Prijswijzigingen bestaande abonnementen per 1 juli 2017


Reputatie 7
Badge +24
Op 1 juli 2017 wijzigen de maandbedragen van de bestaande abonnementen (Internet, Alles-in-1, Digitenne en Vast bellen) en wijzigen de beltarieven van VoIP en bellen naar het buitenland. In dit topic lees je er meer over.


Prijswijzigingen bestaande abonnementen


Ook de prijs van een extra tv-ontvanger gaat veranderen. Dit kan een iTV of een Digitenne tv-ontvanger (of insteekkaart) zijn. Je kunt op de factuur zien of je gebruik maakt van een extra betaalde tv-ontvanger.


Beltarieven

Heb je telefonie in een Alles-in-1 of Internet+Bellen abonnement? De tarieven voor bellen naar vast en mobiele nummers in Nederland wijzigen per 1 juli buiten de BelOnbeperkt periode.


Vast Bellen thuis

Er gaan ook tariefwijzigingen plaatsvinden bij PSTN en ISDN. Deze gaan in per 1 augustus. De tarieven wijzigen niet voor BelBudget.

Belbasis



Belvrij abonnementen

Wijziging tarieven buitenland

Door een versimpeling van de tariefzones wijzigen ook de tarieven voor bellen naar het buitenland. Voor compleet overzicht kan je hier terecht: Tarieven bellen naar het buitenland(PDF).

De nieuwe internet- en tv-abonnementen per 1 juli 2017
Zenderwijzigingen per juli 2017

Een overzicht van alle wijzigingen vind je hier: kpn.com/2017wijziging

Als je vragen hebt, stel ze dan gerust hieronder!

194 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dank voor de meldingen! Ik geef de aanvullende fouten met betrekking tot bellen door. De zendernummers heeft Justin eerder vandaag al gemeld. Ik verwacht dat die snel aangepast zullen zijn 🙂
Reputatie 7
Ik ga wat offtopic hier maar wil het toch maar in het geheel houden voor de websitebeheerders. Wellicht kunnen ze hier (https://www.kpn.com/televisie/zenders/lokale-zenders.htm) ook even kijken? klopt namelijk niets van.Inderdaad. Dat zijn nog de oude 3-cijferige nummers voor de lokalen. Die zitten nu allemaal tussen 1000 en 1400.
Via de zenderlijst zijn ze overigens makkelijk terug te vinden aangezien je alleen je eigen lokale tv- en radiokanaal hebt.
Reputatie 6
Badge +8
En hier
https://www.kpn.com/bellen/abonnementen/opties/onbeperkt-bellen.htm
is het in de pull down met de tekst:
*voor betaalnummers geldt onbeperkt bellen niet

Ook nog niet aangepast (aan de nieuwe situatie). Want ook daar staat nog steeds de situatie van voor 1 juli. Terwijl bovenaan en in de andere pull down, wel al over de 80 landen wordt gesproken. En over vast en mobiel.
In de pull down staat:
Ook bellen naar mobiele nummers in het buitenland valt niet binnen dit product.
en dat klopt dus nu niet meer.

Iemand moet nog even wat doen aan de site. Ook bij wat wjb aanhaalt.


Ik ga wat offtopic hier maar wil het toch maar in het geheel houden voor de websitebeheerders. Wellicht kunnen ze hier (https://www.kpn.com/televisie/zenders/lokale-zenders.htm) ook even kijken? klopt namelijk niets van.
Reputatie 7
En hier
https://www.kpn.com/bellen/abonnementen/opties/onbeperkt-bellen.htm
is het in de pull down met de tekst:
*voor betaalnummers geldt onbeperkt bellen niet

Ook nog niet aangepast (aan de nieuwe situatie). Want ook daar staat nog steeds de situatie van voor 1 juli. Terwijl bovenaan en in de andere pull down, wel al over de 80 landen wordt gesproken. En over vast en mobiel.
In de pull down staat:
Ook bellen naar mobiele nummers in het buitenland valt niet binnen dit product.
en dat klopt dus nu niet meer.

Iemand moet nog even wat doen aan de site. Ook bij wat wjb aanhaalt.
Reputatie 7
Ik zie dat de teksten op de website zijn aangepast. Duidelijk!

Maar even kijken of er misschien nog iets aangepast moet worden bij het BelOnbeperkt Avond & Weekend is er blijkbaar niet bij. 🙁

Ik snap niet waarom KPN zelf dan niet eventjes iets verder kijkt.
Reputatie 7
Badge +10
Dat is inderdaad onduidelijk. Ik heb de vraag doorgestuurd met het verzoek de website aan te passen waar nodig. Na het weekend meer duidelijkheid :)

Ik zie dat de teksten op de website zijn aangepast. Duidelijk!

