News

Prijswijzigingen KPN 2020

Prijswijzigingen KPN 2020

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

159 reacties

@BobbiM

Nou, je zou na het eerste jaar ten allen tijde je abonnement moeten kunnen wijzigen.

Zit je inderdaad nog in het eerste jaar dan zit er inderdaad nog aan vast.
Maar: heb je niet al Hussel nu?

Bij een prijswijziging kun je alleen je abonnement opzeggen (als je het niet met de prijswijziging eens bent). Je abonnement vernieuwen als je nog in het eerste jaar zit kan dan inderdaad niet.

Dat is wettelijk zo gedaan. Bij prijs- en zenderwijzigingen (voornamelijk als zenders vervallen), die minimaal 1 maand tevoren moeten worden aangekondigt, is iedereen in het eerste jaar vrij het abonnement op te zeggen. Wijzigen kan niet.

Reputatie 1

@PeterG Dus ik ben in de tussentijd toch niet echt contractvrij ? Misschien moet de FAQ aangepast worden om dat duidelijker te maken. Ik heb geen Hussel, dat kwam pas een maand of zo nadat mijn abonnement actief was.

Ik begrijp dat ik ook niet mijn abonnement kan opzeggen en tegelijkertijd een nieuwe abonnement kan aanvragen. Dus als ik niet eens ben met de wijzigingen, dan wil KPN mij liever kwijt als klant. Duidelijk :neutral_face:

@BobbiM.

Nee, dat wil KPN niet. Het is wat de overheid aan KPN en de andere provides voorschrijft.

Overstappen/opzeggen mag in zo’n situatie.

Blijf je bij je provider maar wil je het abonnement (dus) gewoon vernieuwen dan kan dat alleen na de eerste looptijd van 12 maanden.

Zo werkt ‘t, door de wet, bij álle providers. Dus niet “wat KPN wil” maar wat de wet wil/voorschrijft.

Hallo @PeterG  en @BobbiM , bij mij staat letterlijk in de mail:

u kunt door deze veranderingen tot 1 juli uw abonnement kosteloos aanpassen of opzeggen.

Dit kan schriftelijk of bel onze klantenservice ….. enz. enz.

Je kunt dus niet je abonnement opzeggen en een nieuw abonnement afsluiten, je kunt dus wèl je abonnement kosteloos aanpassen.

Dat is dus heel iets anders.

 

Reputatie 1

Hallo @PeterG  en @BobbiM , bij mij staat letterlijk in de mail:

u kunt door deze veranderingen tot 1 juli uw abonnement kosteloos aanpassen of opzeggen.

Dit kan schriftelijk of bel onze klantenservice ….. enz. enz.

Je kunt dus niet je abonnement opzeggen en een nieuw abonnement afsluiten, je kunt dus wèl je abonnement kosteloos aanpassen.

Dat is dus heel iets anders.

 

Dat was ook niet mijn eerste insteek. Ik wou mijn abonnement aanpassen naar een nieuwe Hussel abonnement, maar dat kan niet.

Ik heb het hier ook niet over het vernieuwen van mijn abonnement. Ik kan volgens de regels gewoon opzeggen, wachten totdat ik zonder Internet zit, dan weer een nieuw abonnement bij KPN afsluiten. Maar het volgende kan echter niet:

  • Klant zegt abonnement op vanwege prijswijziging volgens huidige wetgeving, met einddatum abonnement 1 juli.
  • Klant vraagt nieuw abonnement aan met begindatum 1 juli.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie de logica niet.

Ach, gewoon nog even 2 à 3 maandjes wachten en dan kun je gewoon naar het Hussel abonnement. What’s the problem.

Reputatie 7
Badge +30

Ben ik door de abonnementswijzigingen nu contractvrij?
Ja, mocht je nog binnen contract zijn, dan ben je contractvrij totdat de wijziging ingaat. 

 

N.a.v. de e-mail over de abonnementswijziging zojuist contact gehad met klantenservice om een nieuw abonnement af te sluiten. De medewerker aan de lijn vertelde mij dat ik alleen kon opzeggen, want mijn huidige contract liep nog. Dit is tegenstrijdig met de bovenstaande informatie.

