Prijswijzigingen bestaande abonnementen per 1 juli 2017

Reputatie 7
Badge +22
Op 1 juli 2017 wijzigen de maandbedragen van de bestaande abonnementen (Internet, Alles-in-1, Digitenne en Vast bellen) en wijzigen de beltarieven van VoIP en bellen naar het buitenland. In dit topic lees je er meer over.

Prijswijzigingen bestaande abonnementen

Ook de prijs van een extra tv-ontvanger gaat veranderen. Dit kan een iTV of een Digitenne tv-ontvanger (of insteekkaart) zijn. Je kunt op de factuur zien of je gebruik maakt van een extra betaalde tv-ontvanger.

Beltarieven

Heb je telefonie in een Alles-in-1 of Internet+Bellen abonnement? De tarieven voor bellen naar vast en mobiele nummers in Nederland wijzigen per 1 juli buiten de BelOnbeperkt periode.

Vast Bellen thuis

Er gaan ook tariefwijzigingen plaatsvinden bij PSTN en ISDN. Deze gaan in per 1 augustus. De tarieven wijzigen niet voor BelBudget.

Belbasis

Belvrij abonnementen

Wijziging tarieven buitenland

Door een versimpeling van de tariefzones wijzigen ook de tarieven voor bellen naar het buitenland. Voor compleet overzicht kan je hier terecht: Tarieven bellen naar het buitenland(PDF).

De nieuwe internet- en tv-abonnementen per 1 juli 2017
Zenderwijzigingen per juli 2017

Een overzicht van alle wijzigingen vind je hier: kpn.com/2017wijziging

Als je vragen hebt, stel ze dan gerust hieronder!

194 reacties

Reputatie 7
Bellen wordt 12 cent per gesprek? Kun je dan voor 11 cent starttarief en 12 cent gesprek zolang bellen als je wilt? Klopt dat wel in bovenstaande?
Reputatie 1
Zo te lezen wordt het aardig duurder en daar krijgen we minder zenders voor en geen Spottify meer.

Ik betaal nu € 65,-- per maand.
€ 62,50 Standaaard (het middelste packet).
€ 2,50 (zolang mijn abonnement loopt) 100 - 10
Ik heb glasvezel FTTH
Gratis pluspakket i.v.m. compleet.

Hoeveel gaat dit straks worden?

Pluspakket heeft steeds minder zenders, erg jammer.
Duitse kanalen nog steeds in SD.
Reputatie 7
Badge +22
PeterG schreef:

Bellen wordt 12 cent per gesprek? Kun je dan voor 11 cent starttarief en 12 cent gesprek zolang bellen als je wilt? Klopt dat wel in bovenstaande?

Goed gezien. Ik denk dat dat niet klopt. Het moet 12 cent per minuut(i.p.v. per gesprek) zijn lijkt me. Ik check het voor de zekerheid en pas het zo nodig aan!
Reputatie 2
Paul_ schreef:

PeterG schreef:

Goed gezien. Ik denk dat dat niet klopt. Het moet 12 cent per minuut(i.p.v. per gesprek) zijn lijkt me. Ik check het voor de zekerheid en pas het zo nodig aan!

Ja ... zo kan ik het ook.......
Dat had ik ook gezien en vond het een pracht aanbod.
Dus je moet nu nog een keer een wijziging gaan publiceren. Het LIJKT MIJ wel GOED
Reputatie 7
Badge +16
Ik betaal al meer dan 100 euro per maand! Vindt het echt absurd dat we nog meer moeten gaan betalen! Echt absurd!
Reputatie 5
Komt hier de jaarlijkse inflatiecorrectie straks nog bovenop?
Hmm van 69 euro naar 71,50 (1 euro voor huur kastje en 1.50 voor instap) zonder dat ik er wat voor terug krijg.
Gaan we maar gewoon het 2e kastje inleveren en in het zeldzame geval dat ik boven TV wil kijken het kastje meenemen van beneden 🙂
Van 4 naar 5 euro is toch 25% verhoging.

Heb nu instap met 500/500, misschien die ook maar terugbrengen naar 100/100.

KPN dit zijn altijd mooie momenten om ook kritisch te kijken naar wat ik nodig heb en wat er van af te halen. Bedankt 😉
De internetsnelheid wordt bij Alles-in-1 Standaard verhoogd van 60/6 naar 80/8. Leuk! Maar wat heb je hier aan als je al betaald voor 500/500? Worden de extra snelheden nu goedkoper?
Damonnk schreef:

Hmm van 69 euro naar 71,50 (1 euro voor huur kastje en 1.50 voor instap) zonder dat ik er wat voor terug krijg.
Gaan we maar gewoon het 2e kastje inleveren en in het zeldzame geval dat ik boven TV wil kijken het kastje meenemen van beneden 🙂
Van 4 naar 5 euro is toch 25% verhoging.

