News

Prijswijzigingen KPN 2020

Prijswijzigingen KPN 2020
Reputatie 7
Badge +25

Er komen naast de zenderwijzigingen ook een aantal prijswijzigingen per 1 juli. Hieronder leg ik uit welke tarieven gaan veranderen. Vanaf vandaag 6 mei zullen de e-mails, en waar nodig brieven verstuurd worden. Het advies is om die af te wachten om te kijken wat dit specifiek voor jou betekent.
 

Prijswijziging abonnementen

We voeren een inflatiecorrectie van 2,6% door op de internetabonnementen, behalve de Hussel abonnementen. Daarnaast verhogen we de abonnementsprijzen van Vast Bellen (PSTN) en Digitenne (only) met 1 euro per maand. De abonnementskosten voor Belbudget wordt niet verhoogd.

Voor Vast Bellen gaan de wijzigingen in per 1 augustus, voor de overige wijzigingen geldt dat het ingaat per 1 juli.

Extra dienst

Het tarief van de extra dienst “Vast Telefoonnummer” van het 2017 internetabonnement wordt verhoogd met 1 euro. Dat wordt dus 2 euro per maand.
 

Prijswijziging beltarieven

De beltarieven (starttarief en gesprekskosten) gaan omhoog met 1 cent. Dat betekent dat beide van €0,14 cent naar €0,15 cent gaan. In het geval van een BelVrij PSTN-abonnement (Vaste Telefonie) gaat het van €0,15 cent naar €0,16 cent (buiten de bundel). De gesprekstarieven voor BelBasis wijzigen niet.
 

Veelgestelde vragen (FAQ)
 

Wat is de reden voor de tariefswijziging?
Wij wijzigen de tarieven om ook de komende tijd verder te investeren zodat wij de kwaliteit, stabiliteit en veiligheid van onze producten en dienstverlening nog verder voor u kunnen verbeteren. Daarom voeren wij voor de internetabonnementen een inflatiecorrectie door en voor de Vast Bellen en Digitenne abonnementen een verhoging van 1 euro.

Waarom corrigeert KPN de internetabonnementen en deels de Vast Bellen abonnementenprijzen voor inflatie? 
In Nederland stijgen elk jaar de prijzen van producten en diensten door inflatie. Wij hebben hier ook mee te maken omdat kosten die we maken door deze inflatie stijgen. Wij volgen de verhoging van de inflatie van 2,6% gemiddeld over heel 2019. Dit is volgens de CBS Consumentenprijsindex.

Hoe ben ik geïnformeerd over de abonnementswijzigingen?
Wij informeren je via e-mail of brief over het doorvoeren van inflatiecorrectie en de andere abonnementswijzigingen. We sturen de e-mails en brieven in de maand mei 2020.

Ben ik door de abonnementswijzigingen nu contractvrij?
Ja, mocht je nog binnen contract zijn, dan ben je contractvrij totdat de wijziging ingaat. 

Geldt de inflatiecorrectie ook voor mij?
Als de inflatiecorrectie op een van jouw abonnementen van toepassing is, wordt hier melding van gemaakt in de e-mail of de brief. Op je contract of facturen vind je terug van welke abonnement(en) je gebruik maakt. Wij voeren vooral op de oudere internetabonnementen de inflatiecorrectie door.

Gelden de nieuwe beltarieven ook als ik BelOnbeperkt heb?
Als je een belbundel hebt voor onbeperkt bellen dan gelden de gewijzigde beltarieven alleen als je belt buiten de BelOnbeperkt periode. Als je BelOnbeperkt Altijd hebt dan gelden de nieuwe beltarieven niet voor jou. Dan betaal je immers niet los voor bellen naar vaste en mobiele nummers in Nederland. Voor Vast Bellen geldt dat ook buiten de Belvrij Altijd of Belvrij Avond en Weekend periode.

Ik heb een glasvezel abonnement besteld en krijg deze over een tijdje geleverd. Geldt deze tariefswijziging ook voor mij?
Ja. Deze tariefswijziging geldt ook voor jou zodra je abonnement actief wordt.

 

Naast deze prijswijzigingen, komen er een aantal zenderwijzigingen per 1 juli.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

159 reacties

Reputatie 7

@Paul_

Ik neem aan dat die inflatiecorrectie bij een Internet en TV abonnementen gerekend wordt over de basisprijs van het abonnement en niet over de opties. Klopt dat?

