Prijswijziging KPN 2021

Prijswijziging KPN 2021
Reputatie 7
Badge +13

Dit topic is gesloten. Bekijk hier de prijswijziging van 2022

Binnenkort voert KPN enkele prijswijzigingen door. Per 1 juli zullen er een aantal dingen wijzigen, welke wijzigingen dat zijn leg ik hier onder verder uit. Vanaf 3 mei zal iedereen tijdig geïnformeerd worden per e-mail of per brief. Het advies is om dit af te wachten om te zien wat er specifiek voor jou verandert. 

 

Prijswijziging abonnementen 


Per 1 juli zullen de prijzen van internet abonnementen gemiddeld stijgen met €1,50 per maand. Enkel de prijs van Hussel 1Gbit gaat omlaag, ook voor bestaande klanten. Je wordt persoonlijk geïnformeerd over wat er precies voor jou gaat wijzigen. Alle overige tarieven wijzigen niet. 

Per 1 augustus worden alle vaste telefonie abonnementen (PSTN) €1 duurder. De beltarieven blijven ongewijzigd. 

 

Veelgestelde vragen 


Wat is de reden van de prijswijzigingen?
KPN verhoogt de prijzen om de kwaliteit van het netwerk te kunnen borgen in de toekomst. Ondanks dat het gebruik van het netwerk gigantisch is toegenomen, stijgt de prijs in lijn met de verhoging die vorig jaar ook al werd gehanteerd. Dankzij deze prijsverhoging kan KPN investeren in de kwaliteit van het netwerk en de veiligheid voor klanten (Malwarefilter, DNSSEC, KPN Veilig Licenties).

Hoe ben ik geïnformeerd over de abonnementswijzigingen?
Wij informeren je via e-mail of brief over het doorvoeren van inflatiecorrectie en de andere abonnementswijzigingen. We sturen de e-mails en brieven in de maand mei 2021.

Wat wordt mijn nieuwe tarief?
Er zijn verschillende manieren om te kijken wat jouw nieuwe tarief wordt:

  • In de e-mail of brief die je hebt ontvangen of zult ontvangen in mei
  • Kijk op je rekening in MijnKPN vanaf juli of augustus voor vast bellen

Word ik door de abonnementswijzigingen nu contractvrij?
Ja, mocht je nog binnen contract zijn, dan word je contractvrij totdat de wijziging ingaat.

Wanneer is de tariefswijziging te zien op mijn factuur?
De nieuwe tarieven gaan in per 1 juli 2021. Vanaf dan zie je ze ook op je factuur. Voor Vast Bellen zie je het al vanaf juni op de factuur omdat we daar 2 maandelijks vooruit incasseren. De wijziging gaat daar in per 1 augustus.

Op dit moment ontvang ik een korting. Blijf ik deze ontvangen?
Als je op dit moment een korting ontvangt op je abonnement, dan blijf je deze korting uiteraard houden tot de afgesproken einddatum.

Gaan de wijzigingen automatisch in?
Ja. Wij zorgen dat je abonnement op 1 juli of 1 augustus 2021 automatisch wordt aangepast. Je hoeft verder niets te doen.

Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen?
Dit kan inderdaad. Je kunt altijd kosteloos overstappen naar een ander abonnement. Kijk op kpn.com voor meer informatie.

Wijzigt er verder nog iets? 
Ja. Per 1 juli veranderen ook de algemene voorwaarden. Voor alle klanten die na 1 december 2020 een abonnement hebben afgesloten, gelden de nieuwe algemene voorwaarden al. Deze gaan vanaf 1 juli 2021 ook gelden voor de bestaande Internet klanten en vanaf 1 augustus ook voor de Vaste Telefonie klanten.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

240 reacties

Reputatie 7

Per 1 augustus worden alle vaste telefonie abonnementen (PSTN) €1 duurder. 

Ik neem aan dat hier alleen de "echte" PSTN aansluitingen bedoeld worden en niet de telefoon optie bij een Internet (en TV) abonnement. Klopt dat?

Reputatie 7
Badge +25

Per 1 augustus worden alle vaste telefonie abonnementen (PSTN) €1 duurder. 

Ik neem aan dat hier alleen de "echte" PSTN aansluitingen bedoeld worden en niet de telefoon optie bij een Internet (en TV) abonnement. Klopt dat?

Correct!

@Paul_  Mijn buurman gaat een contract aan met KPN op 1 juni a.s. Krijgt hij nu ookgelijk een verhoging voor zijn kiezen per 1 juli ?

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_  Mijn buurman gaat een contract aan met KPN op 1 juni a.s. Krijgt hij nu ookgelijk een verhoging voor zijn kiezen per 1 juli ?

