News

Prijswijzigingen KPN 2020

Prijswijzigingen KPN 2020
Reputatie 7
Badge +25

Er komen naast de zenderwijzigingen ook een aantal prijswijzigingen per 1 juli. Hieronder leg ik uit welke tarieven gaan veranderen. Vanaf vandaag 6 mei zullen de e-mails, en waar nodig brieven verstuurd worden. Het advies is om die af te wachten om te kijken wat dit specifiek voor jou betekent.
 

Prijswijziging abonnementen

We voeren een inflatiecorrectie van 2,6% door op de internetabonnementen, behalve de Hussel abonnementen. Daarnaast verhogen we de abonnementsprijzen van Vast Bellen (PSTN) en Digitenne (only) met 1 euro per maand. De abonnementskosten voor Belbudget wordt niet verhoogd.

Voor Vast Bellen gaan de wijzigingen in per 1 augustus, voor de overige wijzigingen geldt dat het ingaat per 1 juli.

Extra dienst

Het tarief van de extra dienst “Vast Telefoonnummer” van het 2017 internetabonnement wordt verhoogd met 1 euro. Dat wordt dus 2 euro per maand.
 

Prijswijziging beltarieven

De beltarieven (starttarief en gesprekskosten) gaan omhoog met 1 cent. Dat betekent dat beide van €0,14 cent naar €0,15 cent gaan. In het geval van een BelVrij PSTN-abonnement (Vaste Telefonie) gaat het van €0,15 cent naar €0,16 cent (buiten de bundel). De gesprekstarieven voor BelBasis wijzigen niet.
 

Veelgestelde vragen (FAQ)
 

Wat is de reden voor de tariefswijziging?
Wij wijzigen de tarieven om ook de komende tijd verder te investeren zodat wij de kwaliteit, stabiliteit en veiligheid van onze producten en dienstverlening nog verder voor u kunnen verbeteren. Daarom voeren wij voor de internetabonnementen een inflatiecorrectie door en voor de Vast Bellen en Digitenne abonnementen een verhoging van 1 euro.

Waarom corrigeert KPN de internetabonnementen en deels de Vast Bellen abonnementenprijzen voor inflatie? 
In Nederland stijgen elk jaar de prijzen van producten en diensten door inflatie. Wij hebben hier ook mee te maken omdat kosten die we maken door deze inflatie stijgen. Wij volgen de verhoging van de inflatie van 2,6% gemiddeld over heel 2019. Dit is volgens de CBS Consumentenprijsindex.

Hoe ben ik geïnformeerd over de abonnementswijzigingen?
Wij informeren je via e-mail of brief over het doorvoeren van inflatiecorrectie en de andere abonnementswijzigingen. We sturen de e-mails en brieven in de maand mei 2020.

Ben ik door de abonnementswijzigingen nu contractvrij?
Ja, mocht je nog binnen contract zijn, dan ben je contractvrij totdat de wijziging ingaat. 

Geldt de inflatiecorrectie ook voor mij?
Als de inflatiecorrectie op een van jouw abonnementen van toepassing is, wordt hier melding van gemaakt in de e-mail of de brief. Op je contract of facturen vind je terug van welke abonnement(en) je gebruik maakt. Wij voeren vooral op de oudere internetabonnementen de inflatiecorrectie door.

Gelden de nieuwe beltarieven ook als ik BelOnbeperkt heb?
Als je een belbundel hebt voor onbeperkt bellen dan gelden de gewijzigde beltarieven alleen als je belt buiten de BelOnbeperkt periode. Als je BelOnbeperkt Altijd hebt dan gelden de nieuwe beltarieven niet voor jou. Dan betaal je immers niet los voor bellen naar vaste en mobiele nummers in Nederland. Voor Vast Bellen geldt dat ook buiten de Belvrij Altijd of Belvrij Avond en Weekend periode.

Ik heb een glasvezel abonnement besteld en krijg deze over een tijdje geleverd. Geldt deze tariefswijziging ook voor mij?
Ja. Deze tariefswijziging geldt ook voor jou zodra je abonnement actief wordt.