Uitgaande van het bovenstaande gaat de prijs van mijn Internet en TV abonnement met vaste telefonie door deze prijsverhoging €2,63 omhoog van €78,48 naar €81,11. Daarmee komt de prijs €2,13 per maand hoger uit dan het overeenkomstige hussel abonnement en dat gaan we natuurlijk niet doen.

Ik zal mijn abonnement dus om gaan zetten naar het overeenkomstige KPN Hussel abonnement voor €78.98 per maand.

 

Heb ik jaren gevochten voor de vrije modem/routerkeuze en de daarbij behorende vrijgave van de SIP gegevens, jaagt KPN me vervolgens weg door de prijs van vaste telefonie te verdubbelen. Ik zie mij genoodzaakt om mijn vaste telefoon te laten porteren naar CheapConnect waar ik i.p.v. €24,- maar €8,95 per jaar hoef te betalen.

Ik zal mijn toekomstige Hussel abonnement dus ook aanpassen en vaste telefonie stoppen waardoor ik €76,98 per maand kwijt zal zijn aan KPN.

 

Deze inflatiecorrectie gaat voor mij dus leiden tot een prijsverlaging van €1,50 per maand.

Ik moet nog wel even tot 28 mei wachten alvorens ik dit in gang kan zetten immers dan pas zal mijn huidige internet en TV abonnement contractvrij zijn.

Pfff… En die beltarieven zijn al zo (excuseer mijn woorden) schofterig hoog.

Om deze reactie even in zijn context te zetten, voor 3 Euro extra kan ik op mijn Simyo abonnement onbeperkt bellen, bij KPN straks nog geen half uur …

 

Reputatie 6
Badge +3

Okay ik heb dus al Hussel zonder vast bellen.

Zo te zien dit jaar dus alleen zender wijzigingen i.p.v. zender en kostenwijzigingen.

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_

Ik neem aan dat die inflatiecorrectie bij een Internet en TV abonnementen gerekend wordt over de basisprijs van het abonnement en niet over de opties. Klopt dat?

Uitgaande van het bovenstaande gaat de prijs van mijn Internet en TV abonnement met vaste telefonie door deze prijsverhoging €2,63 omhoog van €78,48 naar €81,11. Daarmee komt de prijs €2,13 per maand hoger uit dan het overeenkomstige hussel abonnement en dat gaan we natuurlijk niet doen.

Ik zal mijn abonnement dus om gaan zetten naar het overeenkomstige KPN Hussel abonnement voor €78.98 per maand.

Het gaat inderdaad over het basisbedrag. Volgens mij klopt jouw berekening inderdaad. Voor de rest: wacht de mail/brief af.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Paul_ ,

 

Ik betaal nu 43,50 per maand voor Internet+Bellen Thuis Instap.

Daarin zit een opslag voor 1,00 per maand voor het vast bellen.

 

Het goedkoopste hussel abonnement is nu 42,50 per maand.

Is het dan niet goedkoper om over te stappen op KPN Hussel?

Inclusief Vast bellen zou dat dan 44,50 per maand worden. 

(Aangezien KPN Hussel niet verhoogd wordt ! )

 

En gaat dat dan niet automatisch ?

Zo nee, waarom niet? 

  

Reputatie 7

Het goedkoopste hussel abonnement is nu 42,50 per maand.

Is het dan niet goedkoper om over te stappen op KPN Hussel?

Inclusief Vast bellen zou dat dan 44,50 per maand worden. 

(Aangezien KPN Hussel niet verhoogd wordt ! )

Jouw huidige Intenet+bellen thuis instap gaat waarschijnlijk €44,63 kosten en dat is dus net duurder.

 

En gaat dat dan niet automatisch ?

Zo nee, waarom niet? 

Nee, dat gaat niet automatisch.

Ik denk niet dat KPN zonder toestemming van de abonnee het contract mag wijzigen.

Reputatie 7
Badge +25

Wat wjb aangeeft is eigenlijk exact wat ik net wilde gaan zeggen.

Reputatie 7
Badge +28

Precies @wjb 

Dan zou het toch logisch zijn als KPN hier wat aan gaat doen, desnoods door proactief een aanbod te doen om over te stappen op KPN Hussel. 

Ik hoor graag van @Paul_  of er iets vanuit KPN aan gedaan wordt of dat iedereen die dit betreft zelf in de pen moet klimmen. 

 

Reputatie 7
Badge +25

Ik hoor graag van @Paul_  of er iets vanuit KPN aan gedaan wordt of dat iedereen die dit betreft zelf in de pen moet klimmen. 

