Prijswijzigingen bestaande abonnementen per 1 juli 2017

Toon eerste bericht

194 reacties

Reputatie 7
Ik zeg altijd (niet alleen t.o.v. KPN trouwens): "gratis bij de prijs inbegrepen".
Gratis opties bij aanschaf van een auto. Ja duh...
Reputatie 7
...kunt u mij vertellen hoe ik het contact kan laten ontbinden? https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen.htm
Mensen mensen mensen.

Voor de HUIDIGE KLANTEN blijft alles qua prijs gelijk!
Hoi KPN,

Ik heb alles in 1 standaard en betaal nu 62,50 ik haal nu al geen 60 mbit, maar +/- 40 Ik moet nu meer gaan betalen voor iets wat in mijn geval niet mogelijk is en dus nadelig is. Kunt u mij vertellen of ik zonder bijkomende kosten mijn abonnement vroegtijdig kan opzeggen?

Groet Jan

Waarom? Voor de huidige klanten blijft de prijs en pakket gelijk (op wat zenders na)
Abonnement gaat omhoog van €35,- naar €39,- en dan maar 6,6 Mbps binnen krijgen? Een schande. Laten zij eerst eens werken aan een fatsoenlijke internetsnelheid. We zijn gebonden hieraan daar een andere provider geen optie is.
En nog steeds geen woord over het vervallen van de EU roaming kosten per medio JUNI. Proberen ze ons nu voor de gek te houden of ...
Reputatie 7
Mensen mensen mensen.

Behalve natuurlijk de prijsstijging van €2,50 per maand.
Badge
Ik houd het fijn kort:

Bye bye...zwaai zwaai KPN!
Badge
Mensen mensen mensen.

Behalve natuurlijk de prijsstijging van €2,50 per maand.

Dat had Wesley even over het hoofd gezien 😃
Reputatie 6
Badge +10
Ik heb nu alles-in-één Standaard met 100/10 en allerlei voordelen ivm compleet zoals Spptify en Foxsports. Als ik nu terug ga naar Alles-in-één Instap krijg ik dan 80/8 en veranderd er dan verder niets (behalve kleine prijswijzigingen) of kom ik dan in de 'nieuwe paketten' terecht? Want dat zou betekenen dat ik ga betalen voor oa Spotify. Terug van 100/10 naar 80/8 os wel te doen lijkt me.
Reputatie 2
Badge
Ik vind persoonlijk de kosten voor bellen wel idioot hoog worden
12 cent start 12 cent de tik (minuut) Volgens mij zijn de kosten voor VIOP lang zo hoog niet... moet dit iets financieren of zo ?
Reputatie 7
Als ik nu terug ga naar Alles-in-één Instap krijg ik dan 80/8...Nee, dan krijg je 40/4 immers instap gaat van 20/2 naar 40/4.
Reputatie 7
Ik vind persoonlijk de kosten voor bellen wel idioot hoog worden
12 cent start 12 cent de tik (minuut) Volgens mij zijn de kosten voor VIOP lang zo hoog niet... moet dit iets financieren of zo ?
Dat is waarom ik via CheapConnect bel. Geen starttarief en een gesprekstarief van 2,38 cent per minuut.
Reputatie 6
Badge +10
Als ik nu terug ga naar Alles-in-één Instap krijg ik dan 80/8...Nee, dan krijg je 40/4 immers instap gaat van 20/2 naar 40/4.

O ja..tuurlijk..my bad. Maar de 100/10 kan er dus wel vanaf? 80/8 scheelt weer €2,50
Reputatie 2
Badge +3
KPN heeft de kop een beetje kapot??
Ik heb Alles in 1 standaard, met pluspakket, 500/500 glasvezelverhoging en maak actief gebruik van Spotify.
Hiervoor betaal ik €75 per maand

De nieuwe situatie zou zijn
Alles in 1 standaard €59
Vast bellen €1
Pluspakket €0 (KPN compleet)
Spotify €10
500/500 glas €17.50
= €87.50

geen €2.50 maar €12.50 per maand meer ...
Prijsverhoging van 16,67%? KPN doet het gewoon

Ben erg blij dat ik niet in het nieuwe contract gedwongen wordt, maar zal oriënterende mensen geen KPN meer gaan adviseren.
KPN heeft de kop een beetje kapot??
Ik heb Alles in 1 standaard, met pluspakket, 500/500 glasvezelverhoging en maak actief gebruik van Spotify.
Hiervoor betaal ik €75 per maand

De nieuwe situatie zou zijn
Alles in 1 standaard €59
Vast bellen €1
Pluspakket €0 (KPN compleet)
Spotify €10
500/500 glas €17.50
= €87.50

geen €2.50 maar €12.50 per maand meer ...
Prijsverhoging van 16,67%? KPN doet het gewoon

Ben erg blij dat ik niet in het nieuwe contract gedwongen wordt, maar zal oriënterende mensen geen KPN meer gaan adviseren.