Heb nu instap met 500/500, misschien die ook maar terugbrengen naar 100/100.

KPN dit zijn altijd mooie momenten om ook kritisch te kijken naar wat ik nodig heb en wat er van af te halen. Bedankt ;-)

Zo denk ik er ook over. KPN is al niet erg goedkoop, maar sinds ik (nu anderhalf jaar) abonnee ben zijn er al 2 prijsverhogingen doorgevoerd. Als het nu weer duurder wordt, zonder dat daar iets tegenover staat, dan ga ik ook even totaal heroverwegen of ik nog wel bij de juiste provider zit.

Maar wat ik nog veel erger vind, is dat er nu een heleboel nauwelijks begrijpbare informatie ergens in een persbericht gepropt wordt, terwijl de klanten nog niet eens geinformeerd zijn. Wat betekent dit nu voor mij? Ik heb nu:

Pakket

Alles-in-1 Instap

Tv opties

Pluspakket
Kidspakket
Opnemen Pakket
HD tv-ontvanger - gratis

Overig

KPN Compleet - Gratis Onderling Bellen
Vast telefoonnummer - gratis
KPN UP - gratis
Sneller Internet 500/500

Hoeveel van deze zaken worden er nou duurder en wat komt er te vervallen? En dan natuurlijk de hamvraag: waar zit mijn vooruitgang dan? Als het gewoon weer een kwestie van meer betalen voor minder is, dan ga ik zeker ook snoeien in wat ik afneem of misschien wel overstappen. Dat laatste hangt natuurlijk af van het aanbod van de concurrentie.
Ik zou voor glasvezel tussen de 100M(7,50 euro) en 500M(17,50 euro) ook erg graag een 200 of 250 zien.
En dit dan voor bijvoorbeeld 12,50.
Reputatie 2
Damonnk schreef:

Ik zou voor glasvezel tussen de 100M(7,50 euro) en 500M(17,50 euro) ook erg graag een 200 of 250 zien.
En dit dan voor bijvoorbeeld 12,50.

500/500 kost al € 12,50 en dan wil je voor het zelfde geld 200 a 250 Mbit ? 😮
maar als er een door KPN gecreëerde technische beperking is waardoor KPN de snelheid niet kan verhogen...krijgt men dan nog steeds de prijsverhoging? want das gewoon niet eerlijk namelijk?!

KPN kiest er voor om geen VDSL aan te leggen hier....of FTTH mogelijkheden.....dan is 40mbit dus niet mogelijk...maar wel voor de instap internet 39 moeten gaan betalen!! stelletje dieven!
op mijn adres is het max haalbare 20mbit/s, eerstvolgende upgrade naar 40mbit is medio volgend jaar.
hoe verantwoordt u deze verhoging?
dit is alvast een reden om weg te gaan bij KPN.
Vraag me af hoe ze dat willen doen met onze VDSL Bonded verbinding....
Heb een 60/6 abo (Standaard) waar ze nog net een 52 profiel op kunnen zetten. Effectief is deze maar =/- 4o.
FPI (https://netco-fpi-info.fourstack.nl/) zegt dat ik 82 zou moeten kunnen halen, maar dat is de feitelijke snelheid die in de centrale welke overigens nog geen km van ons huis staat. op de lijn staat. Wat dus niet feitelijk klopt. Overigens verkondigd men wel aan de voorkant bij KPN deze onhaalbare snelheden aan de consument die daarop beslissen voor welke aanbieder men zal gaan.
Dus 80/8?... Het zal mij benieuwen hoe men dat wil doen, en of KPN dat waar gaat maken.
Lekker klantvriendelijk wederom deze prijsverhoging...

Op mijn huidige adres/postcode (stad Utrecht) krijgt kpn het bij lange na niet voor elkaar om de snelheid te behalen. Hierdoor bestaat er al geen mogelijkheid om bijvoorbeeld tv te kijken op HD-kwaliteit.

Ik betaal dus al te veel voor mijn alles in 1 pakket aangezien de extra bij "mindere" pakketten niet voordeliger zijn.

Het wordt dus toch steeds interessanter om over te stappen naar ZIggo, aangezien daar de buren lyrisch over zijn in vergelijking met KPN in onze wijk.
Vraag aan KPN: door deze prijswijziging, kunnen ook mobiele abbonementen opgezegd gaan worden?
Reputatie 5
Badge +2
Jochem B schreef:

Vraag aan KPN: door deze prijswijziging, kunnen ook mobiele abbonementen opgezegd gaan worden?