De prijswijziging geldt ook voor de buurman. Hij krijgt natuurlijk netjes een e-mail (of brief), maar ik snap wel dat dit vreemd kan overkomen. Een eventuele korting loopt wel uiteraard wel tot de afgesproken einddatum.

Reputatie 7
Badge +16

Zo’n prijsverhoging op internet schiet bij mij toch wel in het verkeerde keelgat onder het mom van kwaliteit waarborgen. Ik vraag al jaren voor een snellere verbinding, maar als ik KPN Netwerk vraag om een glasvezel aansluiting dan mag ik daar €6000 aansluitkosten voor ophoesten.

Ik had die €1,50 extra graag willen betalen voor een mooie glasvezel aansluiting, maar voor die treurig lage bandbreedte via een oud koperlijntje was €1,50 korting meer terecht geweest.

En helaas heeft KPN de boot inmiddels gemist in mijn stad, want Delta Fiber is begonnen met een glasvezelnetwerk en als ik eind van het jaar wordt aangesloten dan vervalt die prijsverhoging voor mij.

Reputatie 7

Zo’n prijsverhoging op internet schiet bij mij toch wel in het verkeerde keelgat onder het mom van kwaliteit waarborgen.

En let dan vooral even op wat ze daarbij als details opgeven.

Weet je dat Cloudflare gratis en voor niets een malwarefilter aan de hele wereld levert?

Welke (extra) versleuteling van e-mail heeft KPN geïntroduceerd zodat alles privé blijft?

Als dat nu de hoogtepunten zijn die op jaarbasis een omzetverhoging van €41,4 miljoen rechtvaardigen, wat staat ons dan nog te wachten?

Reputatie 6
Badge +3

Huuuuhhhhhh ik heb nu 500Mbit/s internet maar kan nu dus prijs/snelheidswise beter voor 1GBit/s gaan? Dit is psychologische oorlogvoering KPN!, :rofl::drooling_face::grin::thinking:

Reputatie 2

We hebben het hier over een bedrijf dat de laatste jaren ongeveer een half miljard netto resultaat uitkeert aan de aandeelhouders per jaar.

De hoofdreden van verhoging is inflatiecorrectie volgens het contract (1,4% in 2020), maar de verhoging is 2,4%. Inflatiecorrectie suggereert ook dat de de prijsstelling kostengerelateerd is… Verder van de waarheid kan het niet liggen aangezien KPN gewoon vraagt wat redelijkerwijs geaccepteerd wordt zonder dat iedereen naar de enige grote andere concurrent overloopt. Die doen overigens precies hetzelfde… prijsafspraken iemand? ACM?

Die extra procent zou voortkomen uit nieuwe/verbeterde diensten die aangeboden worden zoals KPN Veilig. Gebruikt iemand dat? Ik in ieder geval niet.

Daarnaast komen ze met DNSSEC wat wereldwijd gratis door meerdere aanbieders aangeboden wordt. Dit kan je zien als een nieuwe dienst of als een vervanging van oude servers die nu DNS aanbieden. Zou de prijs ook omlaag gaan wanneer die oude servers afgetuigd worden? Ik gebruik beide in ieder geval amper. Zag ik ook nog een verbetering van de mail service die ik ook niet gebruik. In een gezonde markt zou dit allemaal vallen onder innovatie om je diensten interessant te houden tov de concurrentie, maar nu gaat het over de rug van de klanten.

 

Al met al is het gewoon geldklopperij wat ze kunnen maken omdat de concurrentie te klein is in deze markt. En dan heb ik het nog niet eens over de stagnerende werking van KPN op glasvezelaanleg.

Per wanneer is het mogelijk mijn 500Mbit/s abonnement te upgraden naar 1Gbit/s tegen de nieuwe prijs? Op dit moment zie ik tijdens het upgraden nog de oude prijs van € 65,- per maand.

En hoe zit het dan met de Telfort voorwaarden/abbonementsprijzen?


Gaan deze ook omhoog, of blijven jullie je belofte houden die jullie hebben gemaakt op “28 augustus 2020”

Ook alvast een Archive link indien jullie bedeken het topic te kunnen verwijderen in de hoop dat mensen die belofte vergeten.

https://web.archive.org/web/20210503103336/https://forum.kpn.com/uitleg-over-het-forum-nieuws-3/telfort-thuis-wordt-kpn-thuis-507752

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @darknessblade 

Ik neem aan dat Telfort ook (jaarlijkse?) prijsstijgingen in de voorwaarden had staan.
KPN zal zich dan ook daar aan houden :joy:
Ik denk niet dat de TFT prijzen tot St-Juttemis hetzelfde zullen blijven.

