Prijswijzigingen bestaande abonnementen per 1 juli 2017

Toon eerste bericht

194 reacties

Reputatie 1
1 van de redenen voor mij om over te stappen van Ziggo naar KPN was oa het KPN complete waardoor ik HBO gratis kon kijken. Andere reden is de lage prijs van Fox sport. Helaas is HBO weggevallen een maand nadat ik mijn abo had afgesloten. En eerlijk gezegd vind ik de komende wijzigingen ook niet echt positief. Als ik nu weer zou moeten kiezen zou ik bij Ziggo zijn gebleven en de kans is aanwezig dat ik over een half weer terugga naar Ziggo.
Jammer want ik heb in het begin KPN lopen promoten bij vrienden en collega's.
Reputatie 7
@Yes. Alle klanten zijn momenteel contractvrij tot 4 juli. Jammer je te zien gaan, maar je zou nu al over kunnen stappen op een andere provider.
Maar misschien even wachten tot die hun wijzigingen qua zenders en prijzen voor juli bekend hebben gemaakt?
Reputatie 1
@Yes. Alle klanten zijn momenteel contractvrij tot 4 juli. Jammer je te zien gaan, maar je zou nu al over kunnen stappen op een andere provider.
Maar misschien even wachten tot die hun wijzigingen qua zenders en prijzen voor juli bekend hebben gemaakt?

Ik wacht inderdaad Ziggo nog even af. Ben benieuwd of die volgend seizoen nog wat doen met de fox sports prijzen...
Heb nog een mobiel abo bij Telfort tot augustus wat ik eigenlijk naar KPN wilde omzetten voor KPN Compleet. Dan kan ik in oktober alles in 1x overzetten naar Ziggo/Vodafone. Die hebben nu namelijk wel een leuk Compleet pakket.
Ben ik helaas wel mijn Spotify kwijt.... 😞
Reputatie 3
Badge +2

We werken in het hele land aan upgrades van het netwerk en blijven hier ook in investeren. De tarieven zijn gewijzigd zodat we dit kunnen voortzetten en verder kunnen investeren in onze producten en dienstverlening. Bij upgrades moet rekening gehouden worden met verschillende factoren, zoals apparatuur, verguninngen en hoeveel monteurs we hierop kunnen inzetten. Hierdoor is het mogelijk dat sommige locaties langer moeten wachten dan andere.

Oh, KPN garandeert dus dat alle klanten in de toekomst de 40/4 kunnen halen waar ze nu voor gaan betalen ?
Reputatie 1
Badge
Kan iemand mij een beetje wegwijs maken met de nieuwe tarieven? Ik zie door alle prijswijzigingen het bos niet meer...
Mijn huidige KPN abonnement:
Alles-in-1 Standaard 62,50 euro pmnd
BelOnbeperkt Altijd 16,50 euro pmnd
Digitenne insteekkaart 4,00 pmnd
Pluspakket 10,00 is kosteloos wegens KPN Compleet
Fox Sports Eredivisie 7,50 euro pmnd
Wijzigt er iets aan de BelOnbeperkt bundel? Ik kan die benaming namelijk nergens terugvinden. We bellen vaak met familie ('vaste lijn') in de USA. Wordt dit nu aanmerkelijk duurder?
bvd
Reputatie 7
@ apeka.
Aan Belonbeperkt verandert niks. Ik zie dat je daar ook mee naar vaste nrs in de V.S. kunt bellen, dat blijft dus zo. https://www.kpn.com/bellen/onbeperkt-bellen.htm
Het Alles in 1 Standaard wordt € 2,50 duurder naar € 65,00
Pluspakket blijft i.c.m. Compleet € 0
En de prijs van Fox Sports wijzigt ook niet.
Extra ontvanger of intsteekkaart wordt € 1 duurder en wordt dus € 5 p/m.