Spotify hou je gewoon. Alleen de prijs gaat 2,50 omhoog. Meer niet
Ik vind de communicatie over wat er wijzigt voor bestaande klanten wat gebrekkig. Vragen die ik heb zijn:
- Blijft spotify gewoon "gratis" inbegrepen als je je contract laat doorlopen?
- Veranderd er iets aan de voordeel van KPN Compleet?

Wat ik maar even aanneem is dat de ontvangers die je gratis kreeg ook gratis blijven en dat het vaste telefoonnummer gratis blijft
Reputatie 2
Badge +3

Spotify hou je gewoon. Alleen de prijs gaat 2,50 omhoog. Meer niet

Dat zeg ik toch ook?

Ik was enkel een situatie aan het uitstippelen tussen 'mijn' contract en bijvoorbeeld het contract van mijn buurman die vanaf augustus kan overstappen naar KPN.
Dat gaat hij nu echt niet meer doen.
Reputatie 3
Badge +2
Totaal belachelijk is dit.

Iedereen die nu 1 of misschien wel 5 Mbit haalt gaat dus ook 39 euro betalen en krijgt geen kilobitje meer snelheid. Terwijl KPN al jaren weigert om maar 1 cent te investeren in de buitengebieden maar wel telkens de prijzen verhoogt.

Bye bye KPN!
Het is wel heel erg, maar ik zie nu pas dat mijn glasvezelaansluiting asynchroon is geworden. Ik vond 'm al wat traag met uploaden en moest nog eens uitzoeken waarom dat was.. Daarom dus.. Tjonge.. Zo opgeteld is mijn contract door de jaren heen langzaam uitgekleed en de prijs langzaam verhoogd.. Tijd voor een heroriëntatie.. Toch handig dit soort wijzigingen, wordt je daar weer eens tot aangezet...
Ik vind de communicatie over wat er wijzigt voor bestaande klanten wat gebrekkig. Vragen die ik heb zijn:

Wat ik maar even aanneem is dat de ontvangers die je gratis kreeg ook gratis blijven en dat het vaste telefoonnummer gratis blijft

Ja
Ja

Kastjes blijven gewoon 4 euro per maand kosten

Ja
Ja

Kastjes blijven gewoon 4 euro per maand kosten

Ik denk dat je iets te snel geantwoord hebt., tenzij je weet wat er veranderd aan KPN Compleet... ;-)

In het starttopic staat dat extra kastjes 5 euro worden. Nu staat op mijn factuur 2 kastjes @ 4 euro met elk 4 euro korting. Netto gratis dus. Wat ik aanneem is dat ze straks op de factuur komen te staan voor 5 euro met 5 euro korting, maar misschien heb je meer informatie dan ik.
Voor mij betreft het een verhoging van ongeveer 4% (€ 2,50), wat voor mij te overzien blijft. Aan Spotify verandert niets, dat blijf ik houden. Het wordt pas echt een probleem als ik een andere aanbieder ga zoeken en na een tijd toch weer terug wil naar KPN. Dan betaal ik de hoofdprijs. Dus het eventueel overstappen is iets waar je goed over moet nadenken. Ik zou in ieder geval op de prijsverhogingen wachten van de andere aanbieders (Ziggo, juli).
Reputatie 2
Grappig (maar niet heus), Ik heb pas 4 dagen Alles-in-1 Standaard en krijg nu al te maken met een prijsverhoging van 4%? Dat werd er niet bij vermeld toen ik een maand geleden ja zei. Niet dat me dat weerhouden zou hebben, maar enige transparantie was wel netjes geweest.
Reputatie 7
Badge +28
Zo te lezen wordt het aardig duurder en daar krijgen we minder zenders voor en geen Spottify meer.