Je bent inderdaad contractsvrij, maar dat is alleen om op te zeggen. Niet om een nieuw abonnement af te sluiten. Dat is namelijk een verlenging, en daar doen we in principe bij vaste diensten niet aan. Je sluit op een bepaald moment een contract af, met introductieaanbieding. Die komt met een jaarcontract en daarna loopt het als een maandelijks opzegbaar iets door. Als jij nu niet door wilt gaan met je huidige abonnementsinhoud, dan kun je deze wijzigen in je MijnKPN. Dat kan altijd, ook binnen je jaarcontract. Wijzigingen op die manier veranderen dan verder niets aan je contract. En daarnaast heb je nu dus de gelegenheid, als je nog binnen jaarcontract bent, om op te zeggen. 

 

@Erik_ Mijn forumformulier heb ik enige tijd geleden ingevuld. Kan ik nog een reactie van je verwachten?

Excuses, Tilly. Dit is een van de topics die we als team in de gaten houden. Ik zie dat we in de afgelopen dagen jouw reactie over het hoofd hebben gezien. Ik zie dat er inderdaad een afkoopsom in rekening is gebracht, wat niet zou moeten. Omdat het hier gaat om een PSTN abonnement moet ik even kijken hoe ik terugbetaling daarvan kan regelen. Dit gaat namelijk via systemen waar wij niet zo makkelijk bij kunnen. Ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug met meer duidelijkheid. Hopelijk morgen, maar kan ook na het weekend worden.

Reputatie 1

Ben ik door de abonnementswijzigingen nu contractvrij?
Ja, mocht je nog binnen contract zijn, dan ben je contractvrij totdat de wijziging ingaat. 

 

N.a.v. de e-mail over de abonnementswijziging zojuist contact gehad met klantenservice om een nieuw abonnement af te sluiten. De medewerker aan de lijn vertelde mij dat ik alleen kon opzeggen, want mijn huidige contract liep nog. Dit is tegenstrijdig met de bovenstaande informatie.

Je bent inderdaad contractsvrij, maar dat is alleen om op te zeggen. Niet om een nieuw abonnement af te sluiten. Dat is namelijk een verlenging, en daar doen we in principe bij vaste diensten niet aan. Je sluit op een bepaald moment een contract af, met introductieaanbieding. Die komt met een jaarcontract en daarna loopt het als een maandelijks opzegbaar iets door. Als jij nu niet door wilt gaan met je huidige abonnementsinhoud, dan kun je deze wijzigen in je MijnKPN. Dat kan altijd, ook binnen je jaarcontract. Wijzigingen op die manier veranderen dan verder niets aan je contract. En daarnaast heb je nu dus de gelegenheid, als je nog binnen jaarcontract bent, om op te zeggen. 

 

Vandaag gebeld om mijn abonnement op te zeggen. Je raadt het nooit, maar toen was het plotseling wel mogelijk om een nieuw Hussel abonnement af te sluiten :thinking: 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @BobbiM, bijzonder! Medewerkers van de afdeling opzeggingen hebben meer mogelijkheden voor klantbehoud. Dit zal dan een van de mogelijkheden zijn in bepaalde gevallen. Wat de regels/opties zijn, weet ik niet. Maar voor de reguliere klantenservice is dat niet mogelijk, zoals we eerder uitgelegd hebben. Fijn dat jij er nu toch mee geholpen bent!

Reputatie 7
Badge +30

 

@Erik_ Mijn forumformulier heb ik enige tijd geleden ingevuld. Kan ik nog een reactie van je verwachten?

Excuses, Tilly. Dit is een van de topics die we als team in de gaten houden. Ik zie dat we in de afgelopen dagen jouw reactie over het hoofd hebben gezien. Ik zie dat er inderdaad een afkoopsom in rekening is gebracht, wat niet zou moeten. Omdat het hier gaat om een PSTN abonnement moet ik even kijken hoe ik terugbetaling daarvan kan regelen. Dit gaat namelijk via systemen waar wij niet zo makkelijk bij kunnen. Ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug met meer duidelijkheid. Hopelijk morgen, maar kan ook na het weekend worden.

 

Het heeft even geduurd, maar het is gelukt @TillyM! De afkoopsom is vandaag gecrediteerd. Je krijgt dit binnen twee weken rechtstreeks op je bankrekening bijgeschreven. 

