News

Prijswijzigingen KPN 2020

Prijswijzigingen KPN 2020

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

159 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Ik ga € 2,10 meer betalen. Verder gaan de gesprekskosten wat duurder worden voor de vaste telefoon. Nooit leuk natuurlijk, maar wel overkomelijk.

De roze club maakt er gebruik van om je te lokken met mooie prijzen die veel lager liggen dan KPN. Zeer aantrekkelijk op het eerste gezicht dan ook.

Maar inmiddels komt ook meer het besef dat goedkoop, duurkoop is. Natuurlijk heeft de gedachte dat je voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten, meer opgang gekregen, maar dat is natuurlijk gewoon onzin.

Kwaliteit kost gewoon geld. Dat is altijd al zo geweest. Daarom heb ik voor KPN gekozen. Geen onzin van instabiele verbindingen, maar standaard een stabiele constante dienstverlening. Daar betaal je dan voor, maar dan heb je ook wel wat. Geen stress of je wel gebruik kan maken van de infrastructuur, maar gewoon elke dag genieten van betrouwbare diensten.

Heb je de brief/mail ontvangen dan kun je vóór 1 juli a.s. opzeggen met 1 maand opzegtermijn

 

Maar de datum waarbij je opzegt moet vòòr 1 juli liggen , dus je mag wel 30 mei opzeggen per 30 juni, maar NIET 1 juni opzeggen per 1 juli. Tenminste, dan ben je volgens de KPN regels niet meer contractvrij. Volgens mij geldt de opzegtermijn niet, immers KPN houdt zich ook niet aan het contract dus waarom jij dan wel? 

 

Jammer dat het elk jaar weer zo’n gedoe is, heb je een mooie berekening gemaakt om over te stappen naar KPN met Total cost of Ownership, wijzigen de tarieven en moet je weer kijken hoeveel je gaat betalen voor 1 jaar (en dus waarschijnlijk overstappen om in aanmerking te komen voor de gebruikelijke kortingen en zo toch binnen budget te blijven.

 

Als je de overstapdatum precies goed plant, gaat het gelukkig met de overstapservice wel erg gemakkelijk! 

 

 

@mva68 

Je kunt opzeggen t/m 30 juni. Als dát maar voor 1 juli is. I.v.m. de maand opzegtermijn loopt je op 30 juni opgezegde contract nog wel door tot 30 juli dan.

mva68 schrijft: Maar de datum waarbij je opzegt moet vòòr 1 juli liggen , dus je mag wel 30 mei opzeggen per 30 juni, maar NIET 1 juni opzeggen per 1 juli.

Reputatie 6
Badge +7

Mmmm Ziggo en Vodafone combinatie klinkt steeds aantrekkelijker om begin van volgend jaar eens te proberen (komt er glasvezel dan maar weereens kijken)

 

Per 1 juli 2020 verhoogt kpn de kosten van een vast telefoonnummer van 1 euro naar 2 euro per maand. Als reden wordt een inflatiecorrectie genoemd. Dit kan niet kloppen, dit is een verhoging met 100%, veel meer dan de inflatie. Ik denk dat een foutje is gemaakt en kpn misschien bedoelt te verhogen met 2 eurocent naar 1,02 euro, en dus voor een inflatie van 2% te corrigeren. Ik wil hierbij kpn graag verzoeken deze fout te herstellen.

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Oijen ,

Mij was het eerst ook onduidelijk, maar inmiddels weet ik wat het KPN-beleid is. 

Per 1 juli 2020 wijzigt de prijs van de dienst "Vast telefoonnummer". Per 1 augustus 2020 wijzigt  de prijs van "Vast Bellen". (Kom er maar eens op ! :wink:)

Nu bleek in mijn situatie dat ik een "Vast telefoonnummer" heb bij mijn internet abonnement. In mijn situatie gaat het abonnement met 2,6% omhoog en is de toeslag voor "Vast telefoonnummer" nu inderdaad 1,026 per maand.    

Heb je wel "Vast Bellen"? Dan gaat jouw verhoging voor Vast Bellen in per 1 augustus 2020. Deze verhoging staat los van de inflatiecorrectie en deze verhoging wordt door KPN ook apart benoemd.  

 

Tekst KPN : 

Wat is de reden voor de tariefswijziging?
Wij wijzigen de tarieven om ook de komende tijd verder te investeren zodat wij de kwaliteit, stabiliteit en veiligheid van onze producten en dienstverlening nog verder voor u kunnen verbeteren. Daarom voeren wij voor de internetabonnementen een inflatiecorrectie door en voor de Vast Bellen en Digitenne abonnementen een verhoging van 1 euro.

Reputatie 7

Nu bleek in mijn situatie dat ik een "Vast telefoonnummer" heb bij mijn internet abonnement. In mijn situatie gaat het abonnement met 2,6% omhoog en is de toeslag voor "Vast telefoonnummer" nu inderdaad 1,026 per maand.    

Heb je nog een Alles-in-1 abonnement, waar de vaste telefoon in de abonnementsprijs verweven is, dan geldt inderdaad alleen de 2,6% inflatiecorrectie.

Als je echter een Internet (en TV) abonnement hebt met telefonie dan gaat de prijs van jouw abonnement met 2,6% omhoog en de prijs van de opties blijft ongewijzigd, uitgezonderd de optie vast telefoonnummer, die gaat per 1 juli van €1,- naar €2,-.