BelOnbeperkt Altijd - Belbundel

Onbeperkt bellen naar Nederland en buitenland

Met onze belbundel BelOnbeperktAltijd kun je zoveel bellen als je zelf wilt, naar vaste en mobiele nummers. En niet alleen in Nederland en de hele EU, maar ook naar landen zoals de VS, Suriname en Curaçao!
Reputatie 7
Badge +28
Dat is inderdaad onduidelijk. Ik heb de vraag doorgestuurd met het verzoek de website aan te passen waar nodig. Na het weekend meer duidelijkheid 🙂
Reputatie 7

Interessant, misschien dat iemand van het KPN Webcare team hier wat opheldering over kan geven.
Reputatie 7
eh8001. De info is inderdaad verwarrend. Want op de Belonbeperkt pagina ontdek ik in de pulldown " *voor betaalnummers geldt onbeperkt bellen niet" de volgende zin:

Ook bellen naar mobiele nummers in het buitenland valt niet binnen dit product.

Terwijl in hetzelfde scherm dit staat:

Altijd onbeperkt* bellen naar vaste en mobiele nummers in ruim 80 landen

Aangezien er een * bij staat, net als bij de pull down, zou je ervan uit kunnen gaan dat het voor 'speciale' mobiele nrs geldt. Maar wat zijn mobiele betaalnummers i.h. buitenland? Zelfs in NL zou ik dat niet weten.

Ik heb deze verwarring inmiddels gemeld aan het forumteam.
Reputatie 3
@PeterG @wjb Als je op de bestelpagina bij stap 2 vaste telefonie aanzet en vervolgens bij 'BelOnbeperkt Altijd' op 'Meer informatie' klikt.
Reputatie 7
Nu zie ik bij de nieuwe abonnementen dat bij mobiele nummers in 80 landen wel extra kosten in rekening worden gebracht bij de BelOnbeperkt bundel...Waar lees je dat?
Reputatie 7
Nu zie ik bij de nieuwe abonnementen dat bij mobiele nummers in 80 landen wel extra kosten in rekening worden gebracht bij de BelOnbeperkt bundel.
Geldt dit alleen voor de nieuwe abonnementen?

Anders gezegd: KPN kan nu niet opeens een toegezegde tariefwijziging (verbetering in dit geval) bij huidige abonnementen intrekken.
Mag ik vragen waar je dat ziet staan? Als ik kijk bij de nieuwe abonnementen (http://bestellen.kpn.com) kan ik dat niet vinden.
Heb je misschien een link (en evt. screenshot)?

Bij de informatie over Belonbeperkt staat m.i. onomwonden dat je binnen de Belonbeperkt tijden gratis belt naar vaste én mobiele nummers in zo'n 80 landen:
https://www.kpn.com/bellen/abonnementen/opties/onbeperkt-bellen.htm
Reputatie 7
Badge +10
Ah, onderstaande had ik bij die PDF (die had ik al gevonden) overheen gelezen. Je hebt dus gelijk.
Heeft u een BelOnbeperkt bundel? Dan kunt u nu naar meer dan 80 landen onbeperkt bellen naar vaste en
mobiele nummers. Tot 1 juli zijn dit er 40 en kunt u alleen onbeperkt bellen in naar vaste telefoonnummers.


Bij de aankondiging van de prijswijzigingen is aangekondigd dat vanaf 1 juli ook mobiele nummers in 80 landen binnen de BelOnbeperkt bundel vallen. De pdf met het nieuwe overzicht laat daarover geen misverstand bestaan:

https://www.kpn.com/alles-in-1/wijzigingen2017/_assets/wijzigingen-beltarieven-buitenland-legacy-en-allesin1.pdf

Nu zie ik bij de nieuwe abonnementen dat bij mobiele nummers in 80 landen wel extra kosten in rekening worden gebracht bij de BelOnbeperkt bundel.
Geldt dit alleen voor de nieuwe abonnementen?

Anders gezegd: KPN kan nu niet opeens een toegezegde tariefwijziging (verbetering in dit geval) bij huidige abonnementen intrekken.
Reputatie 7
Badge +28
Op 1 juli pas! Dus echt nog even geduld 🙂
Reputatie 7
Badge +18
@Marcia_Vanaf wanneer kunnen we de nieuwe Alles-In-1 abonnementen bestellen? Gewoon vanaf 1 juli? Of is dat iets eerder zodat klanten het dan ook 4 juli in huis kunnen hebben?
Reputatie 1
Badge
Bij mij ging ooit de wijziging van het abonnement van de oude naar de huidige ook met behoud van de oorspronkelijke einddatum. Die was toen al bereikt. Logisch wat mij betreft, je betaald gewoon de reguliere prijs. Als je 3 of toen 6 maanden korting krijgt onder de voorwaarde dat je een (weer) jaarabo neemt is wat anders.
Reputatie 7
Ik heb inmiddels contact gehad met klantenservice en we hebben mijn abo veranderd. Er veranderd in principe niets, behalve de naam en de prijs.Ook niet de einddatum van het contract? Ik zou namelijk verwachten dat er nu een nieuw contract voor de komende 12 maanden afgesloten is.Nee, dat hoeft niet in ieder geval.Toen ik in januari 2015 mijn Alles-in-1 Comfort abonnement ging omzetten naar Alles-in-1 Standaard gebeurde dat in ieder geval wel.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb inmiddels contact gehad met klantenservice en we hebben mijn abo veranderd. Er veranderd in principe niets, behalve de naam en de prijs.
Oké, prima!