Beste @Erik_ , bedankt voor je reactie. Fijn dat ik de onterecht in rekening gebrachte afkoopsom terug krijg. Duimpje. 

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan namens mijn collega Erik, @TillyM :blush:

Reputatie 7

Ik stap deze maand daarom over van Internet en TV naar KPN Hussel. Dan ben ik goedkoper uit.

Het KPN Hussel met de opties die ik nu ook heb kost €78,98.

Mijn huidige Internet en TV abonnement kost nu €78,48 maar straks dus €81,10.

Ik raad iedereen aan om hun abonnement eens tegen het licht te houden en te onderzoeken of ze, net als ik, die inflatiecorrectie gedeeltelijk ongedaan kunnen maken.

Ik heb zojuist mijn abonnement omgezet van een "Internet en TV" abonnement naar KPN Hussel.

Het lijkt er echter op dat het Hussel entertainmentvoordeel niet verwerkt is.

Terwijl we toch echt voldoen aan de voorwaarden.

Ik ga er vanuit dat het Hussel entertainmentvoordeel alsnog netjes verwerkt zal worden.

Reputatie 7
Badge +24

@wjb Ik zie het inderdaad ook niet, ik heb hier een ticket voor aangemaakt. Even geduld dus. :)

Reputatie 7

Dank je @Alex_P, het zal vast goed komen. :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +24

Dank je @Alex_P, het zal vast goed komen. :slight_smile:

Dat verwacht ik ook, kan vandaag alleen niemand rechtstreeks bereiken telefonisch. Vandaar de ticket. 

Reputatie 7

Dank je @Alex_P, het zal vast goed komen. :slight_smile:

Dat verwacht ik ook, kan vandaag alleen niemand rechtstreeks bereiken telefonisch. Vandaar de ticket. 

Hmmm, ik begin toch wat te twijfelen want zojuist krijg ik de onderstaande mail binnen.

Het bedrag daar kan ik me wel in vinden hoor :wink: maar of het helemaal juist is ... :thinking:

Maak zelf het optelsommetje even en zie dat er €5,- verschil zit tussen de optelsom en het totaalbedrag. Is het Hussel entertainmentvoordeel dan wel verwerkt maar niet als regel in het overzicht opgenomen?

En natuurlijk ben ik blij met die korting gedurende zes maanden voor het Pluspakket maar er is helemaal geen sprake van een nieuwe einddatum.

 

En om het allemaal nog wat ingewikkelder te maken, in mijnKPN staat nu het onderstaande.

 

Dus even een kleine samenvatting:

Ik had verwacht €78,98 per maand te moeten gaan betalen, maar in mijnKPN zag ik dat het Hussel entertainmentvoordeel niet verwerkt was en er stond dus dat de kosten €83,98 zouden zijn.

Vervolgens kreeg ik een bevestigingsmailtje van de bestelling en daar wordt een bedrag van €71,99 gedurende de actieperiode in vermeld. Na de actieperiode zou dat dus precies de verwachte €78,98 gaan worden.

Maar wat schetst mijn verbazing, in mijnKPN staat nu dat de kosten €76,99 zijn.

Leuker kunnen we het niet maken, onduidelijker wel. :wink:

 

Duidelijk is dat het Hussel entertainmentvoordeel (nog) niet verwerkt is in mijnKPN.

Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat ik gedurende zes maand €71,99 zal moeten gaan betalen en daarna €78,98. :wink:

Reputatie 7
Badge +24

Daar ga ik ook vanuit. Ik ga eerst even een reactie afwachten op de ticket voordat ik overal over ga speculeren, aan het bedrag te zien is dat wel verwerkt maar wordt het niet weergegeven.

Reputatie 7

Daar ga ik ook vanuit. Ik ga eerst even een reactie afwachten op de ticket voordat ik overal over ga speculeren, aan het bedrag te zien is dat wel verwerkt maar wordt het niet weergegeven.

Is er al iets meer bekend?

Ik heb de factuur voor juli ontvangen en daarin is geen Hussel Entertainmentvoordeel verrekend.

Er wordt dus €76,99 in rekening gebracht i.p.v. de €71,99 die in de bevestigingsemail vermeld is.

