prijzen lijken leuk maar kwaliteit is (regelmatig) zeer bedenkelijk. Lees de diverse fora er maar eens op na. 

Als de verhoging wordt doorgevoerd kun je op dat moment altijd opzeggen. Gewoon even afwachten dus (en wellicht alvast oriënteren op de opties).

En waarom is de kwaliteit van T-Mobile (regelmatig) zeer bedenkelijk?

Ik ken diverse mensen die diensten bij T-Mobile afnemen en die zijn net zo tevreden als ik met KPN. Als ik bij hen televisie kijk, een strak plaatje met een zeer uitgebreid zenderpakket. En, mét ook die zenders die bij KPN ontbreken en waarover op dit forum ook teleurstelling wordt geuit. 

Ongetwijfeld gaat er bij T-Mobile wel eens wat fout en zijn klanten niet tevreden. Dat is inderdaad op fora te lezen, al is dat maar relatief want tevreden klanten melden zich over het algemeen niet.
 

En daarnaast, gaat bij KPN alles 100% goed en is iedereen 100% tevreden? 

Hoor zojuist op de radio dat de KPN €1,50 omhoog gaat in de prijs.🤮Dat is voor mij €9,- duurder dan bij Tmobile.  Dat is dus best een aardig bedrag op jaarbasis.

 

Badge +12

Hoor zojuist op de radio dat de KPN €1,50 omhoog gaat in de prijs.🤮Dat is voor mij €9,- duurder dan bij Tmobile.  Dat is dus best een aardig bedrag op jaarbasis.

 

Als prijs een belangrijke of de enige drijfveer is dan heb je nu de mogelijkheid om over te stappen. Hou er rekening mee dat ze vrijwel allemaal een prijsverhoging doorvoeren. Waarschijnlijk dus ook T-Mobile waardoor het prijsverschil kleiner wordt. Maar hoe dan ook, je hebt nu weer een mogelijkheid om gemaakte keuzes te heroverwegen. 

31-08 loopt contract af, wanneer kan ik overstappen met overstapservice? Hoeveel maanden van te voren mag dat? Ben redelijk tevreden bij de KPN  behalve boven daar blijft internet hikken) maar bij TM krijg ik meer voordeel door dat ik ook daar mobiel heb En nog een privé voordeel

Vooralsnog is daar geen prijsverhoging (kan nog komen) 

Reputatie 7
Badge +8

31-08 loopt contract af, wanneer kan ik overstappen met overstapservice? Hoeveel maanden van te voren mag dat? Ben redelijk tevreden bij de KPN  behalve boven daar blijft internet hikken) maar bij TM krijg ik meer voordeel door dat ik ook daar mobiel heb En nog een privé voordeel

Vooralsnog is daar geen prijsverhoging (kan nog komen) 

Plus dat je bij het afsluiten van een jaarabonnement het eerste kwartaal ook nog eens een flinke korting krijgt. 

@Cristien Je kan per 1 Juli van je contract af bij KPN als je niet akkoord gaat met de verhoging, als het probleem je WiFi is kan je dit best goed krijgen bij KPN, loop die WiFi manager goed door en zorg dat je onder de 20Mb snelheid blijft, ook als de manager het geoptimaliseerd heeft en je nog een rondje moet maken, hoe je dit voor elkaar krijgt laat ik aan je fantasie over, is best een plekje in huis waar dat lukt.😉😉

En vergeet 1 ding niet, bij TM betaal je voor extra wifi punten per maand, heb je er een paar nodig word het verschil kleiner, kun je beter zelf, misschien met hulp van iemand die er verstand van heeft, zelf de boel optimaliseren en vergeet je de KPN of TM oplossingen, provider oplossingen zijn nooit optimaal, kan allemaal veel beter.

Reputatie 7

Je kan per 1 Juli van je contract af bij KPN als je niet akkoord gaat met de verhoging,

Je moet dan juist voor 1 juli opzeggen.

Je kan per 1 Juli van je contract af bij KPN als je niet akkoord gaat met de verhoging,

Je moet dan juist voor 1 juli opzeggen.


Klopt, ben je er 1 juli vanaf, had “zijn” er tussen moeten zetten.

Enige ja kan geen gebruik maken van de overstapnservice, hoop dan dat Sander, Brian of Jason hun best voor @Cristien doen.😉😉

@Doornekamp33 Hebben ze al beloofd, ze regelen het wel. TM
 

Maar ik ga eerst de tip van jou proberen met de wifi manager😂 dat ik daar zelf niet op kwam🤢 

@Doornekamp33 je bent geniaal 😎🙃

 

Reputatie 7
Badge +11

provider oplossingen zijn nooit optimaal, kan allemaal veel beter.