Ik weet niet exact wat “in de pen klimmen” betekent in deze context, maar klanten zullen zelf actie moeten ondernemen om hun abonnement aan te passen. Dat gaat niet vanzelf. Dus je hoeft niet per se contact op te nemen, maar je kan een wijziging ook doen via MijnKPN bijvoorbeeld.

Reputatie 7
Badge +28

Ok, dat ga ik doen. Kun je in Mijn KPN ook aangeven dat de wijziging per 1-8-2020 moet ingaan? Dit omdat het Vast Bellen per 1-8-2020 omhoog gaat in prijs?

 

die grote berg gratis Tv's en de corona waren zeker een nekslag :joy:  

maar als ik de wirwar goed begrijp, 

ik heb hussel, zonder tv en zonder bellen,   komt er dus hier geen verhoging ? 

 

zo wel, dan ben ik pleite, 

Reputatie 7
Badge +25

Ok, dat ga ik doen. Kun je in Mijn KPN ook aangeven dat de wijziging per 1-8-2020 moet ingaan? Dit omdat het Vast Bellen per 1-8-2020 omhoog gaat in prijs?

Je kan geen datum aangeven per wanneer de wijziging in gaat. De wijziging van de extra dienst “Vast telefoonnummer” gaat per 1 juli, en Vast Bellen (dus PSTN) per 1 augustus. Ik snap die verwarring wel, maar in jouw geval dus 1 juli.

ik heb hussel, zonder tv en zonder bellen,   komt er dus hier geen verhoging ? 

Dat is inderdaad wat er staat.

Reputatie 7
Badge +7

@Paul_  Als ik het allemaal goed lees, wordt abo Hussel op deze manier extra onder de aandacht gebracht bij de abonnees. Ik zit daar zelf nu ook maar weer naar te kijken… 

Tot nog toe was de belangrijkste reden voor mij om niets te veranderen aan de huidige abo's dat wij hier Compleet hebben. Met name de voordelen van onbeperkt onderling bellen en verdubbeling data wil ik eigenlijk niet kwijt. Stel dat ik alleen overstap naar Hussel en dat ik de mobiel-abo's (3 stuks) laat zoals ze zijn, houden wij dan wel de Compleet-opties? Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.

Reputatie 7
Badge +28

En nog een vraag over overgang naar KPN Hussel : Klopt het dat je na een overgang van mijn abonnement naar KPN Hussel, je dan automatisch minimaal ook een nieuw jaarcontract afsluit? Niet dat dat voor mij zo erg is, maar het geeft wel een vreemd nevenverschijnsel.    

Waarom maakt KPN het altijd zo ingewikkeld met die tientallen abonnementsvormen? 

Reputatie 7
Badge +16

Als hussel abonnee vindt ik 't dit jaar meevallen maar het valt mij ook op dat telefoniekosten inderdaad bijzonder hoog worden. Zeker met de overgang naar mobiel zou ik oppassen met het verder verhogen gezien de markt in verband met voip toch een beetje is opengebroken. :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +7

En nog een vraag over overgang naar KPN Hussel : Klopt het dat je na een overgang van mijn abonnement naar KPN Hussel, je dan automatisch minimaal ook een nieuw jaarcontract afsluit? Niet dat dat voor mij zo erg is, maar het geeft wel een vreemd nevenverschijnsel.    

Waarom maakt KPN het altijd zo ingewikkeld met die tientallen abonnementsvormen? 

 

Maandcontract kan ook, alleen duurder:

 

Badge

Wat een geneuzel . Als straks de terrassen open zijn en je betaald 3,50 voor een biertje dan vindt we dat normaal. En nu komt er een verhoging en iedereen loopt te piepen.

Reputatie 7
Badge +25

Tot nog toe was de belangrijkste reden voor mij om niets te veranderen aan de huidige abo's dat wij hier Compleet hebben. Met name de voordelen van onbeperkt onderling bellen en verdubbeling data wil ik eigenlijk niet kwijt. Stel dat ik alleen overstap naar Hussel en dat ik de mobiel-abo's (3 stuks) laat zoals ze zijn, houden wij dan wel de Compleet-opties? Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.

Je moet het zo zien: als je iets wijzigt aan jouw vaste abonnement, dan kan ook alleen daar een eventueel voordeel van wijzigen (van Compleet naar Hussel). Dus als jij het vaste abonnement aanpast naar Hussel, en geen aanpassing doet aan de mobiele abonnementen, dan wijzigt er niets aan de mobiele voordelen (zoals dubbele data), alleen aan de voordelen voor de vaste diensten. 