 

Naast deze prijswijzigingen, komen er een aantal zenderwijzigingen per 1 juli.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

159 reacties

Reputatie 1

Vanwege het hele corona gedoe is de snelheid dus omlaag gegooid, uit mijn hoofd sinds 2e helft februari. Vandaag de dag zijn mijn snelheden nog altijd flink lager dan waarvoor ik dus betaal en voorheen gewoon geleverd kreeg.

Hoe kom je hier bij? We hebben voor zover ik weet echt geen internetsnelheden verlaagd van klanten n.a.v. corona… Als je een te lage snelheid ervaart kun je het beste even bellen/chatten met ons denk ik.

Omdat het precies samenviel met de communicatie over de corona maatregelen die door KPN genomen werden (o.a. Film 1 beschikbaar tot 6 april etc). Ik heb hier dus eerder al de service desk over gecontacteerd om dit te laten bevestigen en me werd dus verteld dat het daar mee samenhing.

Ik ga nog maar eens jullie contacten want als jij nu zegt dat er geen maatregelen op het netwerk zijn getroffen om het stabiel te kunnen houden, dan klopt er dus iets totaal niet.

Helaas is dat dan weer eens een voorbeeld van het gebrek aan inhoudelijke kwaliteit van de service desk… #zucht

Reputatie 7
Badge +25

Vanwege het hele corona gedoe is de snelheid dus omlaag gegooid, uit mijn hoofd sinds 2e helft februari. Vandaag de dag zijn mijn snelheden nog altijd flink lager dan waarvoor ik dus betaal en voorheen gewoon geleverd kreeg.

Hoe kom je hier bij? We hebben voor zover ik weet echt geen internetsnelheden verlaagd van klanten n.a.v. corona… Als je een te lage snelheid ervaart kun je het beste even bellen/chatten met ons denk ik.

Omdat het precies samenviel met de communicatie over de corona maatregelen die door KPN genomen werden (o.a. Film 1 beschikbaar tot 6 april etc). Ik heb hier dus eerder al de service desk over gecontacteerd om dit te laten bevestigen en me werd dus verteld dat het daar mee samenhing.

Ik ga nog maar eens jullie contacten want als jij nu zegt dat er geen maatregelen op het netwerk zijn getroffen om het stabiel te kunnen houden, dan klopt er dus iets totaal niet.

Dat klopt dus niet. Monteurs sturen doen we zo min mogelijk op dit moment, maar we zijn niet actief internetsnelheden aan het verlagen.

We moeten het positief gaan zien. Volgend jaar zullen de tarieven met 8% procent dalen. Ze hanteren tenslotte CBS inflatie en die hebben al aangkondigd dat het dit jaar met een procentje of 8 zal afnemen.

Reputatie 7

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-verhoogt-prijs-tv-en-internet-voorlopig-niet/

De huidig aangekondigde prijsverhogingen staan in schril contrast met eerder gedane beloftes, zie link hierboven.

De vraag is of die belofte werkelijk door KPN uitgesproken is of dat de auteur van dat artikel zijn eigen interpretatie van het gezegde of zelfs zijn fantasie heeft verwoord. Ik hecht sowieso geen hoge journalistieke waarde aan de artikelen op TotaalTV.

Reputatie 1

Geachte KPN.

 

Graag hoor ik van jullie waarom jullie in de 3 jaar tijd dat we bij jullie zitten alleen maar prijsverHOGINGEN hebben gehad en geen VERLAGING. Bij mijn telefoon abonnement zit ik al 15 jaar bij jullie en daar kreeg je wel meer voor het zelfde geld op een gegeven moment.

Begrijp me niet verkeerd, jullie leveren goede en nette service maar zijn ook trouwe klanten die ook wel eens willen merken dat ze gewaardeerd worden als klant.

Ik ben geen voorstander van de verhogingen, overstappen naar een ander abonnement heeft voor mij alleen maar het nadeel dat ik namelijk een fikse verhoging van bijna 20 euro per maand krijg met jullie nieuwe Husle pakket.

 

Misschien kan iemand mij uitleggen waar dit door komt?

 

Zijn de bazen misschien niet tevreden met hun bonussen van zo’n 1,5 miljoen euro vorig jaar??