 

@ Oijen

Met de verhoging van het onderdeel vaste telefoon met 1 euro stijgt je totale abonnement niet met 100 %. Dat blijft binnen de perken (ong. 4,4 %)

Ik heb ff gebeld met kpn. Ze onderkennen dat het niet juist in de brief staat. Voor vast bellen betreft het geen inflatiecorrectie maar een prijswijziging met als reden dat steeds minder mensen van deze service gebruik maken.

was fijn geweest als dit in de brief had gestaan.

 

 

Reputatie 7

was fijn geweest als dit in de brief had gestaan.

Maar dat staat toch ook in de mail die je ontvangen hebt.

Nee

Reputatie 7

Nee

Plaats dan eens een screenshot van de mail hier op het forum.

En welk abonnement heb je?

Reputatie 4
Badge +2

bij mij gaat het van €91,00 naar 92,85 van het alles1 premium.

Ik heb nog steeds geen mail of brief ontvangen over een prijswijziging. Wel de gewone facturen en gisteren een berichtje of ik nog steeds mijn huidig email adres wil blijven gebruiken. Dus ik ga er maar vanuit dat wij gelukkig geen tussentijdse prijsverhoging krijgen!

Reputatie 7
Badge +28

Als jij KPN Hussel hebt, dan ontspring jij de dans. 

Reputatie 7

Ik stap deze maand daarom over van Internet en TV naar KPN Hussel. Dan ben ik goedkoper uit.

Het KPN Hussel met de opties die ik nu ook heb kost €78,98.

Mijn huidige Internet en TV abonnement kost nu €78,48 maar straks dus €81,10.

Ik raad iedereen aan om hun abonnement eens tegen het licht te houden en te onderzoeken of ze, net als ik, die inflatiecorrectie gedeeltelijk ongedaan kunnen maken.

Jammer dat de prijzen met de inflatie omhoog gaan en de service evenredig naar beneden. In het verleden meerdere malen gebeld over slechte WiFi, maar verder dan het internet tesje dat je zelf ook kunt doen, komen ze niet. Nieuwe klanten worden in de watten gelegd met super WiFi en bestaande klanten kunnen het doen met oude apparatuur. Van de week 2 keer gebeld en nog nooit zulke onvriendelijke en ongeïnteresseerde medewerkers aan de lijn gehad. Zoals alle grote bedrijven draait het blijbaar alleen nog om geld en niet om service. Zeker niet aan bestaande klanten.

Abonnement BelVrij Avond & Weekend

In de door @Paul_  opgesomde “Veel gestelde vragen (FAQ)” staat de volgende vraag: Ben ik door de abonnementswijzigingen nu contractvrij? Antwoord: Ja, mocht je nog binnen contract zijn, dan ben je contractvrij totdat de wijziging ingaat. Vanwege de aankondiging van een prijswijziging op 6 mei ben je tot aan de ingangsdatum van de prijswijziging (op 1 augustus 2020) dus contractvrij. Per 12 mei jl. ben ik overgestapt naar een andere provider, dus binnen de contractvrije periode. Toch wordt er bij de eindfactuur een “afkoopsom resterende looptijd contract” in rekening gebracht. Dit is gezien het genoemde antwoord uit de FAQ volgens mij dus onterecht.

Wat wil je met je abonnement, @TillyM ? Opzeggen vanwege de prijswijziging? KPN is de énige provider die vast bellen als los abonnement aanbiedt.

Reputatie 7
Badge +30

@TillyM, welkom op het forum! Ik begrijp dat je overgestapt bent terwijl je technisch gezien nog binnen contract zat. Ik verwacht dat de afkoopsom dan geautomatiseerd in rekening is gebracht. Dit zou dan, naar ik verwacht, dan handmatig gecorrigeerd moeten zijn. Wil je jouw forumprofiel invullen en hier reageren als je dit gedaan hebt? Dan kijk ik of ik hier meer over kan inzien. 

Alle begrip voor een jaarlijkse inflatiecorrectie. 

Maarre ...

Internet + 2,6%  = akkoord

Gesprekskosten binnenland van 0,14 > 0,15 = +7.1% Dat is al bijna 3x de inflatiecorrectie. 

Vast telefoonnummer van € 1 naar € 2 = +100% !!!

Heeft KPN per ongeluk de inflatie van Venezuela als uitgangspunt genomen? 

De inflatiecorrectie moet KPN doorberekenen.

De prijsverhoging van producten heeft niets met het inflatiegetal te maken. Meer met dat de prijs/kosten van oude abonnementen gelijk getrokken wordt met de huidige range (Hussel).

Reputatie 7

De inflatiecorrectie moet KPN doorberekenen.

Je hoeft als bedrijf echt geen inflatiecorrectie door te berekenen.

Reputatie 1

 

Ben ik door de abonnementswijzigingen nu contractvrij?
Ja, mocht je nog binnen contract zijn, dan ben je contractvrij totdat de wijziging ingaat. 

 

 

N.a.v. de e-mail over de abonnementswijziging zojuist contact gehad met klantenservice om een nieuw abonnement af te sluiten. De medewerker aan de lijn vertelde mij dat ik alleen kon opzeggen, want mijn huidige contract liep nog. Dit is tegenstrijdig met de bovenstaande informatie.

 

Enig idee wat ik nu moet doen ? Weer bellen en hopen dat ik een andere medewerker aan de lijn krijg die wel weet dat ik nu contractvrij ben ?

@Erik_ Mijn forumformulier heb ik enige tijd geleden ingevuld. Kan ik nog een reactie van je verwachten?