Jij gaat dus € 3,50 per maand meer betalen. Dat valt wel mee, toch?
Reputatie 6
Badge +10

Ik wacht inderdaad Ziggo nog even af. Ben benieuwd of die volgend seizoen nog wat doen met de fox sports prijzen...
Heb nog een mobiel abo bij Telfort tot augustus wat ik eigenlijk naar KPN wilde omzetten voor KPN Compleet. Dan kan ik in oktober alles in 1x overzetten naar Ziggo/Vodafone. Die hebben nu namelijk wel een leuk Compleet pakket.
Ben ik helaas wel mijn Spotify kwijt.... :(

Ziggo/Vodafone is voor mij ook een optie. Alleen jammer dat ik bij de overgang van UPC naar KPN al mijn kabels van UPC uit mijn huis heb gesloopt en ze heb vervangen door UTP Cat 6 kabels...grrr
Reputatie 1
Badge

@ apeka.
Aan Belonbeperkt verandert niks. Ik zie dat je daar ook mee naar vaste nrs in de V.S. kunt bellen, dat blijft dus zo. https://www.kpn.com/bellen/onbeperkt-bellen.htm
Extra ontvanger of insteekkaart wordt € 1 duurder en wordt dus € 5 p/m.

Dat valt inderdaad wel mee, maar toch wel jammer dat ik Spotify Premium kwijtraak...
Reputatie 1
Extra ontvanger of insteekkaart wordt € 1 duurder en wordt dus € 5 p/m.

Dat valt inderdaad wel mee, maar toch wel jammer dat ik Spotify Premium kwijtraak...

Spotify raak je volgens mij niet kwijt als je je huidige abonnement houdt.
Reputatie 7
Dat valt inderdaad wel mee, maar toch wel jammer dat ik Spotify Premium kwijtraak...Hoezo? Dat zit en blijft in het Alles in 1 Standaard abonnement.

In de nieuwe abonnementen voor nieuwe klanten v.a. 4 juli zit Spotify niet meer standaard in de abonnementen. Voor bestaande klanten, die hun huidige abonnement aanhouden, blijft het gewoon.

De snelheden van glasvezel en koperabonnementen zijn al enige tijd geleden gelijkgesteld, waarbij de snelheid bij glasvezel is gegarandeerd. Als je al een synchrone snelheid had is dat niet zomaar aangepast, alleen na een pakketwijziging.

Hi Joran,

Leuk dat je begint over de snelheidsgarantie van glasvezel. Ik kan mij herinneren dat er een tijd terug een topic liep over het niet volledig halen van de snelheid bij 100/100 (https://forum.kpn.com/internet-9/snelheid-glasvezel-niet-maximaal-408418).

Ik heb gisteren na de aankondiging van de prijswijziging de snelheid weer teruggezet van 500/500 naar 100/100 (was ik al langer van plan, 500 gebruik ik de meeste tijd toch niet). Na een snelheidstest (via KPN website) haal ik nog steeds max. 94 Mbps. Naar mijn inziens een beetje vreemd met de superieure glasvezeltechniek.

Erik_ gaf toen aan dat de afstelling in het verleden inderdaad strak was afgesteld, waardoor max. 94 Mbps te halen was bij een 100/100 abonnement. Hij gaf toen ook de vreemde reactie dat dit niet aangepast kon worden omdat dit een te grote operatie zou zijn (https://forum.kpn.com/internet-9/snelheid-glasvezel-niet-maximaal-408418/index5.html#post418024).

Nu de snelheden van het 20/2 en 40/4 abonnement worden aangepast lijkt mij dit een mooi moment om ook naar de afstelling van het 100/100 abonnement te kijken. Wat denk jij?
Reputatie 1
Ho, wacht eens KPN.
Wij hebben nu 2 weken terug ons abonnement laten verlengen met een kortingsperiode en een vastlegging van 1 jaar. Ik neem aan dat wij nu niet 'meer' gaan betalen met het glaspakket standaard?
Reputatie 7
...Ik neem aan dat wij nu niet 'meer' gaan betalen met het glaspakket standaard?€2,50
Reputatie 7
Badge +10
Sorry dat het nog niet direct duidelijk is. Er volgt nog communicatie per mail en hopelijk kan ik je vragen beantwoorden. Als je het abonnement niet aanpast blijft Spotify gewoon inbegrepen. Compleet blijft hetzelfde, alleen het Kidspakket verdwijnt als keuzeopties. De zenders hiervan komen in het Pluspakket. Als je het Kidspakket afneemt als Compleet-pakket wordt deze omgezet naar het Pluspakket.