Reputatie 7
Badge +28

@Hanna_ @Paul_ 

Wil één van jullie zo vriendelijk zijn om dit overzicht van KPN Hussel te updaten naar de situatie per 1-8-2021? 

 

Reputatie 3
Badge +1

Beste KPN medewerker / moderator,

 

Ik ontvang graag een PB met uitgebreid specificatie wat dit voor mij persoonlijk gaat betekenen. Zodat ik kan inschatten of dit in mijn voordeel is of niet, zodoende tijd genoeg heb om eventueel een over te stap te doen.

Reputatie 1

Ik ben van nature geen klager, maar nu moet me toch iets van het hart.…

Waarom moet ik meebetalen aan de uitrol van glasvezel terwijl ik al jaren op het “koper” ben aangesloten? Ik heb maximaal 20Mbit/s en dat verandert nooit. Heel vaak krijg ik een sms van KPN dat men werkzaamheden gaat verrichten om het netwerk te verbeteren maar de snelheid gaat nooit omhoog. Het ziet er niet naar uit dat dit ooit verandert. Op Texel waar ik woon ligt wel glasvezel maar dat is van een lokale aanbieder. Aansluiten kost een hele hoop en ik wil niet weg bij KPN want ik ben over het algemeen best tevreden over de service. 
Maar voor iets meebetalen waar ik nooit profijt van zal hebben is een gotspe. Als KPN hier iets gaat doen aan het kopernetwerk en als daardoor mijn snelheid verhoogt ben ik best bereid om meer te betalen. Ik zie het overigens niet gebeuren.

De mededeling dat de klanten keurig geïnformeerd gaan worden is niet meer dan logisch. Toch (ik ben nu toch bezig) zag ik op mijn laatste factuur dat het maandbedrag verhoogd was met zo’n 10€! Wat bleek? Pluspakket niet meer gratis! Bericht hierover gehad? Absoluut niet. Ik heb KPN compleet, jarenlang een gratis pluspakket en nu moet ik er voor betalen. Abonnementen nooit veranderd, geen Hussel gedoe (wat een naam overigens). Klantenservicemedewerker had moeite om mijn vraag te beantwoorden maar het pluspakket zou weer gratis worden en de 10€ wordt gecrediteerd op de volgende factuur. Ik ben benieuwd….het is toch 120€ per jaar! En zonder dat ik hierover ben ingelicht.
Op dit forum wordt overigens vaker geklaagd dat men ineens moet gaan betalen voor het pluspakket.

Zo, genoeg geklaagd. Dus KPN, doe iets aan mijn koperaansluiting, maak het sneller. Heb ik in ieder geval ook iets voor de prijsverhoging die op 1 juli ingaat. 

 

Reputatie 1

Per wanneer kunnen we overschakelen van 500 Mbps naar 1Gbps voor 57,50 euro per maand? We hebben nu 500 Mbps, maar voor die 90 cent extra onder de streep is 1Gbps natuurlijk wel aantrekkelijk. 
 

65 euro per maand was ons te duur, maar 57,50 is een prima prijs voor 1Gbps. Dus laat maar komen. Zou mooi zijn als je het eerder kan bestellen voor die prijs en dan per 1 juli de snelheid krijgen. Dat is immers ook de datum dat jullie voor het eerst de prijsverhoging doorvoeren. :-))

Reputatie 7

Per wanneer kunnen we overschakelen van 500 Mbps naar 1Gbps voor 57,50 euro per maand? We hebben nu 500 Mbps, maar voor die 90 cent extra onder de streep is 1Gbps natuurlijk wel aantrekkelijk. 

Persoonlijk zou ik jouw abonnement terugzetten naar 200Mbps.

Alleen als je een zeer fervent en fanatiek gamer bent of iemand die enorm veel download heeft 500Mbps danwel 1Gbps misschien enige meerwaarde. In alle andere gevallen is elke euro de je er extra aan uitgeeft mijns inziens absoluut weggegooid geld. 

Reputatie 1

Per wanneer kunnen we overschakelen van 500 Mbps naar 1Gbps voor 57,50 euro per maand? We hebben nu 500 Mbps, maar voor die 90 cent extra onder de streep is 1Gbps natuurlijk wel aantrekkelijk. 

Persoonlijk zou ik jouw abonnement terugzetten naar 200Mbps.

Alleen als je een zeer fervent en fanatiek gamer bent of iemand die enorm veel download heeft 500Mbps danwel 1Gbps misschien enige meerwaarde. In alle andere gevallen is elke euro de je er extra aan uitgeeft mijns inziens absoluut weggegooid geld. 