Hier ben ik het niet mee eens. Hoewel ik het ontwerp van de Experia Wifi's en Superwifi's niet altijd even praktisch of stijlvol vindt en een PoE-optie mis zijn dit zeker wel de betere access points in hun prijsklasse. Vooral kijkend ook naar het installatiegemak.

 

Kijkend naar Experia wifi bijvoorbeeld, ik ken geen vrijstaande access point die het net zo goed doet voor hetzelfde geld. Ja, er zijn betere opties op de markt voor ongeveer hetzelfde zoals bijvoorbeeld de TP Link EAP225 Wall maar die biedt niet hetzelfde gemak als een Experia Wifi, het feit dat er ook geen IGMP snooping ondersteund wordt maakt het ook niet altijd makkelijker, nu is het namelijk ideaal om bijvoorbeeld in de woonkamer een wifipuntje bij te plaatsen.

 

Vooral omdat KPN de Experia Wifi onder bepaalde voorwaarden volledig gratis uitlevert zou ik daar toch eerst eens naar kijken voor er andere duurdere AP's aangeschaft worden. 

Reputatie 7

Zelf heb ik zeer slechte ervaringen met de Experia WiFi's en heb in de pilot met de Experia WiFi noodgedwongen na 2 dagen moeten afbreken omdat er een zeer instabiele wifi omgeving ontstond. Ik had tijdens die pilot één Experia Wifi in de woonkamer staan en één op de tweede verdieping. Mijn telefoon en tablet werden zelfs regelmatig met de Experia WiFi op de tweede verdieping verbonden terwijl ik op twee meter van de Experia WiFi in de woonkamer zat. Dus i.p.v. snelheden van 200Mbps betekende dat een paar Mbps.

Het spijt me het te moeten zeggen, maar ik zal niet snel kiezen voor de Experia WiFi of "super"WiFi ondanks het feit dat nieuwe firmware versies vast en zeker verbeteringen zullen hebben gebracht.

Zelf heb ik zeer slechte ervaringen met de Experia WiFi's en heb in de pilot met de Experia WiFi noodgedwongen na 2 dagen moeten afbreken omdat er een zeer instabiele wifi omgeving ontstond. Ik had tijdens die pilot één Experia Wifi in de woonkamer staan en één op de tweede verdieping. Mijn telefoon en tablet werden zelfs regelmatig met de Experia WiFi op de tweede verdieping verbonden terwijl ik op twee meter van de Experia WiFi in de woonkamer zat. Dus i.p.v. snelheden van 200Mbps betekende dat een paar Mbps.

Het spijt me het te moeten zeggen, maar ik zal niet snel kiezen voor de Experia WiFi of "super"WiFi ondanks het feit dat nieuwe firmware versies vast en zeker verbeteringen zullen hebben gebracht.

het is maar net hoe

ik heb ze 1 in de kelder gehad in de biljartkamer

en een op de boven verdieping voor de gasten

nooit problemen gehad speedtest makkelijk 500mbit

waren wel als wifi punt achter een netgear r9000 ingesteld

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik zal ze zelf ook niet zomaar kopen. Maar ik heb ze. En ze werken best heel aardig. Ben er best te vreden mee. Er is natuurlijk veel te weinig op in te stellen, maar ... ze doen het.

Ik zal ze zelf ook niet zomaar kopen. Maar ik heb ze. En ze werken best heel aardig. Ben er best te vreden mee. Er is natuurlijk veel te weinig op in te stellen, maar ... ze doen het.


klopt als simpel wifi punt doen ze het goed

inmiddels over naar tp-link Omada met controller voor alle wifi

de experia wifis liggen stof te happen nu :sweat_smile:

@NHendriks , voor mensen die gemak willen zijn de provider oplossingen inderdaad een redelijk leuke optie.

Maar nog steeds geen goede oplossing, hoe vaak ellende met zaken die niet willen verbinden, omdat de band-steering op die wifi dingen de 2.4 en 5 band niet uit elkaar kan houden en KPN ook maar besloot, 2 netwerken 1 naam.