 

Groet

Rick

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-verhoogt-prijs-tv-en-internet-voorlopig-niet/

De huidig aangekondigde prijsverhogingen staan in schril contrast met eerder gedane beloftes, zie link hierboven.

Maar, dan klopt het toch? In het artikel gaat het over 1 juni. De nu aangekondigde prijsverhogingen gaan in per 1 juli. Niets aan het handje dus.

(Flauwe reactie van mij, maar ik kon het niet laten :grin: )

Of je nu door TFT of door KPN gebeten wordt maakt niet uit, het kost allebei geld, gelukkig blijft TFT een stuk goedkoper, dat is weer het positieve van het verhaal.

 

Ik steun de reactie van Rick. Daarnaast wordt het voor vaste klanten erg onoverzichtelijk door alle nuanceverschillen tussen de verschillende abonnementen en voordelen (compleet vs Hussel). Ik zou het erg op prijs stellen als KPN bijvoorbeeld een offerte zou kunnen opstellen waarin ze aangeven wat het huidige abonnement kost (na prijsverhoging) en wat de kosten worden om éxact dezelfde functies/voordelen te hebben als nu onder een Hussel abonnement. Nu is het niet transparant of op z'n minst een enorme uitzoekklus om dit netjes naast elkaar te zetten en een afweging te kunnen maken. Ik zou het erg klantvriendelijk vinden als KPN mij dit (als trouwe klant) uit handen neemt. 

@Paul_

Ik neem aan dat die inflatiecorrectie bij een Internet en TV abonnementen gerekend wordt over de basisprijs van het abonnement en niet over de opties. Klopt dat?

Uitgaande van het bovenstaande gaat de prijs van mijn Internet en TV abonnement met vaste telefonie door deze prijsverhoging €2,63 omhoog van €78,48 naar €81,11. Daarmee komt de prijs €2,13 per maand hoger uit dan het overeenkomstige hussel abonnement en dat gaan we natuurlijk niet doen.

Ik zal mijn abonnement dus om gaan zetten naar het overeenkomstige KPN Hussel abonnement voor €78.98 per maand.

<admin: afbeelding geknipt ivm overzichtelijkheid>

Heb ik jaren gevochten voor de vrije modem/routerkeuze en de daarbij behorende vrijgave van de SIP gegevens, jaagt KPN me vervolgens weg door de prijs van vaste telefonie te verdubbelen. Ik zie mij genoodzaakt om mijn vaste telefoon te laten porteren naar CheapConnect waar ik i.p.v. €24,- maar €8,95 per jaar hoef te betalen.

Ik zal mijn toekomstige Hussel abonnement dus ook aanpassen en vaste telefonie stoppen waardoor ik €76,98 per maand kwijt zal zijn aan KPN.

<admin: afbeelding geknipt ivm overzichtelijkheid>

Deze inflatiecorrectie gaat voor mij dus leiden tot een prijsverlaging van €1,50 per maand.

Ik moet nog wel even tot 28 mei wachten alvorens ik dit in gang kan zetten immers dan pas zal mijn huidige internet en TV abonnement contractvrij zijn.

 

 

Waarom stap je voor vaste telefonie niet over op cheapconnect?

 

8,95 euro per jaar https://www.cheapconnect.nl/prepaid-voip/ . Je hebt alleen zo een apparaat nodig om het werkend te krijgen met KPN modem: shorturl.at/ekl47

 

Scheelt toch geld op termijn.

Reputatie 7
Badge +8

 

Heb ik jaren gevochten voor de vrije modem/routerkeuze en de daarbij behorende vrijgave van de SIP gegevens, jaagt KPN me vervolgens weg door de prijs van vaste telefonie te verdubbelen. Ik zie mij genoodzaakt om mijn vaste telefoon te laten porteren naar CheapConnect waar ik i.p.v. €24,- maar €8,95 per jaar hoef te betalen.

Ik zal mijn toekomstige Hussel abonnement dus ook aanpassen en vaste telefonie stoppen waardoor ik €76,98 per maand kwijt zal zijn aan KPn

 

 @elponch1s Als je de post van WJB leest zie je dat hij dat ook al gedaan heeft 

 

 

Sorry moderators het had als 1 post gemoeten.