Ik heb inmiddels contact gehad met klantenservice en we hebben mijn abo veranderd. Er veranderd in principe niets, behalve de naam en de prijs.Ook niet de einddatum van het contract? Ik zou namelijk verwachten dat er nu een nieuw contract voor de komende 12 maanden afgesloten is.
Nee, dat hoeft niet in ieder geval.
Reputatie 7
Ik heb inmiddels contact gehad met klantenservice en we hebben mijn abo veranderd. Er veranderd in principe niets, behalve de naam en de prijs.Ook niet de einddatum van het contract? Ik zou namelijk verwachten dat er nu een nieuw contract voor de komende 12 maanden afgesloten is.
@Henk2304 en Paul_

Als mijn Alles-in-1 Glasvezel standaard abo al zo erg oud is en enige jaren niet meer bestaat; hoe kan het dan dat ik NIET op de hoogte gesteld ben van de veranderingen en dat ik in 2014 en 2016 nog een prijsverhoging gekregen heb?
In deze prijs verhogingen werden beide keren Alles-in-1 Glasvezel Standaard genoemd.
Ook in MijnKPN staat nog steeds als abonnementsvorm Alles-in-1 Glasvezel Standaard.

Ik krijg het gevoel aan het lijntje gehouden te worden, terwijl KPN extra geld opstrijkt.

Hoe toen der tijd gecommuniceerd werd over de verschillende pakketten weet ik niet meer precies eerlijk gezegd. Een prijsverhoging kan ook bij oude abonnementen maar in dit geval gebeurt dat dus niet bij jouw abonnement.
In jouw MijnKPN staat dat abonnement omdat je dat abonnement hebt.

Zoals ik zei, als je wat aangepast wil hebben laat het dan vooral weten.


Ik heb inmiddels contact gehad met klantenservice en we hebben mijn abo veranderd. Er veranderd in principe niets, behalve de naam en de prijs.
Reputatie 7
Badge +24
@Henk2304 en Paul_

Als mijn Alles-in-1 Glasvezel standaard abo al zo erg oud is en enige jaren niet meer bestaat; hoe kan het dan dat ik NIET op de hoogte gesteld ben van de veranderingen en dat ik in 2014 en 2016 nog een prijsverhoging gekregen heb?
In deze prijs verhogingen werden beide keren Alles-in-1 Glasvezel Standaard genoemd.
Ook in MijnKPN staat nog steeds als abonnementsvorm Alles-in-1 Glasvezel Standaard.

Ik krijg het gevoel aan het lijntje gehouden te worden, terwijl KPN extra geld opstrijkt.

Hoe toen der tijd gecommuniceerd werd over de verschillende pakketten weet ik niet meer precies eerlijk gezegd. Een prijsverhoging kan ook bij oude abonnementen maar in dit geval gebeurt dat dus niet bij jouw abonnement.
In jouw MijnKPN staat dat abonnement omdat je dat abonnement hebt.

Zoals ik zei, als je wat aangepast wil hebben laat het dan vooral weten.
Reputatie 2

Jij gaat dus € 3,50 per maand meer betalen. Dat valt wel mee, toch?


Grappenmakers, € 3,50 per maand meer betalen en wat krijg je er voor? Snelheid internet gaat bij mij echt niet omhoog, minder zenders.
@Henk2304 en Paul_

Als mijn Alles-in-1 Glasvezel standaard abo al zo erg oud is en enige jaren niet meer bestaat; hoe kan het dan dat ik NIET op de hoogte gesteld ben van de veranderingen en dat ik in 2014 en 2016 nog een prijsverhoging gekregen heb?
In deze prijs verhogingen werden beide keren Alles-in-1 Glasvezel Standaard genoemd.
Ook in MijnKPN staat nog steeds als abonnementsvorm Alles-in-1 Glasvezel Standaard.

Ik krijg het gevoel aan het lijntje gehouden te worden, terwijl KPN extra geld opstrijkt.
Reputatie 4
Badge +6
Oh, oké
Reputatie 7
@ HTS.
Je hebt nog een oud(er) "Thuis Instap" abonnement. Die bestaan al láng niet meer voor nieuwe klanten. Maar hebben dus een ander tarief dan het huidige internet of nieuwe abonnementen. Vandaar dat andere tarief.

Reageer