Ik heb Alles-in-1 Premium en KPN Compleet, waarbij het Kidspakket nog het enige extra zenderpakket was dat ik kon kiezen. Is er vanaf 1 juli dan geen extra zenderpakket meer of komt er een ander zenderpakket voor in de plaats?
Reputatie 7
Badge +10
@ apeka.

Ik zie ook dat bellen naar mobiele nummers naar het buitenland (o.a. Suriname) vanaf 1 juli wordt inbegrepen in Belonbeperkt. Klopt dat?
Reputatie 4
Badge +6
Nog geen 6Mb internetsnelheid, digitenne en vaste telefonie, en daar mag ik straks €50 p/m voor gaan betalen. KPN is in de buitengebieden helaas alleenheerser, en laten het mooi zo. Willen geen dubbeltje in het realiseren van snel internet steken. We zijn toch alleen maar stomme boeren. Er is hier een werkgroep al jaren bezig met het realiseren van snel internet. Maar iedere keer weer komt er een nieuwsbrief met daarin wederom dat het voorlopig nog niet gaat lukken. Laatst sprak ik met iemand van die werkgroep en zei "Dat snelle internet komt er niet hé?" En ze schudde mistroostig haar hoofd.
Reputatie 7
@ apeka.

Ik zie ook dat bellen naar mobiele nummers naar het buitenland (o.a. Suriname) vanaf 1 juli wordt inbegrepen in Belonbeperkt. Klopt dat?
Die informatie heb ik nog nergens gevonden. Als jij die wel gevonden hebben houd ik de link ervan aanbevolen ;)
Suriname kun je binnen Belonbeperkt wel bellen maar alleen vaste aansluitingen.
Reputatie 7
Badge +10
@ apeka.

Die informatie heb ik nog nergens gevonden. Als jij die wel gevonden hebben houd ik de link ervan aanbevolen ;)
Suriname kun je binnen Belonbeperkt wel bellen maar alleen vaste aansluitingen.

https://www.kpn.com/alles-in-1/wijzigingen2017/_assets/wijzigingen-beltarieven-buitenland-legacy-en-allesin1.pdf
Reputatie 7
Ah, onderstaande had ik bij die PDF (die had ik al gevonden) overheen gelezen. Je hebt dus gelijk.
Heeft u een BelOnbeperkt bundel? Dan kunt u nu naar meer dan 80 landen onbeperkt bellen naar vaste en
mobiele nummers. Tot 1 juli zijn dit er 40 en kunt u alleen onbeperkt bellen in naar vaste telefoonnummers.
Reputatie 7
Badge +28

We werken in het hele land aan upgrades van het netwerk en blijven hier ook in investeren. De tarieven zijn gewijzigd zodat we dit kunnen voortzetten en verder kunnen investeren in onze producten en dienstverlening. Bij upgrades moet rekening gehouden worden met verschillende factoren, zoals apparatuur, verguninngen en hoeveel monteurs we hierop kunnen inzetten. Hierdoor is het mogelijk dat sommige locaties langer moeten wachten dan andere.

Oh, KPN garandeert dus dat alle klanten in de toekomst de 40/4 kunnen halen waar ze nu voor gaan betalen ?

Ik zie niet helemaal hoe je dat uit deze quote haalt. We blijven zeker investeren in snelheidsverhogingen. Garanties zijn niet te geven bij DSL-verbindingen.

Nu de snelheden van het 20/2 en 40/4 abonnement worden aangepast lijkt mij dit een mooi moment om ook naar de afstelling van het 100/100 abonnement te kijken. Wat denk jij?
Goede vraag! En bedankt voor de link, wat een ongelukkige situatie. Ik ben wat dit betreft niet helemaal op de hoogte. Op basis van Eriks mails vraag ik de netwerkbeheerders of er plannen zijn om dit op te lossen.

Ik heb Alles-in-1 Premium en KPN Compleet, waarbij het Kidspakket nog het enige extra zenderpakket was dat ik kon kiezen. Is er vanaf 1 juli dan geen extra zenderpakket meer of komt er een ander zenderpakket voor in de plaats?
Er is op dit moment geen ander zenderpakket voor KPN Compleet. Hopelijk volgt dit snel! Ik heb navraag uitstaan of er iets in de planning staat.