Maar een quote ergens bij krijgen is blijkbaar anders dan voorheen.

 

Heb ik jaren gevochten voor de vrije modem/routerkeuze en de daarbij behorende vrijgave van de SIP gegevens, jaagt KPN me vervolgens weg door de prijs van vaste telefonie te verdubbelen. Ik zie mij genoodzaakt om mijn vaste telefoon te laten porteren naar CheapConnect waar ik i.p.v. €24,- maar €8,95 per jaar hoef te betalen.

Ik zal mijn toekomstige Hussel abonnement dus ook aanpassen en vaste telefonie stoppen waardoor ik €76,98 per maand kwijt zal zijn aan KPn

 

@elponch1s  Zie hier.

 

Sorry moderators het had als 1 post gemoeten maar het forum werkte niet mee.

 

Excuses, ik had over de details heen gelezen merk ik :)

Reputatie 7
Badge +28

Ok, dat ga ik doen. Kun je in Mijn KPN ook aangeven dat de wijziging per 1-8-2020 moet ingaan? Dit omdat het Vast Bellen per 1-8-2020 omhoog gaat in prijs?

Je kan geen datum aangeven per wanneer de wijziging in gaat. De wijziging van de extra dienst “Vast telefoonnummer” gaat per 1 juli, en Vast Bellen (dus PSTN) per 1 augustus. Ik snap die verwarring wel, maar in jouw geval dus 1 juli.

 

 

@Paul_ 

Begrijp ik nu goed dat mijn internet abonnement 42,50 x 1,026 = 43,61  gaat kosten ? 

En mijn toeslag "vast telefoonnummer" 1,00 x 1,026 = 1,03 gaat kosten? 

(Als ik niets verander...) 

 

De telefoontarieven stijgen ook nog eens per minuut. Ik zie dat er ook een optie  BelOnbeperkt Nederland is. Blijft dat 9,99 en ik combinatie met de goedkoopste Hussel Internet dus : 42,50 + 9,99 = 52,49? 

Want dan zou dat ook een overweging zijn.   

Reputatie 7
Badge +25

 

@Paul_

Begrijp ik nu goed dat mijn internet abonnement 42,50 x 1,026 = 43,61  gaat kosten ? 

En mijn toeslag "vast telefoonnummer" 1,00 x 1,026 = 1,03 gaat kosten? 

(Als ik niets verander...) 

 

De telefoontarieven stijgen ook nog eens per minuut. Ik zie dat er ook een optie  BelOnbeperkt Nederland is. Blijft dat 9,99 en ik combinatie met de goedkoopste Hussel Internet dus : 42,50 + 9,99 = 52,49? 

Want dan zou dat ook een overweging zijn.   

Mijn advies is om de mail/brief even af te wachten. Dan weet je waar je aan toe bent. Anders moet ik straks van iedere klant die zich hier meld het gaan uitzoeken en dat is redelijk onbegonnen werkt. En we sturen die mails/brieven natuurlijk niet voor niets. Maak de vergelijking t.z.t., en als je dan vragen hebt, dan horen we dat graag.

Reputatie 7
Badge +7

Tot nog toe was de belangrijkste reden voor mij om niets te veranderen aan de huidige abo's dat wij hier Compleet hebben. Met name de voordelen van onbeperkt onderling bellen en verdubbeling data wil ik eigenlijk niet kwijt. Stel dat ik alleen overstap naar Hussel en dat ik de mobiel-abo's (3 stuks) laat zoals ze zijn, houden wij dan wel de Compleet-opties? Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.

Je moet het zo zien: als je iets wijzigt aan jouw vaste abonnement, dan kan ook alleen daar een eventueel voordeel van wijzigen (van Compleet naar Hussel). Dus als jij het vaste abonnement aanpast naar Hussel, en geen aanpassing doet aan de mobiele abonnementen, dan wijzigt er niets aan de mobiele voordelen (zoals dubbele data), alleen aan de voordelen voor de vaste diensten. 