Dank dat je meedenkt. Maar ik ben inderdaad iemand die veel downloadt. Ik heb een radiostudio thuis en dat kost data. Mijn vader heeft ook nog eens 12 tuners tegelijkertijd aanstaan die allemaal geluid in hoge bitrate streamen. In het verleden hebben al meerdere providers gevraagd waarom er zoveel data loopt. :-))

Reputatie 7
Badge +21

Beste KPN medewerker / moderator,

Ik ontvang graag een PB met uitgebreid specificatie wat dit voor mij persoonlijk gaat betekenen. Zodat ik kan inschatten of dit in mijn voordeel is of niet, zodoende tijd genoeg heb om eventueel een over te stap te doen.

@mAiden , het aangekondigde bericht komt eraan. Ik heb zojuist mijn informatiemail ontvangen.

Reputatie 7
Badge +30

Per wanneer is het mogelijk mijn 500Mbit/s abonnement te upgraden naar 1Gbit/s tegen de nieuwe prijs? Op dit moment zie ik tijdens het upgraden nog de oude prijs van € 65,- per maand.

Per wanneer kunnen we overschakelen van 500 Mbps naar 1Gbps voor 57,50 euro per maand? We hebben nu 500 Mbps, maar voor die 90 cent extra onder de streep is 1Gbps natuurlijk wel aantrekkelijk. 
 

65 euro per maand was ons te duur, maar 57,50 is een prima prijs voor 1Gbps. Dus laat maar komen. Zou mooi zijn als je het eerder kan bestellen voor die prijs en dan per 1 juli de snelheid krijgen. Dat is immers ook de datum dat jullie voor het eerst de prijsverhoging doorvoeren. :-))

@JRJN@Dennisnet: zoals ook in het startbericht aangegeven gaan de nieuwe prijzen per 1 juli in. Je kunt dan ook vanaf die datum in je MijnKPN je abonnement aanpassen naar 1GB voor die prijs.

 

En hoe zit het dan met de Telfort voorwaarden/abbonementsprijzen?


Gaan deze ook omhoog, of blijven jullie je belofte houden die jullie hebben gemaakt op “28 augustus 2020”

Ook alvast een Archive link indien jullie bedeken het topic te kunnen verwijderen in de hoop dat mensen die belofte vergeten.

https://web.archive.org/web/20210503103336/https://forum.kpn.com/uitleg-over-het-forum-nieuws-3/telfort-thuis-wordt-kpn-thuis-507752

Telfort bestaat niet meer, @darknessblade, jullie zijn KPN nu. En het feit dat veel van jullie nog steeds het pakket hebben zoals jullie dat bij Telfort hadden, wil niet zeggen dat je dan niet meegaat in de jaarlijkse prijswijzigingen van KPN. Dus ook voor jullie zal de abonnementsprijs omhoog gaan. Je krijgt deze maand een e-mail of brief met specifieke informatie voor jouw abonnement. 

Tevens verwijderen we hier geen topics tenzij het overduidelijk spam is, of dubbel geplaatst.

 

@Hanna_ @Paul_ 

Wil één van jullie zo vriendelijk zijn om dit overzicht van KPN Hussel te updaten naar de situatie per 1-8-2021? 

<afbeelding>

Dergelijke overzichten worden aangepast op de datum dat de nieuwe prijzen ingaan. 

 

Beste KPN medewerker / moderator,

Ik ontvang graag een PB met uitgebreid specificatie wat dit voor mij persoonlijk gaat betekenen. Zodat ik kan inschatten of dit in mijn voordeel is of niet, zodoende tijd genoeg heb om eventueel een over te stap te doen.

Je krijgt deze maand een e-mail of brief met specifieke informatie voor jouw abonnement, @mAiden.  

 

Waarom moet ik meebetalen aan de uitrol van glasvezel terwijl ik al jaren op het “koper” ben aangesloten? Ik heb maximaal 20Mbit/s en dat verandert nooit. Heel vaak krijg ik een sms van KPN dat men werkzaamheden gaat verrichten om het netwerk te verbeteren maar de snelheid gaat nooit omhoog. Het ziet er niet naar uit dat dit ooit verandert. 

De mededeling dat de klanten keurig geïnformeerd gaan worden is niet meer dan logisch. Toch (ik ben nu toch bezig) zag ik op mijn laatste factuur dat het maandbedrag verhoogd was met zo’n 10€! Wat bleek? Pluspakket niet meer gratis! Bericht hierover gehad? Absoluut niet.