Ik betaal nu 70 euro per maand voor Standaard incl pluspakket vanwege compleet en daarboven op nog Eredivisie live en dat is wat ik daar voor over heb per maand, niet meer. Prijsverhoging met 2,50 compenseer ik door nu bij het einde van de competitie Eredivisie live weer op te zeggen en omdat er in het pluspakket effectief nog maar 1 HD zender zit waar ik wel eens naar kijk neem ik in de donkere maanden niet opnieuw eredivisie live als extra pakket maar i.p.v. het pluspakket. Kortom deze prijsverhoging van 2.50 levert mij dus 5 euro per maand op.
Reputatie 7
Badge +18
Er is op dit moment geen ander zenderpakket voor KPN Compleet. Hopelijk volgt dit snel! Ik heb navraag uitstaan of er iets in de planning staat.Ik hoop het ook, anders heeft die KPN Compleet ook niet echt meer een waarde. Hier zou die afdeling zich eens bezig moeten gaan houden. 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Ik hoop het ook, anders heeft die KPN Compleet ook niet echt meer een waarde. Hier zou die afdeling zich eens bezig moeten gaan houden. :)

Dat gaat me een beetje te ver 😉 Compleet biedt natuurlijk veel meer dan een gratis zenderpakket. Dat bestaande zenders uit het Kidspakket ook in het Pluspakket komen is goed nieuws. Voor klanten met Alles-in-1 Premium + Compleet verandert er eigenlijk niets in het aanbod. Dezelfde zenders die er nu zijn blijven bestaan. Het zou wel fijn zijn als we nieuwe keuzes kunnen geven voor een gratis zenderpakket. Nu voelt het alsof Compleet minder waarde biedt dan voorheen, ook al blijft alles onder de streep gelijk.

Nou beslis ik daar verder niet over, maar dit signaal heb ik zeker doorgezet. Ik hoop dat er wat uit komt 🙂
Het is triest gesteld met KPN
eerder dit jaar is up de cloud opslag verdwenen
nu weer forse prijsverhogingen
schrappen zenders
KPN is volgens mij de weg kwijt naar de klant :?
[quote=bramMH9]Binnen een jaar bijna 10% duurder uit. Chapeau KPN.
Beetje cryptisch bericht ook, dat van KPN. Wat houdt alles-in-een straks nog in? En welke voordelen van "compleet" worden geschrapt? Ik ben reuze benieuwd. Met mijn huidige 15MB snelheid is er nu al sprake van misleidende marketingkreten. Welk superlatief moet ik straks gebruiken?
Ik mag er van uitgaan dat KPN niet alleen communiceert via persberichten maar elke klant rechtstreeks van de betreffende wijzigingen op de hoogte brengt. Even afwachten dus.[/quote]
De namen van de nieuwe abonnementen zijn enerzijds gekozen om een duidelijk onderscheid te maken tussen bestaande en nieuwe abonnementen. Vast Bellen valt standaard niet meer onder de nieuwe abonnementen, maar is een betaalde extra optie voor € 1 per maand. Door de DSL-techniek is de afstand tot de centrale van belang, niet iedereen kan gebruik maken van de maximumsnelheid van het abonnement. Om deze reden adverteren we met 'tot-snelheden. Er volgt inderdaad communicatie per mail of per brief als we geen geldig e-mailadres hebben.

schreef Joran.
Maar Joran, een verschil van 60MB met 18,32 (zojuist gemeten) is toch niet meer te verantwoorden?
Zeker niet als je, zoals ik, in een gewone woonwijk in een gewoon gemiddelde gemeente woont?
Weliswaar niet de randstad, maar is dat de enige regio waar KPN haar "tot wel 60MB" belofte althans een beetje probeert waar te maken?
In dat licht vindt ik de prijs zo langzamerhand wel uit de hand lopen. Is het misschien een goed idee om de abo prijs voor, zeg, 50% afhankelijk te maken van het percentage geleverde snelheid?

Reageer