 

@Paul_  Dan is de overstap naar Hussel (alleen met het Thuis-abo) denk ik een interessante optie. Wel een vraag: als ik nu overstap naar Hussel krijg ik dan een andere tv-ontvanger of houd ik de huidige tv-ontvanger? Ik doe namelijk mee aan de pilot van het nieuwe tv-menu en het nieuwe tv-platform.

Reputatie 3
Badge +1

Lekker handig weer een prijsverhoging.

We hebben het allemaal wat minder nu vanwege de Corona maar kpn gaat lekker verhogen.

gelukkig heb ik hussel en heb ik de boel lekker gedowngrade, internet van 200 naar 50 en geen 4K tv meer. Scheelt me toch weer een tientje 👊🏽
Kom maar op met die verhogingen 😂

Mijn advies is om de mail/brief even af te wachten. Dan weet je waar je aan toe bent. Anders moet ik straks van iedere klant die zich hier meld het gaan uitzoeken en dat is redelijk onbegonnen werkt. En we sturen die mails/brieven natuurlijk niet voor niet. Maak de vergelijking t.z.t., en als je dan vragen hebt, dan horen we dat graag.

Dat is “redelijk onbegonnen werk”, dat klopt. Niet alleen voor jou voor iedere individuele klant, maar ook voor die individuele klant zelf. Dit sterkt me in mijn standpunt dat KPN hierin zou moeten voorzien door iedere klant een voorstel/offerte te doen voor een nieuwe overeenkomst die mogelijk goedkoper (of duurder) uitpakt. Daar kan de klant dan zelf over beslissen, zonder dat je een avond moet gaan zitten puzzelen. 

Reputatie 7
Badge +24

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-verhoogt-prijs-tv-en-internet-voorlopig-niet/

De huidig aangekondigde prijsverhogingen staan in schril contrast met eerder gedane beloftes, zie link hierboven.

 

Dit is geen prijsverhoging, maar een inflatiecorrectie. Snap dat dan 😉

hoorde net dat kpn 2,50 duurder wordt pm mag dat zo maar heb een contract van 62,50 pm dat is dan contract breuk van kpn 

waar ik het niet mee eens ben 

 

Admin: samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +30

Mijn advies is om de mail/brief even af te wachten. Dan weet je waar je aan toe bent. Anders moet ik straks van iedere klant die zich hier meld het gaan uitzoeken en dat is redelijk onbegonnen werkt. En we sturen die mails/brieven natuurlijk niet voor niet. Maak de vergelijking t.z.t., en als je dan vragen hebt, dan horen we dat graag.

Dat is “redelijk onbegonnen werk”, dat klopt. Niet alleen voor jou voor iedere individuele klant, maar ook voor die individuele klant zelf. Dit sterkt me in mijn standpunt dat KPN hierin zou moeten voorzien door iedere klant een voorstel/offerte te doen voor een nieuwe overeenkomst die mogelijk goedkoper (of duurder) uitpakt. Daar kan de klant dan zelf over beslissen, zonder dat je een avond moet gaan zitten puzzelen. 

Je zou kunnen wachten tot de eerste factuur met verhoging en dan op MijnKPN kijken of er mogelijk iets beters voor je tussen zit? Ik denk ook maar even mee. Ik hoop dat je ook kunt begrijpen dat we uit commercieel oogpunt niet alle klanten een offerte sturen met de mededeling dat met dit en dat abonnement je goedkoper uit gaat zijn. Daarnaast zijn er veel kleuren en smaken en goedkoper betekent niet per se dat het past bij de exacte wensen van de klant. 

Reputatie 2

Ik vind het vervelend dat ik meebetaal aan voetbalsponsoring, als ze daar nou eens mee stoppen en de kopernetwerken sneller maken, misschien dat ze dan meer klanten krijgen en ze dus meer verdienen…….

Helemaal geen reclame meer harry49 of moet je weer je afkeer van het voetbal uiten?

De verhoging is echt groter dan het lijkt!

Behalve de 2,6% stijgen bijvoorbeeld ook de gesprekskosten met 1 cent per minuut!

Ik ga in elk geval opzeggen, en ben benieuwd per welke datum ik dan bij kpn weg kan?