Zeg nooit, nooit, @MTX. We doen ons uiterste best om overal de bandbreedte omhoog te krijgen. Idealiter met glas, en als dat toch niet lukt door koperverbeteringen. Sommige plekken zijn echter heel lastig, zoals de eilanden, dus garanties zijn helaas niet te geven. Het is dan verder een beetje het idee van gedeelde lasten. Zoiets als dat mijn belasting ook gebruikt wordt voor dingen waar ik zelf geen gebruik van kan maken. 

Wat betreft dat Pluspakket echter, dat is een foutje. Bij een groep klanten is door een systeemglitch per abuis de Compleetkorting uitgezet. Geen zorgen, dat wordt deze maand hersteld, en teveel betaalde kosten krijg je dan ook weer terug. 

Reputatie 7
Badge +28

@Erik_

Dit overzicht komt uit het topic van Paul wat hij gemaakt heeft bij de start van KPN Hussel in oktober 2019. Aangezien ik dit schema meerdere malen per week gebruik in antwoorden naar andere klanten, zou ik graag een bijgewerkt overzicht willen zien met de prijzen per 1-7-2021/1-8-2021. 

Dus daarom nogmaals een verzoek aan @Paul_ of één van de andere moderators om dit schema alvast te tonen met de komende prijzen.

 

Reputatie 1

Dank Erik, voor je antwoord. Ik begrijp je en je hebt vwb belasting betalen wel een punt. Over belasting betalen zal ik nooit klagen hoor. Toch blijft het wat zuur. Overal glasvezel uitrollen maar koper blijft achter hier op Texel...enfin, genoeg geklaagd. 
Prettige dag gewenst.

 

Reputatie 7
Badge +25

@Erik_

Dit overzicht komt uit het topic van Paul wat hij gemaakt heeft bij de start van KPN Hussel in oktober 2019. Aangezien ik dit schema meerdere malen per week gebruik in antwoorden naar andere klanten, zou ik graag een bijgewerkt overzicht willen zien met de prijzen per 1-7-2021/1-8-2021. 

Dus daarom nogmaals een verzoek aan @Paul_ of één van de andere moderators om dit schema alvast te tonen met de komende prijzen.

 

Hey Noordzee. Dat heb ik niet niet zelf gemaakt hoor. 😉 Is iets wat gemaakt is vanuit marketing. Ik zal voor je kijken of ik een vergelijkbaar iets kan vinden, maar heb niet gelijk zoiets volgens mij. Ik kom hier op terug (even buiten dit topic om).

Badge +12

Per wanneer kunnen we overschakelen van 500 Mbps naar 1Gbps voor 57,50 euro per maand? We hebben nu 500 Mbps, maar voor die 90 cent extra onder de streep is 1Gbps natuurlijk wel aantrekkelijk. 

Persoonlijk zou ik jouw abonnement terugzetten naar 200Mbps.

Alleen als je een zeer fervent en fanatiek gamer bent of iemand die enorm veel download heeft 500Mbps danwel 1Gbps misschien enige meerwaarde. In alle andere gevallen is elke euro de je er extra aan uitgeeft mijns inziens absoluut weggegooid geld. 

En daar zit juist de winst voor KPN. Een groot gedeelte van de klanten zullen verhogen naar 1Gbps omdat het maar €0,90 is. Ze beseffen echter niet dat ze het helemaal niet nodig hebben of dat überhaupt de apparatuur in huis dat wel aan kan.  En per klant steken ze dan toch mooi €0,90 extra in hun zakken. Zijn de aandeelhouders ook weer tevreden toch? ;-)

Reputatie 7

En daar zit juist de winst voor KPN. Een groot gedeelte van de klanten zullen verhogen naar 1Gbps omdat het maar €0,90 is. Ze beseffen echter niet dat ze het helemaal niet nodig hebben …

 

Precies, opnieuw een marketing machine die op volle toeren draait om zoveel mogelijk geld uit de onwetende abonnee te persen zonder daarbij de abonnee goed voor te lichten.

Dat is waarom ik altijd zal blijven reageren op dergelijke berichten..

Badge +12

En daar zit juist de winst voor KPN. Een groot gedeelte van de klanten zullen verhogen naar 1Gbps omdat het maar €0,90 is. Ze beseffen echter niet dat ze het helemaal niet nodig hebben …

 

Precies, opnieuw een marketing machine die op volle toeren draait om zoveel mogelijk geld uit de ontwetende abonnee te persen zonder daarbij de abonnee goed voor te lichten.

Dat is waarom ik altijd zal blijven reageren op dergelijke berichten..

Ook zeker blijven doen.