Ik betaal nu € 65,-- per maand.
[...]
Hoeveel gaat dit straks worden?

Alles-in-1 Standaard kost straks € 2,50 meer per maand. De pakketopties en de voordelen die je nu ontvangt blijven hetzelfde.

Komt hier de jaarlijkse inflatiecorrectie straks nog bovenop?
Alleen BelBudget heeft dit jaar een inflatiecorrectie.

De internetsnelheid wordt bij Alles-in-1 Standaard verhoogd van 60/6 naar 80/8. Leuk! Maar wat heb je hier aan als je al betaald voor 500/500? Worden de extra snelheden nu goedkoper?
Nee, alle wijzigingen staan in het startbericht.

Maar wat ik nog veel erger vind, is dat er nu een heleboel nauwelijks begrijpbare informatie ergens in een persbericht gepropt wordt, terwijl de klanten nog niet eens geinformeerd zijn. Wat betekent dit nu voor mij? Ik heb nu:

Pakket
Alles-in-1 Instap

Je wordt nog geïnformeerd over de wijziging per mail, of indien nodig per brief (als we geen correct e-mailadres hebben). We proberen zo weinig mogelijk tijd tussen het persbericht en deze communicatie te laten zitten. In week 19 en 20 worden alle internetklanten geïnformeerd over de wijzigingen. Deze week klanten met Digitenne. In jouw geval wordt Alles-in-1 Instap € 1,50 duurder per maand.

op mijn adres is het max haalbare 20mbit/s, eerstvolgende upgrade naar 40mbit is medio volgend jaar.
hoe verantwoordt u deze verhoging?

We werken in het hele land aan upgrades van het netwerk en blijven hier ook in investeren. De tarieven zijn gewijzigd zodat we dit kunnen voortzetten en verder kunnen investeren in onze producten en dienstverlening. Bij upgrades moet rekening gehouden worden met verschillende factoren, zoals apparatuur, verguninngen en hoeveel monteurs we hierop kunnen inzetten. Hierdoor is het mogelijk dat sommige locaties langer moeten wachten dan andere.

Vraag me af hoe ze dat willen doen met onze VDSL Bonded verbinding....
Heb een 60/6 abo (Standaard) waar ze nog net een 52 profiel op kunnen zetten. Effectief is deze maar =/- 4o.

Ik nodig je uit om hier een nieuw topic over te openen, zodat we dit goed kunnen uitzoeken. Dit klinkt alsof vectoring niet actief is.

Vraag aan KPN: door deze prijswijziging, kunnen ook mobiele abbonementen opgezegd gaan worden?
Nee, deze wijziging gaat alleen over de vaste diensten.

Ik neem dus aan dat ik mijn mobiele contract wat voor de keuze voor KPN van doorslaggevende waarde is geweest ook gewoon kan ontbinden.
Het maakte immers deel uit van KPN Compleet.

Ik snap je onvrede maar Compleet maakt geen onderdeel uit van de overeenkomst. Compleet biedt extra voordelen voor klanten die ervoor kiezen meerdere diensten bij ons af te nemen.

Weer al prijsverhoging en veranderingen, allemaal leuk en aardig KPN maar zorg dan ook dat ik een v10 modem krijg ipv van een oude V8 die jullie me vorig jaar stuurden terwijl de nieuwe v10 toen al uit was.
We leveren op dit moment 3 typen Experiaboxen uit die voldoen aan de eisen die we stellen aan een modem/router. Het is niet rendabel om al onze klanten te voorzien van de nieuwste apparatuur, anders ben ik bang dat de abonnementsprijzen een stuk hoger zouden zijn. We bieden wel een Wifi versterker voor een prijs die lager ligt dan vergelijkbare apparatuur.

Deze keer als compensatie een verdubbeling van de abonnementssnelheid die voorlopig niet waar te maken is :(
Dit is jammer om te lezen 😞 Dat is direct het grootste nadeel van de DSL-techniek. Een hoop klanten zullen hier op vooruit gaan, maar er blijft altijd een groep waar de afstand tot de centrale hogere snelheden niet mogelijk maakt. Hopelijk wordt er in de toekomst een straatkast bijgeplaatst waardoor op jouw adres ook hogere snelheden mogelijk worden.