Kan dit per 1 juli, of al eerder?

Reputatie 7
Badge +25

De verhoging is echt groter dan het lijkt!

Behalve de 2,6% stijgen bijvoorbeeld ook de gesprekskosten met 1 cent per minuut!

Ik ga in elk geval opzeggen, en ben benieuwd per welke datum ik dan bij kpn weg kan?

Kan dit per 1 juli, of al eerder?

Je bent contractvrij tot 1 juli. Dus het kan eerder dan 1 juli.

Reputatie 7

Zo dan, door drukte afgelopen 2 weken helaas erg weinig tijd gehad,... 

Hier nog geen email of brief ontvangen, krijgt iedereen deze ook als je al hussel hebt? 

Leest namelijk wel balend dat er weer een verhoging aankomt :neutral_face:

En als ik goed lees geld er voor mij geen verhoging,... Maar ben ik als husselaar dan ook contractvrij tot 1 juli? 

 

 

Reputatie 7
Badge +25

Zo dan, door drukte afgelopen 2 weken helaas erg weinig tijd gehad,... 

Hier nog geen email of brief ontvangen, krijgt iedereen deze ook als je al hussel hebt? 

Leest namelijk wel balend dat er weer een verhoging aankomt :neutral_face:

En als ik goed lees geld er voor mij geen verhoging,... Maar ben ik als husselaar dan ook contractvrij tot 1 juli? 

E-mail/brieven worden verstuurd in groepen, verdeeld in deze maand, dus dat komt nog. Je krijgt bericht als het voor jou van toepassing is. Je bent contractvrij, als er een aanpassing komt op je abonnement. Dus mijn advies blijft hierin (aangezien er extreem veel varianten zijn): wacht de mail/brief af. :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +25

Tot nog toe was de belangrijkste reden voor mij om niets te veranderen aan de huidige abo's dat wij hier Compleet hebben. Met name de voordelen van onbeperkt onderling bellen en verdubbeling data wil ik eigenlijk niet kwijt. Stel dat ik alleen overstap naar Hussel en dat ik de mobiel-abo's (3 stuks) laat zoals ze zijn, houden wij dan wel de Compleet-opties? Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.

Je moet het zo zien: als je iets wijzigt aan jouw vaste abonnement, dan kan ook alleen daar een eventueel voordeel van wijzigen (van Compleet naar Hussel). Dus als jij het vaste abonnement aanpast naar Hussel, en geen aanpassing doet aan de mobiele abonnementen, dan wijzigt er niets aan de mobiele voordelen (zoals dubbele data), alleen aan de voordelen voor de vaste diensten. 

 

@Paul_  Dan is de overstap naar Hussel (alleen met het Thuis-abo) denk ik een interessante optie. Wel een vraag: als ik nu overstap naar Hussel krijg ik dan een andere tv-ontvanger of houd ik de huidige tv-ontvanger? Ik doe namelijk mee aan de pilot van het nieuwe tv-menu en het nieuwe tv-platform.

@Katana321. Je behoudt je huidige tv-ontvangers behalve als je nu HD-ontvangers hebt, en bij Hussel kiest voor het 4K-pakket bijvoorbeeld. Maar ook dat zou niet echt uitmaken. Jouw volledige technische profiel is overgezet, en dat staat los van de tv-ontvanger(s), dus geen zorgen.

Reputatie 7

@Paul_ thanks voor je reactie! Las niet geheel correct merk ik al. Begrijpelijk dat de berichtgeving in batches wordt verzonden. Veroorzaakt dat ook geen pieken binnen de inkomende kanalen natuurlijk!

Begrijp me niet verkeerd, ik wil eigenlijk niet weg, maar door omstandigheden, ervaringen en dat ik binnenkort alleen naar internet-only wil, zijn er ook tal van andere mogelijkheden :zipper_mouth:

 

Gekscherend gezegd, er zijn dus ook 'kanaalwijzigingen' mocht je het daar niet mee eens zijn, lijkt het me dat je dan ook contractvrij bent :stuck_out_tongue_winking_eye:(tv-ontvanger is al ong 2 weken niet aangeweest,...)