Nee. Er verandert niets aan de voorwaarden voor je lopende mobiele abonnement, dus kan je ook niet opzeggen.
Dus in de afgelopen paar jaar is mijn abonnement al verscheidene keren van prijs verhoogt, terwijl er geen enkele investering in de infrastructuur is geweest. Zit vast op maximaal 4Mbit en dit soort verhogingen maken dan natuurlijk niks uit. Toch maar weer eens gaan kijken bij de concurrent. Ook leuk dat digitenne, waarvoor hetzelfde geld ook weer stijgt in prijs.
Hoooooo wacht ff hoor!

Vorig jaar toen ik mijn abonnement afsloot zou ik € 60,- per maand gaan betalen, toen werd het € 62,50 per maand en ging ook nog eens HBO eraf. Dat ging naar Ziggo over.
En nu gaan we € 65,- per maand betalen...? 5 euro duurder in een jaar tijd! Wow....
Ook reden voor mij om de balans op te maken.

Heb een telefoon abonnement bij tele2 en die loopt in december af en dan zoek ik een sim only alternatief maar daarin is KPN te duur ook al krijg je dan compleet pakket. De voordelen die je er daar bij krijgt maakt het nog niet goedkoper dan een sim only bij een goedkopere provider (heb een geen grote bundels nodig) gebruik het amper. terwijl ik 28 ben voel ik mij vaak van een oudere generatie.

Daarbij heb ik thuis alles in 1 instap met 1 hd ontvanger en sportify 500/500 voor 67,50 die loopt sowieso in maand 6 af dus ik kon al bij kpn weg voor de wijziging. Het liefste zou ik gewoon weer de boel gescheiden hebben dus TV bij ziggo (zonder kastje) dus met een TV die voorheen ook via ziggo werkte met een smartcard. (weet niet of dit nog kan) de prijs daarvan zou vast meevallen. En dan een apart internet via glasvezel puur voor 500/500.

Ik denk dat ik genoeg te puzzelen heb maar dat het niet in het voordeel van KPN zal uitvallen. (doe er je voordeel mee..) je aandeelhouders zijn belangrijk maar je klanten nog veel belangrijker.
Reputatie 4
Badge +2
Dus 4 euro per maand erbij terwijl de snelheid voor mij gelijk blijft. Ik heb in het buitengebied niets aan een verhoging van 20 naar 40 MBit/s als ik nu de 20 Mbits/s al niet eens haal.

Vorige week de eerste informatie binnengekregen voor glasvezel buitenaf (https://www.glasvezelbuitenaf.nl/).

Nu maar hopen dat meer dan 50% zich inschrijft en dan zo snel mogelijk internet van KPN gedag zeggen.
Vind je de KPN beltarieven te hoog?
Overweeg dan over te stappen op VoIP bellen met een gratis app op je mobile telefoon, dan bel je (overal waar je WIFI hebt) ook vier maanden gratis naar alle vaste nummers. KPN internet kun je gewoon houden natuurlijk.
Bel je veel naar het buitenland, zoek dan een VoIP-provider die voor jouw bestemming het voordeligst is.
VoIP providers rekenen doorgaans geen starttarief.

*Admin: link verwijderd i.v.m. huisregels
Prijsstijging van 4%, uitgekleed pluspakket, minder regionale zenders.
Eind vorig jaar de keuze gemaakt voor KPN, mede door de voordelen van KPN Compleet.
Nu mag ik dus mijn alles in een opzeggen. Dus niet meer Compleet( geen dubbele data en minuten meer, geen 5€ korting)
De op de site van KPN voorgeschotelde paketten, diensten en tarieven waren in mijn geval gebasseerd op het Compleet zijn..
Ik neem dus aan dat ik mijn mobiele contract wat voor de keuze voor KPN van doorslaggevende waarde is geweest ook gewoon kan ontbinden.
Het maakte immers deel uit van KPN Compleet.
Reputatie 2
Weer al prijsverhoging en veranderingen, allemaal leuk en aardig KPN maar zorg dan ook dat ik een v10 modem krijg ipv van een oude V8 die jullie me vorig jaar stuurden terwijl de nieuwe v10 toen al uit was.
Reputatie 7
Badge +16
Prawo schreef:

Overweeg dan over te stappen op VoIP bellen met een gratis app op je mobile telefoon, dan bel je (overal waar je WIFI hebt) ook vier maanden gratis naar alle vaste nummers. KPN internet kun je gewoon houden natuurlijk.
Bel je veel naar het buitenland, zoek dan een VoIP-provider die voor jouw bestemming het voordeligst is.

Dit bericht is ook naar mijn Privébericht gestuurd! 😠
DennisSchreve schreef:

Prawo schreef:

Dit bericht is ook naar mijn Privébericht gestuurd! :@

Ik ook inclusief een link naar NLE en dat het voordeliger zou zijn. Niet heel netjes Prawo

Reageer