Ik heb nu alles in 1 standaard incl compleet, 100/10 mbps (nu €2,50 extra), vast bellen, spotify, fox sports eredivisie en ziggo sports. Standaard gaat 2,50 omhoog, vast bellen + €1, 2 extra kastjes + €2., Betekent dit dat er niets veranderd behalve dat ik extra ga betalen of ben ik dan spotify en fox ook kwijt? Wat is dus weer terug kan kopen tegen een belachelijke prijs?
Peter en wjb leggen het helemaal goed uit. Bestaande abonnementen blijven doorlopen. Wel geldt hier een prijswijziging voor het abonnement en de TV-ontvangers. Voor Vast Bellen, Spotify en Fox verandert er niets. Bij een toekomstige pakketwijziging na 1 juli heb je wel te maken met de nieuwe abonnementen.

Binnen een jaar bijna 10% duurder uit. Chapeau KPN.
Beetje cryptisch bericht ook, dat van KPN. Wat houdt alles-in-een straks nog in? En welke voordelen van "compleet" worden geschrapt? Ik ben reuze benieuwd. Met mijn huidige 15MB snelheid is er nu al sprake van misleidende marketingkreten. Welk superlatief moet ik straks gebruiken?
Ik mag er van uitgaan dat KPN niet alleen communiceert via persberichten maar elke klant rechtstreeks van de betreffende wijzigingen op de hoogte brengt. Even afwachten dus.

De namen van de nieuwe abonnementen zijn enerzijds gekozen om een duidelijk onderscheid te maken tussen bestaande en nieuwe abonnementen. Vast Bellen valt standaard niet meer onder de nieuwe abonnementen, maar is een betaalde extra optie voor € 1 per maand. Door de DSL-techniek is de afstand tot de centrale van belang, niet iedereen kan gebruik maken van de maximumsnelheid van het abonnement. Om deze reden adverteren we met 'tot-snelheden. Er volgt inderdaad communicatie per mail of per brief als we geen geldig e-mailadres hebben.

En nog steeds geen woord over het vervallen van de EU roaming kosten per medio JUNI. Proberen ze ons nu voor de gek te houden of ...
Dit topic gaat specifiek over de gevolgen voor de bestaande thuis-abonnementen. Zie dit topic: Nieuwe mobiele abonnementen per 1 juni en wijzigingen EU gebruik

Ik heb alles in 1 standaard en betaal nu 62,50 ik haal nu al geen 60 mbit, maar +/- 40 Ik moet nu meer gaan betalen voor iets wat in mijn geval niet mogelijk is en dus nadelig is. Kunt u mij vertellen of ik zonder bijkomende kosten mijn abonnement vroegtijdig kan opzeggen?
Ja, het wijzigen van de voorwaarden biedt de mogelijkheid om het contract te ontbinden. Klanten met Alles-in-1 zijn tot 4 juli contractsvrij, klanten met thuisbellen (PSTN+ISDN) kunnen tot 1 augustus het abonnement kosteloos opzeggen. Op https://www.kpn.com/opzeggen staan alle mogelijkheden om het contract te ontbinden.

Mensen mensen mensen.

De meeste abonnementen kennen wel een prijsverhoging, maar de structuur van het abonnement blijft hetzelfde. De pakketopties blijven inbegrepen.

Sorry dat het nog niet direct duidelijk is. Er volgt nog communicatie per mail en hopelijk kan ik je vragen beantwoorden. Als je het abonnement niet aanpast blijft Spotify gewoon inbegrepen. Compleet blijft hetzelfde, alleen het Kidspakket verdwijnt als keuzeopties. De zenders hiervan komen in het Pluspakket. Als je het Kidspakket afneemt als Compleet-pakket wordt deze omgezet naar het Pluspakket.

Het is wel heel erg, maar ik zie nu pas dat mijn glasvezelaansluiting asynchroon is geworden. Ik vond 'm al wat traag met uploaden en moest nog eens uitzoeken waarom dat was.. Daarom dus.. Tjonge.. Zo opgeteld is mijn contract door de jaren heen langzaam uitgekleed en de prijs langzaam verhoogd.. Tijd voor een heroriëntatie.. Toch handig dit soort wijzigingen, wordt je daar weer eens tot aangezet...
De snelheden van glasvezel en koperabonnementen zijn al enige tijd geleden gelijkgesteld, waarbij de snelheid bij glasvezel is gegarandeerd. Als je al een synchrone snelheid had is dat niet zomaar aangepast, alleen na een pakketwijziging.

Reageer