Als het gratis kan, ja ja een Nederlander leeft op gratis en goedkoop, is het nog te doen, maar elke euro die je er aan uit moet geven is er 1 teveel in mijn ogen, geknepen spullen, meer dan de helft van de instellingen zijn er uitgesloopt, KPN beslist wanneer jij de boel moet updaten, of het nu wel of niet uitkomt, of het nu wel of niet je net met bloed zweet en tranen gemaakte verbinding met die deurbel weer sloopt, en je kan daarna niet meer terug naar de vorige firmware, de superwifi”s die elkaar kwijtraken omdat men denkt, ik kan hem wel een stukje verder zetten.

En vervanging met goede verbinding hoeft niet echt duur te zijn, en ik heb voor een kleine 200 euro ook gebruiksgemak, ja moet er iets meer voor doen, maar alles was te leren door te doen, heb nu een perfect samenwerkend setje van AVM, de Fritzbox 5490 direct op de glasvezel in de meterkast,(sorry, heb me even met jou werk bemoeid, de NT moest er af:yum: ) dan voor boven omdat ik meerdere Lan poorten nodig had een Fritzbox 7581, is wel end of life maar als AP nog prima te doen, en beneden aan de tuinkant een Fritz repeater met kabel aangesloten op een switch van Netgear.

was voor 200 euro klaar door ze gebruikt aan te schaffen, alleen de repeater is nieuw, ik wilde de 2400 en niet de oudere 1750 die nogal problematisch is op zijn tijd en nu mijn huis en tuin rond bijna dezelfde snelheid als dat er uit de vaste verbinding komt, op het slechtste punt pak ik ruim in de 90 Mbps terwijl ik een 100 lijn heb en max via de lijn iets boven de 120 er uittrek.

Reputatie 7
Badge +24

Ik zal ze zelf ook niet zomaar kopen. Maar ik heb ze. En ze werken best heel aardig. Ben er best te vreden mee. Er is natuurlijk veel te weinig op in te stellen, maar ... ze doen het.


klopt als simpel wifi punt doen ze het goed

inmiddels over naar tp-link Omada met controller voor alle wifi

de experia wifis liggen stof te happen nu :sweat_smile:

Ik gebruik ze beide. Op de TP-Link punten heb ik een apart vlan voor gastennetwerk. Op de KPN versterkers kan dat dus niet ... ☹️ Als oplossing heb ik de versterkers maar helemaal in dat vlan gezet. Mijn eigen mobiel die daar mee verbind krijgt een vast ip toegewezen. Voor dit ip adres heb ik firewallregels aangemaakt zodat deze toegang heeft tot de meeste diensten op een ander vlan. Zo knutsel je wat af 😁

Reputatie 7

Maar nog steeds geen goede oplossing, hoe vaak ellende met zaken die niet willen verbinden, omdat de band-steering op die wifi dingen de 2.4 en 5 band niet uit elkaar kan houden en KPN ook maar besloot, 2 netwerken 1 naam.

Het niet kunnen splitsen van de SSID's voor 2.4 en 5 GHz is wat mij betreft één van de grootste tekortkomingen van de wifi apparatuur van KPN. Hoeveel ellende we daardoor al niet gezien hebben hier op het forum. Om over bandsteering maar te zwijgen want ook die laat behoorlijk veel steekjes vallen. Apparaten die met 2.4 GHz verbonden worden terwijl de 5 GHz band er zo goed al werkeloos bij staat.

Badge +12

Maar nog steeds geen goede oplossing, hoe vaak ellende met zaken die niet willen verbinden, omdat de band-steering op die wifi dingen de 2.4 en 5 band niet uit elkaar kan houden en KPN ook maar besloot, 2 netwerken 1 naam.

Het niet kunnen splitsen van de SSID's voor 2.4 en 5 GHz is wat mij betreft één van de grootste tekortkomingen van de wifi apparatuur van KPN. Hoeveel ellende we daardoor al niet gezien hebben hier op het forum. Om over bandsteering maar te zwijgen want ook die laat behoorlijk veel steekjes vallen. Apparaten die met 2.4 GHz verbonden worden terwijl de 5 GHz band er zo goed al werkeloos bij staat.

En dat euvel is inderdaad echt toe te schrijven aan de wifi apparatuur van KPN. Zowel bij mijn vorige (TP-Link Omada) als de huidige (AVM) access-points ervaar ik geen enkel probleem met bandsteering of wat dan ook. Hij springt alleen naar de 2.4Ghz als het echt nodig is en dat is maar zelden. Dat was met het gebruik van de KPN wifi points (Experiawifi en de witte vierkante) wel anders.