 

En nog een vraag over overgang naar KPN Hussel : Klopt het dat je na een overgang van mijn abonnement naar KPN Hussel, je dan automatisch minimaal ook een nieuw jaarcontract afsluit? Niet dat dat voor mij zo erg is, maar het geeft wel een vreemd nevenverschijnsel.    

Waarom maakt KPN het altijd zo ingewikkeld met die tientallen abonnementsvormen? 

Nee, je krijgt niet per definitie een nieuw jaarcontract...

Reputatie 3
Badge +1

Ik vind het vervelend dat ik meebetaal aan voetbalsponsoring, als ze daar nou eens mee stoppen en de kopernetwerken sneller maken, misschien dat ze dan meer klanten krijgen en ze dus meer verdienen…….

Reputatie 1

Blijf het vreemd vinden dat investeringen in het netwerk als reden voor prijsverhoging opgevoerd worden. Je investeert als onderneming om geld te kunnen verdienen met in het geval van KPN je dienstverlening. Je klanten laten betalen voor de investeringen door hogere tarieven is natuurlijk gewoon de omgedraaide wereld waar jullie (en Ziggo) helaas mee weg kunnen komen want er is simpelweg een gebrek aan voldoende concurrentie.

MAAR even een aantal vragen naar aanleiding van het nieuws wat we zoals gewoonlijk eerst uit de media moeten vernemen.

Vanwege het hele corona gedoe is de snelheid dus omlaag gegooid, uit mijn hoofd sinds 2e helft februari. Vandaag de dag zijn mijn snelheden nog altijd flink lager dan waarvoor ik dus betaal en voorheen gewoon geleverd kreeg.

  • Waarom wordt dat niet eerst hersteld? 
  • Waarom wordt daar geen compensatie voor gegeven (het is immers gedaan om iedereen een stabielere basis capaciteit te geven)?
  • Waarom wordt er niet gewacht met een prijsverhoging totdat dit soort maatregelen tot de verleden tijd behoren?

Ter verduidelijking: ik heb een 200 / 200 Mbit abo over glas en ik laat mijn firewall elke 12 uur automatisch een speedtest doen en voor de snelheidsverlaging vanwege de corona maatregelen zat ik vrij constant tussen de 196 - 212 Mbit DOWN en 182 - 228 Mbit UP. Sinds de corona maatregelen is dat slechts tussen de 58 - 67 Mbit DOWN en 106 - 132 Mbit UP. De latency is meer dan verdubbeld, bijna verdrievoudigd.

Reputatie 1

Ik vind het vervelend dat ik meebetaal aan voetbalsponsoring, als ze daar nou eens mee stoppen en de kopernetwerken sneller maken, misschien dat ze dan meer klanten krijgen en ze dus meer verdienen…….

Inderdaad, er is toch een gebrek aan concurrentie dus KPN (en Ziggo) zouden prima kunnen stoppen met onzinnige sponsor contracten die de klanten uiteindelijk weer moeten ophoesten.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-verhoogt-prijs-tv-en-internet-voorlopig-niet/

De huidig aangekondigde prijsverhogingen staan in schril contrast met eerder gedane beloftes, zie link hierboven.

 

Reputatie 7
Badge +25

Vanwege het hele corona gedoe is de snelheid dus omlaag gegooid, uit mijn hoofd sinds 2e helft februari. Vandaag de dag zijn mijn snelheden nog altijd flink lager dan waarvoor ik dus betaal en voorheen gewoon geleverd kreeg.

Hoe kom je hier bij? We hebben voor zover ik weet echt geen internetsnelheden verlaagd van klanten n.a.v. corona… Als je een te lage snelheid ervaart kun je het beste even bellen/chatten met ons denk ik.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-verhoogt-prijs-tv-en-internet-voorlopig-niet/

De huidig aangekondigde prijsverhogingen staan in schril contrast met eerder gedane beloftes, zie link hierboven.


Voor Hussel klopt het, die prijzen waren kennelijk al ‘op niveau'. ;)

 

Reputatie 7
Badge +7

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-verhoogt-prijs-tv-en-internet-voorlopig-niet/

De huidig aangekondigde prijsverhogingen staan in schril contrast met eerder gedane beloftes, zie link hierboven.

Maar, dan klopt het toch? In het artikel gaat het over 1 juni. De nu aangekondigde prijsverhogingen gaan in per 1 juli. Niets aan het handje dus.

(Flauwe reactie van mij, maar ik kon het niet laten :grin: )