In mijnKPN wordt het Hussel Entertainmentvoordeel ook nog niet vermeld als voordeel bij mijn Hussel abonnement.

 

Ik raak er een beetje gehusseld van. :wink:

Reputatie 7
Badge +24

Daar ga ik ook vanuit. Ik ga eerst even een reactie afwachten op de ticket voordat ik overal over ga speculeren, aan het bedrag te zien is dat wel verwerkt maar wordt het niet weergegeven.

Is er al iets meer bekend?

Ik heb de factuur voor juli ontvangen en daarin is geen Hussel Entertainmentvoordeel verrekend.

Er wordt dus €76,99 in rekening gebracht i.p.v. de €71,99 die in de bevestigingsemail vermeld is.

In mijnKPN wordt het Hussel Entertainmentvoordeel ook nog niet vermeld als voordeel bij mijn Hussel abonnement.

 

Ik raak er een beetje gehusseld van. :wink:

Hi @wjb. Zojuist ook even gebeld met die desk. De aanvraag voor de voordelen is op een gekke manier dubbel binnengekomen voordat Hussel actief was, waardoor dit vast is gelopen. De ticket is in behandeling maar dat kan tot 1 maand duren omdat het een handmatige aanpassing is. Ik heb begrepen dat ze jou ook een sms hebben verstuurd. We moeten dit dus even afwachten, maar het komt goed en waar nodig zal ik de gemiste korting corrigeren. No hussel stress. 

Sorry dat dit zo lang moet duren, dit is een exotisch dingetje dat mis gaat vandaar dat het handmatig moet worden gedaan. 

Reputatie 7

Ik heb inderdaad het onderstaande smsje gekregen.

We wachten het rustig af.

Ik ben eens gaan rond kijken op internet naar andere aanbieders en kwam bij T-mobile terecht

Daar zou ik zeker dik 20 euro per maand minder kwijt zijn en daar bij er ook nog op vooruit gaan van 100MB naar 1000MB maximaal internet snelheid.

heeft iemand ervaring met Tv en internet van T-mobile?

lijkt mij wel interessant 

 

Het lijkt mij stug dat met het zelfde (zender) aanbod en een zo veel hogere snelheid het zoveel, 20 euro, goedkoper is / zou zijn. Is dat dan wel de prijs die je gaat betalen als de kortingsperiode voor nieuwe klanten voorbij is? Want daar moet je natuurlijk naar kijken.

Op dit moment is het tv product van hun nog erg beperkt. O.a. is opnemen nog niet mogelijk. Verder zitten er geen apps in voor Netflix, Prime en Youtube e.m.

Ik zie bij T-mobile bij 1000 Mb/s en het basispakket TV een prijs van € 55 na de kortingsperiode. Wat betaal je nu en heb je bv ook zenderpakketten bij KPN? En vaste telefoon?

Verder vind ik ze weinig transparant. De prijzen van de extra zenderpakketten vind ik nergens op hun site bijvoorbeeld.

Ik ben eens gaan rond kijken op internet naar andere aanbieders en kwam bij T-mobile terecht

Daar zou ik zeker dik 20 euro per maand minder kwijt zijn en daar bij er ook nog op vooruit gaan van 100MB naar 1000MB maximaal internet snelheid.

heeft iemand ervaring met Tv en internet van T-mobile?

lijkt mij wel interessant 

 

Hoi Daffy,

De afgelopen dagen doe ik precies hetzelfde, voor een paar euro verschil zou ik wel bij KPN blijven.
Maar T-Mobile kan het zelfde abb. voor €212 per jaar GOEDKOPER aanbieden.
Ik vraag mij dan heel erg af wat KPN €212 meer waard maakt.

KPN is bij ons de afgelopen 5 jaar erg stabiel en nog nooit problemen mee gehad, helaas heeft T-Mobile niet zulke reviews.

 

Wij hebben alleen Internet van KPN omdat wij ons heel erg irriteren aan alle reclame op TV.
TV kost bij KPN minimaal €18 voor 1 ontvanger, dus voor €18 kan je onbeperkt reclame kijken…...

Een chromecast kost ongeveer €35 euro (eenmalig) en een NLziet abb. kost €7,95 per maand.
Hiermee kan je overal op alle tv's live alle zenders kijken zonder reclames…….